تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805469866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به کارایی تحریم کالاهای اسرائیلی در ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نگاهی به کارایی تحریم کالاهای اسرائیلی در ترکیه آنکارا – ایرنا – همسو با گسترش تظاهرات مردمی در ترکیه علیه جنایات رژیم صهیونیستی در ترکیه، کمپین هایی نیز در سراسر این کشور برای تحریم کالاهای اسراییلی شروع شده و دولت آنکارا و شرکت ها به قطع تجارت با این رژیم دعوت می شوند.


به گزارش ایرنا، در تازه ترین اخبار در تحریم کالاهایی که به نوعی مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند، چند شهرداری ترکیه نیز به صف تحریم کنندگان این کالاها پیوسته اند.
شهرداری های مناطق مختلف استانبول از طریق رسانه های اجتماعی اعلام کرده اند که ورود کوکاکولا و سایر اجناس ساخت اسراییل به تاسیسات خود را تحریم کرده اند.
بسیاری از مغازه ها با آویختن پلاکاردی بر ویترین مغازه های خود ضمن اعلام اینکه فروش اجناس ساخت اسراییل در این محل ممنوع است، با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کرده اند.
همزمان نهادهای مدنی نیز با دعوت از دولت آنکارا و شرکت های ترکیه که با شرکت های رژیم صهیونیستی رابطه تجاری دارند، آنها را به قطع تجارت با این رژیم فراخوانده اند.
این نهادهای مدنی با قید شماره کدهایی که نشان دهنده منشا تولید کالاهای خارجی است، مردم ترکیه را به دقت در خریدهای خود از فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای خارجی دعوت می کنند.
شماری از نهادهای مدنی مخالف با دولت آنکارا نیز از رویکرد دولت اردوغان در قطع روابط سیاسی ولی توسعه مناسبات تجاری با رژیم اسراییل انتقاد شدید می کنند.
براساس آمارهای موسسه آمار دولتی ترکیه حجم مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی در سال گذشته به بالاترین حد خود در تاریخ مناسبات دوطرف یعنی به چهار میلیارد و 858 میلیون دلار رسید.
این رقم در سال 2011 میلادی تقریبا همزمان با قطع روابط دیپلماتیک ترکیه با رژیم صهیونیستی بر سر حمله به کشتی مرمره حامل کمکهای بشردوستانه به مردم محاصره شده غزه برابر چهار میلیارد و 22 میلیون بود.
در سال گذشته برابر 2.3 میلیارد دلار از تجارت ترکیه با رژیم صهیونیستی را صادرات ترکیه به اسراییل و برابر 2.5 میلیارد دلار آن را واردات ترکیه از سرزمین های اشغالی تشکیل می داد.
ترکیه از نظر بیشترین صادرات به اسراییل در ردیف نهم در دنیا قرار دارد.
براساس داده های سازمان خزانه داری ترکیه، میزان سرمایه گذاری شرکت های اسراییلی در ترکیه نیز منتهی به آخر سال 2013 میلادی بالغ بر چهار میلیارد دلار می باشد.
شایان ذکر است به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به کشتی مرمره در سال 2010 میلادی که روابط دیپلماتیک ترکیه با رژیم صهیونیستی قطع شد نیز کمپین های گسترده ای در خصوص تحریم کالاهای اسراییلی در ترکیه فعال شدند که نه تنها کارساز نشدند بلکه تجارت دو طرف طی سال های اخیر روبه افزایش هم گذارد.
در این میان ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه که تقریبا هر روز در راستای کمپین نامزدی ریاست جمهوری خود در یکی از شهرهای ترکیه میتینگ هایی برگزار می کند، به موضوع حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداخته و حملات این رژیم را محکوم می کند.
او روز گذشته در شهر اردو گفت: تا زمانیکه وی در ترکیه بر سر قدرت است، فکر نمی کند روابط ترکیه با اسراییل عادی شود.
دولت آنکارا همواره سعی کرده تا مناسبات تجاری را که انحصارا در بخش خصوصی ترکیه می باشد، از رویکردهای سیاسی خود دور نگه دارد. دولت آنکارا همین موضع را در قبال عراق نیز دارد. در حالیکه به شدت با دولت نوری المالکی مخالفت می ورزد، عراق در سالهای اخیر به صورت یکی از بزرگترین شرکای تجاری ترکیه در آمده است.
چنین دیده می شود که این کمپین ها بیش از اینکه تاثیری در دولت آنکارا برای اتخاذ تدابیر و تمهیداتی برای محدودسازی تجارت با رژیم صهیونیستی داشته باشند و یا در تصمیمات شرکت های بزرگ این کشور در تعلیق و یا حداقل محدود کردن تجارت با مخاطبان اسراییلی آنها بکند، بیشتر با حرکت خودجوش مردم ترکیه به عنوان مصرف کننده نهایی تا حد کمی کارساز خواهد بود و شناسایی کامل تولیدات و کالاهای اسراییلی در ترکیه با توجه به آمیختگی سرمایه داخلی و خارجی در این کشور بسیار دشوار می باشد.
کارشناسان به هر روی شکل گیری چنین حساسیتی انسانی و اسلامی در جامعه ترکیه را ارزشمند و حایز اهمیت ارزیابی می کنند.
خاورم/2011**1275

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن