تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798786311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس حوزه هنری اصفهان: انتقال سینماهای بنیاد شهید و مستضعفان تسریع شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس حوزه هنری اصفهان: انتقال سینماهای بنیاد شهید و مستضعفان تسریع شود اصفهان-ایرنا- رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری، کار انتقال سینماهای بنیاد شهید و مستضعفان به حوزه هنری استان باید هر چه سریعتر انجام شود.


به گزارش ایرنا، ˈسید مهدی سیدین نیاˈ روز یکشنبه در نشست خبری، با اشاره به شعار سال رهبری و تاکیدات معظم له بر موضوع فرهنگ گفت: رهبر معظم انقلاب دستوری صادر کردند مبنی بر اینکه 27 سینما در کشور که زیر مجموعه بنیاد شهید و مستضعفان و کمیته امداد است به حوزه هنری واگذار شود.
وی با بیان اینکه در برخی شهرها مانند مشهد، واگذاری انجام شده و در تهران نیز در حال انجام است، اضافه کرد: این انتقال در استانهایی مانند کرمان و اصفهان هنوز صورت نگرفته و به کندی پیش می رود.
سیدین نیا با بیان اینکه برخی از این سینماها در اصفهان تعطیل شده و در حال تخریب است، گفت: تا این سینماها به کلی خراب نشده باید کار انتقال آن انجام شود.
رییس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه تخریب سینماهای استان اصفهان ظلم به اصفهان و فرهنگ این شهر است، اظهار کرد: غیر از سینما قدس که خصوصی است دو سینمای ساحل و خانواده در اصفهان فعال است.
وی اظهار کرد: سینماهای زیر مجموعه بنیاد شهید در اصفهان مانند فلسطین، اندیشه و ایران تعطیل شده است.
سیدین نیا با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این زمینه اقدامی انجام نداده است، گفت: در شهر اصفهان به ازای هر 900 نفر یک صندلی سینما وجود دارد.
سیدین نیا اظهار کرد: این آمار در گذشته به ازای هر 20 نفر یک صندلی بوده است.
رییس حوزه هنری اصفهان در باره پروژه سینمایی حوزه هنری استان در آران و بیدگل گفت: سه سال پیش اعتبار خوبی به این پروژه داده شد اما سه فرماندار در این مدت در این شهرستان عوض شده و بودجه ای به سینما اختصاص نیافته و هنوز در مرحله فونداسیون است.
وی با بیان اینکه فرمانداران در زمینه فرهنگ همکاری نمی کنند، افزود: سه تا چهار سال است که بودجه های عمرانی استان در اختیار فرمانداران شهرستان ها می باشد و آنها به بخش فرهنگ توجه ندارند.
رییس حوزه هنری اصفهان با اشاره به پروژه سینمایی گز و بازسازی مجتمع سینمایی فولادشهر گفت: این پروژه ها با همکاری حوزه هنری و شهرداری این شهرها به زودی افتتاح می شود.
سیدین نیا همچنین گفت: مطالعات شهر هنر اصفهان در چند روز گذشته پایان یافت و از این قسمت به بعد کمک دولت و مجلس نیاز است.
رییس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه بر روی پنج زمین در استان اصفهان برای اختصاص به این پروژه مطالعات خاک شناسی، اقلیم و دسترسی انجام شد، اظهار کرد: برای شهر هنر اصفهان 10 هزار صفحه مطالعه انجام و بودجه های چند هزار میلیاردی پیش بینی شده است.
سیدین نیا با بیان اینکه این پروژه به 580 هکتار زمین نیاز دارد، گفت: اگر این پروژه روال عادی را طی کند، تکمیل پنج فاز آن 10 سال طول می کشد و هر دو سال یک فاز آن افتتاح می شود.
رییس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اقدامات و فعالیت های حوزه هنری در بخشهای مختلف اضافه کرد: در حوزه ادبیات و مقاومت در زمینه تاریخ شفاهی در دو محور ثبت خاطرات انقلابیون از سال 32 تا پیروزی انقلاب و از سال 57 تا به امروز، 140 نفر در پنج هزار موضوع و سه هزار سند کار انجام شده است.
سیدین نیا در باره فعالیت های تئاتر در سال جاری اظهار کرد: در بخش تئاتر 18 نمایش و 12 نشست تخصصی و فنی امسال برگزار خواهد شد.
وی گفت: در حوزه ادبیات فارسی، امروز نخستین همایش بین المللی شاعران پارسی زبان در اصفهان برگزار می شود.
سیدنین نیا تصریح کرد: در زمینه ادبیات داستانی 24 جلسه آموزشی، 12 جلسه کانون فیلم و نمایشگاه هایی در زمینه عکاسی، هنرهای تجسمی، گرافیک، کاریکاتور، خوشنویسی، نگارگری و نقاشی از جمله برنامه هایی است که امسال برگزار می شود.
رییس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه سه کتاب درباره زندگی و آثار سه هنرمند نقاشی چاپ می شود، گفت: کتاب های قبلی در این حوزه تجدید چاپ خواهد شد.
وی انتشار چهار آلبوم موسیقی، تجدید چاپ کتاب موسیقی مکتب اصفهان، برگزاری جلسات طنز و نشست های تخصصی در حوزه گرافیک را از دیگر فعالیت های حوزه هنری عنوان کرد.
رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: جشنواره تولیدات حوزه هنری کشور به دبیری اصفهان در ابتدای فروردین سال 94 در اصفهان برگزار می شود.
پ/8114/ 607

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن