تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821220402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گدانسک مقهور هنرنمایی فرنگی کاران/ مایکل راننده ای که داور کشتی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob کشتی فرنگی جام پیت لازینسکی - لهستان؛ گدانسک مقهور هنرنمایی فرنگی کاران/ مایکل راننده ای که داور کشتی بود تهران - ایرنا - مسابقه های بین المللی کشتی فرنگی جام «پیت لازینسکی» در روزهای 28 تا 29 تیر ماه با حضور تیم های 14 کشور در شهر ˈگدانسکˈ لهستان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، شهر ˈگدانسکˈ در 400 کیلومتری شمال ورشو پایتخت لهستان قرار دارد که تیم منتخب کشتی فرنگی ایران از طریق فرودگاه مسکو وارد شهر ورشو شد و مسیر 400 کیلومتری دو شهر را با اتوبوس و در مدت حدود 6 ساعت طی کرد تا به گدانسک رسید.
ˈگدانسکˈ شهری قدیمی است که در برخی مناطق بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده که ترکیب آن با معماری مدرن و در کنار آن جنگل ها و پارک های بزرگ سبب شده که به شهری زیبا تبدیل شود.
تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال، دو دیدار برگشت خود را با تیم لهستان در شهر ˈسوپوتˈ در 10 کیلومتری شهر گدانسک برگزار کرده بود که این موضوع سبب شده بود اهالی فدراسیون کشتی لهستان، آشنایی اندکی با کشورمان داشته باشند و نتایج تیم ملی والیبال ایران را در طول مدت اقامتمان در گدانسک پیگیری می کردند!
تیم های متقاضی در این رقابت ها تا قبل از مراسم وزن کشی فرصت ثبت نام را داشتند (ساعت 15 روز جمعه آخرین فرصت برای ثبت نام تیم ها بود) که تا آخرین لحظات فقط تیم های ایران، روسیه، گرجستان و بلاروس در هتل محل اقامت تیم ها حضور داشتند که ساعاتی مانده به مراسم وزن کشی هر لحظه بر تعداد تیم ها افزوده می شد تا اینکه تعداد آنها به 17 تیم رسید.
به دلیل نزدیکی کشورهای اروپایی با یکدیگر بسیاری از تیم ها مانند جمهوری چک، فرانسه، جمهوری اسلواکی، آلمان، اوکراین و بلغارستان با وسیله شخصی پای به این رقابت ها گذاشته بودند!
به هر ترتیب تیم های بزرگ جهان از جمله روسیه با ترکیبی از کشتی گیران جوان و عنوان دار خود در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند تا قبل از مسابقات جهانی آخرین ارزیابی و تدارکات لازم را داشته باشند.
حضور دو قهرمان المپیکی روسیه یعنی رستم تتروف در وزن 96 کیلوگرم و خوگایف در وزن 85 کیلوگرم از نکات جالب این رقابت ها بود که هر دو نفر آنها در مرحله مقدماتی حذف شدند.
حضور تعداد پرشماری از عنوان داران جهان، المپیک و به خصوص اروپا سبب شده بود سطح کیفی و فنی رقابت ها بالا رود و تیم سه نفره ایران هم بسیار پرقدرت و خوب ظاهر شده بود و کشتی گیران کشورمان با کشتی های بسیار زیبا و دیدنی خود که با فنون ناب کشتی فرنگی همراه بود، نگاه کشتی گیران و مربیان حاضر در سالن را معطوف به خود کرده بودند.
سالن ورزشی دانشگاه تربیت بدنی فیزیولوژی شهر گدانسک مختص رشته هایی مانند بسکتبال، گلف، هاکی و سایر رشته های سالنی است که مسوولان برگزاری به شکل نامناسبی آن را مهیای رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام پیت لازینسکی کردند.
نامناسب از آن جهت که تشک مربوط به رقابت ها روی زمین پهن شده بود و هر از چند گاهی به دلیل جمع شدن رویه آن، متصدیان بار دیگر مجبور به پهن کردن آن می شدند.
در طول دو روز برگزاری مسابقات هم مردم این شهر استقبال زیادی از مسابقات نکردند و گاهی اوقات خانواده های مسوولان برگزاری مسابقات لحظاتی در سالن حضور می یافتند و می رفتند!
البته هر چند در روز پایانی مسابقات سالن رقابت ها با حضور اندکی از مردم و به خصوص کودکان پر شده بود اما در مجموع طرفداران کشتی در برخی از شهرهای لهستان از جمله شهر ˈگدانسکˈ اندک است.
حال آنکه در گذشته ورزش کشتی در اغلب شهرهای لهستان طرفداران زیادی داشته است و تیم ملی کشتی فرنگی لهستان در بازی های المپیک 1996 آتلانتا با کسب 3 مدال طلا قهرمان شد.
گدانسک شهری آرام با مردمی مهربان است و آن شور و هیجانی که در ما ایرانی ها وجود دارد، در این شهر نمی توان یافت ولی پیاده روی، دوچرخه سواری و وجود جنگل در داخل شهر از نکات بارز و برجسته این شهر بود. هر چند هم از اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این شهر نباید به سادگی گذشت که تعجب همه ایرانی ها را به همراه داشت.
بعد از حضور تیم منتخب و جمع و جور کشتی فرنگی ایران در فرودگاه شهر ورشو، با هماهنگی فدراسیون کشتی این کشور که البته هزینه آن را دریافت کردند، یک دستگاه اتوبوس برای عزیمت تیم به گدانسک مهیا شده بود.
این اتوبوس دو راننده تنومند و درشت اندام که از ویژگی های بارز اکثر لهستانی ها است، داشت که در طول مدت سفر 6 ساعته تیم کشورمان هیچ گاه از خوردن دست نمی کشیدند!
مایکل میهان و زبگا با رعایت تمام قوانین و مقررات رانندگی و بدون حتی یک سبقت غیر مجاز تیم منتخب کشتی فرنگی ایران را به شهر گدانسک رساندند.
اما نکته قابل توجه روز برگزاری رقابت ها، حضور مایکل میها و زبگا با لباس داوری کشتی بود که اعضای تیم ایران هم از این موضوع متعجب شدند.
مایکل میهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حدود سه سال است که به کار داوری کشتی روی آورده ام و داوری در چنین رقابت هایی برای کسب تجربه است.
وی که 33 سال سن دارد، افزود: البته کار مربیگری هم می کنم اما آرزو دارم که روزی در رقابت های قهرمانی جهان و المپیک هم داوری کنم.
میهان که شناخت خوبی از کشتی ایران داشت، افزود: کشتی ایران همیشه قوی و جنگنده است و من مبارزات کشتی گیران ایران را در مسابقه های جهانی و بازی های المپیک دنبال می کنم.
وی در باره شغل خود هم گفت: من در کنار کشتی به شغل رانندگی هم مشغول هستم و در مجموع از کارم لذت می برم.
به هر ترتیب تیم سه نفره منتخب کشتی فرنگی ایران در تورنمنت بین المللی کشتی فرنگی جام «پیت لازینسکی» در لهستان با کسب مدال طلای «حمید سوریان» در وزن 66 کیلوگرم، مدال نقره «مجتبی کریم فر» در 85 کیلوگرم و عنوان پنجمی «شیرزاد بهشتی طلا» در 59 کیلوگرم و با 25 امتیاز از نظر تیمی ششم شد.
تیم های بلاروس، بلغارستان، روسیه، آلمان و لهستان به ترتیب با کسب 82، 56، 55.5، 54 و 49 امتیاز اول تا پنجم شدند.
همچنین تیم های کرواسی، فنلاند، گرجستان، فرانسه، لیتوانی، استونی، جمهوری اسلواکی، لتونی، جمهوری چک، اوکراین و اسلوونی هم به ترتیب هفتم تا هفدهم شدند.
حمید سوریان قهرمان جهان و المپیک هم از کشتی گیرانی بود که در کانون توجه مربیان، مردم و رسانه ها قرار داشت و هر لهستانی که از عناوین این کشتی گیر کشورمان مطلع می شد، سعی می کرد با او عکس یادگاری بگیرد.
حمید سوریان که برای اولین مرتبه در یک تورنمنت بین المللی در وزن 66 کیلوگرم کشتی می گرفت، با کسب عنوان قهرمانی تعجب همه مربیان را واداشت و برخی مربیان تیم ها از جمله کرواسی بعد از شکست شاگردانشان، از «حمید سوریان» نظرش را در باره کشتی گیران کشورشان می پرسیدند.
سوریان در حالی در این وزن به مقام قهرمانی رسید که فرانک استابلر از کشور آلمان در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان عنوان سومی را کسب کرده بود.
همچنین مجتبی کریم فر هم در وزن 85 کیلوگرم با کمی تعلل کشتی را به حریف ناشناخته و سیه چرده فرانسوی واگذار کرد که در این وزن آلن خوگایف دارنده مدال طلای بازی های المپیک 2012 لندن از دور رقابت ها حذف شده بود.
شیرزاد بهشتی طلا هم که یکی از شانس های کسب مدال بود، در کشتی مرحله یک چهارم نهایی برابر ایوان کولایوف دارنده مدال نقره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2013 جهان از روسیه اگر کمی باهوش تر عمل می کرد به طور حتم می توانست حریف نامدار روسی خود را از پیش رو بردارد.
البته بهشتی طلا هنوز جوان است و حضور در چنین تورنمنت هایی برای کسب تجربه و تحمل فشار و استرس ناشی از مسابقات است.
گزارش از: رضا رمضانی.
ورزشی (5). ** 1067 ** 1589

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن