تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820634592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامین سوخت نیروگاهی در شرایط مطلوب قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تامین سوخت نیروگاهی در شرایط مطلوب قرار دارد خبرگزاری پانا: وزارت نفت با برنامه ریزی جامع تامین سوخت کشور، سوخت رسانی به همه بخشها از جمله نیروگاه ها را به طور مطلوب انجام می دهد و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۹ تير ساعت 14:43

به گزارش خبرگزاری پانا ، مدیرکل برنامه ریزی انرژی وزارت نفت درباره کاهش ذخیره سازی مخازن سوخت نیروگاهها که مسئولان وزارت نیرو نسبت به کاهش آن ابراز نگرانی می کنند، تصریح کرد: ذخیره سازی سوخت نیروگاهها با ظرفیت کامل ضروری نیست.
محسن مظلوم با بیان اینکه راهبرد ذخیره سازی فرآورده های مورد نیاز اعم از، نفت کوره و نفت گاز در چارچوب سیاستهای وزارت نفت قرار دارد، افزود: با توجه به سیاست اختصاص حداکثری گاز به نیروگاه ها دیگر نیاز به اعمال شیب تند در افزایش حجم مخازن نیروگاهی متناسب با برنامه های سالیان پیش وزارت نیرو نخواهد بود، به عبارت دیگر وزارت نفت علاوه بر شناخت کامل از مختصات تامین سوخت مورد نیاز نیروگاهی، در کنار تعهد به تخصیص حداکثری گاز طبیعی، افزایش سطوح ذخایر فرآورده های مایع نیروگاهی را نیز متناسب با توان تخصیص حداکثری گاز در دستور کار خویش قرار داده است.
وی با بیان اینکه نقطه اشتراک سیاستها و اهداف وزارت نفت و نیرو تعهد به تامین انرژی مورد نیاز کشور در بخشهای وابسته است، افزود: وزارت نفت علاوه بر تعهد به تامین سوخت مورد نیاز وزارت نیرو، متعهد به تامین انرژی مورد تقاضای سایر بخشهای عمده مصرف از جمله صنایع عمده و سایر صنایع، پالایشگاه ها، مجتمعهای پتروشیمی، خانگی، تجاری، خدمات و حمل و نقل، کشاورزی و ... نیز است. کاهش مصارف سوخت مایع در نیروگاهها مظلوم با اشاره به اینکه رویکرد و سیاست جدید وزارت نفت مبتنی بر تخصیص حداکثری گاز طبیعی در سبد سوخت مورد نیاز نیروگاهی حرارتی در سال 1393 است، گفت: از ابتدای امسال تا 24 تیر به طور متوسط از نزدیک به 200 میلیون متر مکعب در روز سوخت معادل گاز طبیعی مصرفی در نیروگاه ها، نزدیک به 160 میلیون مترمکعب در روز آن گاز طبیعی و تنها حدود 40 میلیون لیتر در روز سوخت مایع مصرف شده است، به عبارت دیگر 80 درصد از سبد سوخت نیروگاهی را گاز و تنها 20 درصد باقیمانده را سوخت مایع تشکیل داده، این درحالی است که تناسب این رقم در مدت مشابه سال گذشته 60 به 40 بوده است. مدیر کل برنامه ریزی انرژی وزارت نفت با بیان اینکه میزان گاز اختصاص یافته به نیروگاه های کشور نسبت به مدت مشابه سال 1392 به میزان 45 میلیون متر مکعب در روز افزایش نشان می دهد، درباره مصرف سوخت مایع نیروگاهها افزود: میزان مصارف سوخت مایع نیروگاهی نسبت به مدت مشابه سال 1392 به میزان 22 میلیون لیتر در روز کاهش یافته، این مهم در حالی اتفاق افتاده است که مجموع سوخت معادل مصرفی نیروگاهه ها امسال (تا 24 تیر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 25 میلیون متر مکعب در روز افزایش داشته است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن