تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799638896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یاد یاران/ شربت شهادت عیدانه پروردگار به شهید نیکومنظر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob یاد یاران/ شربت شهادت عیدانه پروردگار به شهید نیکومنظر همدان - ایرنا- سی ام تیرماه سال 1361 بعد از یک ماه نیایش و راز و نیاز با معبود یگانه عالم در ماه مبارک رمضان در جبهه های حق علیه باطل شهید ˈمحمود نیکومنظرˈ در روز عید سعید فطر عیدانه اش را از حضرت حق دریافت کرد و به خیل یاران شهیدش پیوست.


به گزارش ایرنا، شهادت هنر مردانیست که مردانه و با غرور ملی خود در برابر هجمه هایی از آتش ایستادند و دستان فتنه گر دشمن را از خاک پاک وطن کوتاه کردند.
آنان که با زبانی روزه با ذکر آیه های از کلام روحبخش وحی مردانه ایستادند و ایستادگی کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند.
همسر شهید ˈمحمود نیکومنظرˈ که غم فراق همسر او را کمی خسته و رنجور کرده است، می گوید: محمود از نظر روحی خیلی دلسوز و مهربان بود و برای دخترانم احترامی خاص قایل بود بطوریکه بیشتر وقتها اسم بچه ها را با خانم صدا می زد.
ˈملوک محمدیˈ افزود: ایشان بعد از نماز صبح، حتما به قرائت قرآن می پرداختند و معنی آیات قرآن را با صدای بلند برای بچه ها می خواند و به آنها توصیه می کرد، که گوش کنند.
وی ادامه داد: محمود سعی می کرد با وضو از منزل خارج شود و ایشان موقعی که در جبهه بودند، هم سنگرانشان می گویند، که با آن هوای گرم تابستان منطقه جنوب روزه می گرفت.
وی بیان کرد: آخرین باری که می خواست به منطقه برود، همزمان با تشییع پیکر پاک تعدادی شهید بود که بعد از مراسم وقتی با مخالفت رفتن خانواده مواجه شد، گفت: یک عملیات مهم در پیش است، باید بروم، کمی عجله داشت.
وی گفت: سالها قبل از انقلاب، ایشان در اثر مطالعات فراوانی که در زمینه های فرهنگی و مذهبی و سیاسی داشتند و با مبارزین رفت و آمد می کردند و نوار سخنان امام و روحانیون مبارز را گوش می داد و فعالیت خیلی زیادی جهت براندازی نظام ستم شاهی داشت.
وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در کمیته و دادگاه انقلاب و سپاه فعالیت می کردند و قبل از جنگ تحمیلی بر علیه ضد انقلاب در کردستان و پاوه و مهاباد فعالیت داشتند و با شروع جنگ تحمیلی، در جبهه های نور علیه ظلمت در غرب و جنوب غرب کشور حضور فعال داشت.
وی تصریح کرد: این همه فعالیت در روحیه ایشان تاثیر بسزایی داشت و ایشان حالت عرفانی و ملکوتی خاصی پیدا کرده بودند، به همین دلیل فردی خود ساخته بود و نحوه برخوردش با خانواده بسیار خوب بود.
وی ادامه داد: ایشان موقعی که از جبهه برمی گشت و در خانه بود، شب می خواست بخوابد، می خواستیم برایش تشک بیندازیم، می گفت: اینها را جمع کنید، اصلا تشک برای چیست؟ دوستانمان آنجا روی خاک ها می خوابند، تشک انداختن و رختخواب دیگر چیست ؟
ملوک محمدی از غم خود هنگام فراق به همسرش در زمان حضور در جبهه های نبرد گفت: موقعی که می خواست به جبهه برود ، ناراحت می شدم ، ولی به روی خودم نمی آوردم، بویژه پیش بچه ها و هیچ وقت وجدانم راضی نمی شد که بگویم نمی خواهد برود، چون این فکر در ذهنم بود که چطور می توانم جوابگوی حضرت زهرا (س) باشم و ادعا کنم که من مسلمانم و به ایشان بگویم: نرو جبهه.
وی افزود: همسرم در اغلب عملیاتها از جمله ثامن الائمه ، طریق القدس ، فتح المبین و شکست محاصره آبادان شرکت داشت و مدتی بود که مسئولیت تدارکات لشکر محمد رسول ا... (ص) را عهده گرفته بود.
وی گفت: شهید نیکومنظر رسیدگی به وضع مستمندان را یکی از وظایف خودش می دانست و موقعی که ایشان به شهادت رسیده بود در کنار حجله شهید ، مردی نشسته بود و گریه می کرد و می گفت: این شهید خرجی ما را می داد و جهیزیه دخترم را هم این شهید تهیه کرده بود.
وی ادامه داد: همسرم علاقه عجیبی به امام خمینی (ره) داشت و موقعی که امام در تلویزیون صحبت می کرد، سراپا گوش بود و به بچه ها سفارش می کرد ساکت باشند و به صحبتهای امام گوش بدهند. وقتی یکی از بچه ها پرسیده بود، بابا شما چرا اینقدر امام را دوست دارید ؟ گفته بود: اگر قلب مرا بشکافی، امام را در قلب من می بینی.
وی گفت: ایشان در نوشته هایی که از خود برجای گذاشته برای امام خمینی (ره) نوشته است: ای امام تو با تلاش شبانه روزیت ، تو با قامت همچون سروت ، تو با چشمان نافذت، تو با سیمای زیبا و نورانیت، تو با فرماندهیت، تو با رهبریت ، تو با ولایتت، تو با نائب بودنت، آخر چه بگویم، که زبانم قاصر است. تو با بنده خاص خدا بودنت، شراره ای در قلبمان انداخته ای، که شعله هایش تا آسمانها زبانه می کشد و تمامی وجودمان را به آتش مبدل کرده . قلم عاجز و زبان قاصر از شکر گزاری به درگاه خداوند متعال. خداوند مهرت را ، در یاقوت دل امت مستضعف حک کرده و هیچ نیرویی را توان آن نیست، که این علاقه خدا دادی را، از دل ما بیرون کند.
ˈشهید محمود نیکومنظرˈ سال 1319 در همدان به دنیا آمد و در سال 1343 بعد از طی یک دوره آموزشی هفت ماهه در دانشسرای کشاورزی تهران به استخدام اداره تعاون و امور روستاها درآمد.
فعالیت های مذهبی، سیاسی را در ابتدا با شرکت در جلسات حاج آقا اکرمی در سال 1345 به صورت رسمی شروع کرد و از روحانیونی که هفته ای یک بار توسط برادران سید کاظم اکرمی و علی آقامحمدی برای ارشاد جوانان به همدان دعوت می شدند ، در منزل پذیرایی می کرد.
با دستگیری اکرمی و آقامحمدی توسط ساواک، او با تغییر قیافه از دام مأمورین گریخت.
سال 1357 به صورت پنهانی و بدون وابستگی به هیچ گروه یا سازمانی به لبنان رفت و بعد از پایان دوره ای در سازمان امل لبنان با وارد کردن اسلحه و مهمات به ایران، دامنه فعالیت های انقلابی خود را گسترش داد.
از بنیانگذاران سپاه در همدان بود و قبل از آغاز جنگ تحمیلی در غرب کشور با ضد انقلاب و گروهکهای عامل آمریکا مبارزه کرده بود و تجارب زیادی داشت.
وقتی اسرائیل به لبنان حمله کرد او دوباره به لبنان رفت تا با یاری مردم مظلوم این کشور به مبارزه با اشغالگران صهیونیست برخیزد.
مدتی در لبنان بود و به دستور امام خمینی (ره)به ایران برگشت. پس از برگشت به ایران به لشکر 27 محمد رسول الله (ص)رفت و فرماندهی لجستیک این لشکر را عهده گرفت.
مدتی بعد عملیات رمضان که اولین عملیات ایران برای تعقیب متجاوزین در خاک دشمن بود، شرکت کرد و در روز عید فطر، سی ام تیرماه 1361به شهادت رسید.
در بخشهایی از وصیتنامه شهید نیکومنظر آمده است: پروردگارا تو خود بهتر از همه می دانی که این بنده حقیر تو، نه به خاطر بهشت و نه ترس از جهنم است که به جنگ علیه کفار و مبارزه علیه هرنوع ستم و تجاوز قدم برمی دارد ، بلکه فقط و فقط به خاطر این است که تو سزاوار بزرگی هستی و هیچ وقت نمی توانم نعمتهای بی کرانت را که به این امت ارزانی داشتی، فراموش کنم.
چگونه این نعمت انقلاب اسلامی و رهبری امام عزیز را انسان بتواند نادیده بگیرد که تو بر ما منت گذاشتی و نصیب مستضعفین بالاخص امت مسلمان ایران نمودی.
پروردگارا چگونه الطاف بی کرانت را انسان می تواند نادیده بگیرد چون هرجا که انسان نظر می کند سایه لطف و کرم تو را احساس می کند.
تمامی موجود عالم را تو حیات بخشیده ای. ای خدای بزرگ این بنده حقیر و ضعیف از تو درخواست می نماید که این انقلاب اسلامی را به رهبری امام بزرگوارمان در سراسر جهان با گذشت و فداکاری برادران و خواهران متعهد و مسلمان گسترش داده و مستضعفان جهان را از زیر ستم جهانخواران چه غربی و چه شرقی نجات داده و پرچم لااله الا الله را در پهنه گیتی به اهتزاز در بیاور.
استان همدان هشت هزار شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7533/2624

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن