تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804362449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشایی مرز سومار برای تقویت مبادلات اقتصادی با عراق/ خلاء صادراتی پرویزخان جبران می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه گزارش خبری/
بازگشایی مرز سومار برای تقویت مبادلات اقتصادی با عراق/ خلاء صادراتی پرویزخان جبران می شود
کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیران اقتصادی استان کرمانشاه طی نشستی کارشناسی بر بازگشایی مرز سومار برای جبران خلاء صادراتی به وجود آمده در مرز پرویزخان تأکید کرده و آن را به سود دوطرف ایرانی و عراقی ارزیابی کردند.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست بازگشایی مرز سومار شامگاه دوشنبه با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمانشاه، معاون سیاسی انتظامی، مدیرکل اقتصادی استانداری ،مشاور اقتصادی استاندار و فرماندار گیلانغرب برگزار شد. مرز سومار باید هر چه سریعتر بازگشایی شود در این نشست معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه اظهارداشت: هر چه سریعتر باید مرز سومار راه‌اندازی شود. با کاهش تردد کامیون‌ها و صادرات از مرز پرویزخان ظرفیت این بخش به مرز مهران در استان ایلام منتقل شده که برای جبران آن باید هر چه سریعتر مرز سومار بازگشایی شود. وی تصریح کرد: در گذشته 1200 تا 1300 کامیون از مرز پرویزخان عبور می‌کردند که هم‌اکنون به حدود 200 کامیون کاهش یافته و تقریبا متوقف شده است. معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه گفت: بسیاری از کامیون‌ها به سمت مرز مهران در استان ایلام گسیل داده شده که ظرفیتی را از استان ما به این مرز منتقل می‌کند. وی خاطرنشان کرد: داریم زوار را نیز از دست می‌دهیم و باید هر چه سریعتر این مرز بازگشایی شود. باید هر چه سریعتر یک جایگزین برای مرز پرویزخان پیدا کنیم تا از نظر اقتصادی متضرر نشویم. در ادامه مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری کرمانشاه اظهارداشت: با مجوز وزارت دفاع کارهای پاکسازی مرزی برای بازگشایی مرز سومار انجام داده‌ایم و با طرف عراقی به تفاهم رسیده‌ایم. با طرف عراقی برای بازگشایی مرز  سومار به تفاهم رسیده‌ایم شهریار حیدری  افزود: افتتاح بازارچه مرزی سومار در حال پیگیری بوده و طبق دستور استاندار به دستگاه‌های مربوطه از سه ماه پیش آماده بازگشایی است. دولت مرکزی عراق با ما در مورد بازارچه تفاهم داشته  و سه شنبه  با طرف عراقی برای اجرایی شده و افتتاح بازارچه ملاقات و نشست خواهیم داشت. مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز اظهارداشت: بازگشایی مررز سومار خلاء کاهش تردد در پرویز خان را جبران می‌کند. محسن دارابی افزود: تردد کامیون‌ها از  مرز پرویزخان از 1200 به 200 کامیون کاهش و مشکلات اقتصادی و خلا ایجاد کرده است که بازگشایی این مرز خلا ایجاد شده را از بین می‌برد. راه‌سازی از سومار تا عراق توسط شرکت ایرانی صورت می گیرد در ادامه محمود فرهادی مشاور اقتصادی استاندار کرمانشاه  نیز گفت: برای سهولت تردد از مرز سومار تا عراق سه کیلومتر راه‌سازی از این مرز تا عراق باید انجام شود که با هماهنگی فرماندار بلدروز و استاندار دیالی این سه کیلومتر پل و راه توسط شرکت ایرانی ثبت شده در عراق آغاز شده  و در حال انجام است. اقدامات لازم برای بازگشایی مرز سومار انجام شده/ بازگشایی این مرز هم به سود ما هم طرف عراقی است همچنین فرامرز اکبری، فرماندار گیلانغرب در این نشست گفت: بازگشایی مرز سومار هم به نفع ما هم طرف عراقی است و از مبادلات تجاری از این طریق سود خوبی برای هر دو طرف حاصل می‌شود. کارهای زیادی برای بازگشایی بازارچه و مرز سومار انجام و با کمک ارتش خاکریزی سربازاچه ساماندهی و  معبری باز شده است. وی در پایان تصریح کرد: همچنین  با نیروهای نظامی مستقر در بازارچه صحبت شده که هر چه سریعتر  وضعیت بازارچه تعیین تکلیف شود.    


۱۳۹۳/۴/۳۱ - ۱۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن