تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805763397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی گونه های انگلی، به طور جدی برای ماهیان مضر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob برخی گونه های انگلی، به طور جدی برای ماهیان مضر هستند زنجان- ایرنا- مسوول اداره مبارزه با بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان زنجان گفت: برخی از گونه های انگلی به طور جدی برای آبزیان مضر هستند و موجب خسارت های اقتصادی در این بخش می شود.


دکتر مجید اسکندرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار گونه های انگلی ماهیان چندین هزار گونه است، اما فقط تعداد کمی از آنها بطور جدی برای آبزیان مضر هستند.
وی یادآورشد: اکثر این آلودگی ها در محیط های طبیعی ˈرودخانه ها و پشت سدهاˈ و به صورت انفرادی است.
اسکندرپور با اشاره به آلودگی به کرم های پهن در ماهیان خاطرنشان کرد: انگل های ماهی به گروه های تک سلولی و پرسلولی تقسیم می شوند و انگل های پرسلولی شامل مرجان ها، کرم ها، سخت پوستان و نرم تنان و کرم های ماهی دارای تنوع گونه ای زیادی هستند.
وی اظهارکرد: سوالاتی برای برخی از مردم درخصوص مشاهده کرم های نواری در ماهیان صید شده از منابع آبی طبیعی ˈپشت صدها و رودخانه هاˈ ایجاد می شود که باید در این خصوص بیشتر دقت کنند.
مسوول اداره مبارزه با بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به وجود برخی کرم های نواری در ماهیان گفت: کرم های پهنˈسستودهاˈ بیشتر در گوشت، امحا و احشا ماهیان مشاهده می شود.
اسکندرپور افزود: این کرم ها بند بند، دارای سیرتکاملی پیچیده، با بیش از یک میزبان هستند و در حالت نوزادی و بلوغ می توانند انگل ماهی واقع شوند.
وی تصریح کرد: این کرم ها مجهز به باکش وخار بوده، به دیواره روده ماهی می چسبند و بندهای آخر حاوی تخم بوده و از بدن جدا و در آب رها می شوند و تخم ها توسط میزبان واسط ˈحشره یا سخت پوستˈ بلعیده و در نهایت در بدن میزبان نهایی به کرم بالغ تبدیل می شود.
اسکندرپور افزود: آزاد ماهیان ˈقزل آلا و ماهی آزادˈ می توانند هم میزبان واسط ˈبه شکل کیست درعضلات و بافت هاˈ و هم میزبان نهاییˈ کرم داخل رودهˈ باشند.
مسوول اداره مبارزه با بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان زنجان آلودگی با نوزاد انگل ˈدیفیلوبوتریوم لاتومˈ را بیماری مشترک انسان و ماهی خواند و گفت: سخت پوستان میزبان واسط اول، و ماهی میزبان واسط دوم بوده، حالت نوزادی این انگل در عضلات و کبد ماهی مشاهده، انسان و برخی از حیوانات از طریق خوردن ماهی نپخته آلوده شده و انگل در لوله گوارشی بالغ می شود.
اسکندرپور افزود: آلودگی با نوزاد انگل های ˈلیگولا اینتستینالیس، انگل تریپانورکا، تریه نوفوروس، کاربوفیله اوس لاتیسپس، پروتئوسفالیده، اوبوتریوم، بوتریوسفالوس هاˈ بیماری مشترک بین انسان و ماهی نیست.
وی اظهارکرد: انگل لیگولا اینتستینالیس به طول 20 تا 30 سانتیمتر درمحوطه شکمی ماهی، نوزاد انگل تریپانورکا، داخل کپسول هایی درمحوطه شکمی ودیواره روده و معده وعضلات ماهی، انگل تریه نوفوروس، درحالت بلوغ حدود 15 سانتیمتر طول داشته و در روده ماهی، زندگی و حالت نوزادی آن درکبد ماهی مشاهده و در این مرحله ماهی دچار سیروزˈاز دست دادن حالت طبیعی کبدˈ کبدی و مرگ می شود.
اسکندرپور ادامه داد: انگل کاربوفیله اوس لاتیسپس، به طول سه سانتیمتر، در روده ماهی به ویژه کپور ایجاد التهاب کرده و آلودگی با انگل پروتئوسفالیده نیز در حالت بالغ با یک تا چهار سانتیمتر طول در اردک ماهی و ماهیان خاویاری آلودگی ایجاد می کند.
مسوول اداره مبارزه با بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان زنجان گفت: آلودگی با انگل اوبوتریوم درحالت بلوغ در روده آزاد ماهیان و آلودگی با انگل بوتریوسفالوس ها نیز درحالت بلوغ در روده ماهیان علفخوار ˈآمور سفیدˈ و کپور ماهیان مشاهده می شود.
اسکندرپور افزود: بیماری های عفونی و غیرعفونی متعددی بر روی سلامت و کیفیت گوشت ماهی تاثیرمی گذارد.
وی تاکید کرد: مردم ماهی را از فروشگاه های مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و از خرید ماهی از دست فروش ها و مراکز غیر مجاز جدا خودداری کنند.
اسکندرپور خاطرنشان کرد: زنجانی ها در صورت خرید یا صید ماهی مشکوک می توانند به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها مراجعه و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.
7325/596

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن