تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804711083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنکوری ها به واحدهای انتخاب رشته شناسنامه دار مراجعه کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob کنکوری ها به واحدهای انتخاب رشته شناسنامه دار مراجعه کنند شیراز- ایرنا- رییس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به حساسیت انتخاب رشته در سرنوشت تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری، آنها باید به واحدهای انتخاب رشته معتبر، شناسنامه دار و با هویت مراجعه کنند.


کامران حکمت، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نزدیک بودن مقطع زمانی انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه های دولتی افزود: برخی موسسه های موجود در شهرکه در امرانتخاب رشته فعالیت دارند، نه تنها استاندارد و معتبر نیستند بلکه حتی مجوز لازم را هم ندارند و از این رو، داوطلبان ورود به دانشگاه ها باید دراین زمینه هوشیار باشند.
وی گفت: پایگاه های انتخاب رشته دارای تابلو و زیر نظر آموزش و پرورش و سازمان نظام مشاوره و روان شناسی در زمره پایگاه های شناسنامه دار و با هویت تلقی می شود.
رییس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: امسال 125 پایگاه با مجوز وزارت آموزش و پرورش ویژه انتخاب رشته داوطلبان آزمون در استان فارس فعال خواهد شد که تابلوهایی با مضامینی چون ˈپایگاه شماره ... انتخاب رشته آموزش و پرورش ناحیه / شهر .... ˈ بر سر در آنها نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: از این تعداد پایگاه، 13 فضای انتخاب رشته در شهر شیراز و سایر پایگاه ها در دیگر شهرها و مناطق استان برپا خواهد شد.
حکمت بیان کرد: داوطلبان آزمون قبل از مراجعه به پایگاه های انتخاب رشته باید از هویت و شناسنامه این پایگاه ها اطمینان یابند.
وی ادامه داد: فضاهای غیرمجاز انتخاب رشته معمولا یک شبه و قارچ گونه سر بر می آورند و بعد از سپری شدن حدود یک هفته از موجودیت خود، ناپدید می شوند.
رییس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: برخی فضاهای غیرمجاز انتخاب رشته با نصب تابلوهای گمراه کننده مانند ˈانتخاب رشته با قبولی تضمینیˈ فعالیت غیرقانونی و سودجویانه خود را مدیون کارکنانی هستند که از سطح بالای مهارت های کلامی برخوردارهستند هرچند بیشتر آنها از دانش لازم برای راهنمایی و مشاوره به داوطلبان ورود به دانشگاه بی بهره اند.
وی ادامه داد: از آنجا که فعالیت این فضاهای غیرمجاز انتخاب رشته بر اساس حساب و کتاب نیست، در مواردی مبالغ هنگفتی نیز از کنکوری ها مطالبه می کنند.
حکمت ، با بیان این که پایگاه های دولتی و خصوصی معتبر انتخاب رشته دانشگاه در فارس در حال فعالیت هستند، اظهارکرد: داوطلبان باید دقت کنند به پایگاه هایی مراجعه کنند که شاخص های حرفه ای علمی مناسب را دارا بوده و از اعتبار لازم برخوردار باشند.
رییس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: انتخاب رشته باید متناسب با توانمندی ها و ویژگی های روانی و شخصیتی دانش آموزان صورت بگیرد چرا که انتخاب رشته نادرست ممکن است سال ها سردرگمی افراد و ناکامی آنها در دستیابی به اهداف تحصیلی را در پی داشته باشد.
حکمت ادامه داد: برخی افراد بی بهره از دانش لازم برای مشاوره به دانش آموزان از جمله دو دامپزشک به ما مراجعه کرده اند و اعطای مجوز فعالیت برای انتخاب رشته به آنها را خواستار شده اند که این امکان فراهم نیست.
وی اظهار کرد: جای شگفتی است است که برخی افراد درفصل انتخاب رشته از تهران به شیراز می آیند و به دنبال سوء استفاده از فضای فقدان نظارت در حوزه انتخاب رشته هستند که باید برای این وضعیت چاره اندیشی شود.
رییس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی فارس، ابراز امیدواری کرد که امسال با فضاهای غیرمجاز انتخاب رشته برخورد جدی صورت گیرد. ک/3
2026 /679

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن