تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804050657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه زنان در حوزه میراث ناملموس استان مرکزی نیازمند معرفی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی: جایگاه زنان در حوزه میراث ناملموس استان مرکزی نیازمند معرفی است اراک - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی گفت: ردپای زنان در ابعاد مختلف فرهنگی و میراث ناملموس استان قوی است و باید داشته های این حوزه به شایستگی معرفی شود.


به گزارش ایرنا، ˈشکرالله حسن بیگیˈ روز یکشنبه در کارگروه زنان و خانواده استان مرکزی در اراک افزود: با رشد فناوری اطلاعات، دنیا روز به روز به سمت فرهنگ جهانی واحد پیش می رود و آنچه که وجه تمایز جوامع و هویت قومیت ها را می سازد داشته های فرهنگی و تکیه بر میراث ماندگار ملموس و ناملموس است.
وی بیان کرد: برای نخستین بار اجلاس جهانی میراث ناملموس ایران با همکاری یکی از نهادهای وابسته به یونسکو است از 16 تا 20 مهر امسال در اصفهان برگزار می شود که یک روز آن با محوریت میراث معنوی و ناملموس زنان ایرانی خواهد بود.
حسن بیگی بیان کرد: دستورالعمل مشارکت استانها از سوی وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده و باید زنان شاخص در هفت محور صنایع دستی و هنرهای سنتی، معماری و هنرهای وابسته، هنرهای نمایشی، آداب و رسوم زنانه؛ مهارتهای خاص ، موسیقی سنتی و ورزش و بازیهای محلی در استان معرفی شوند.
وی اظهار کرد: استان مرکزی با سبقه فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله در حوزه های فرهنگی و هنری از داشته های غنی بهره مند است که خاستگاه بسیاری از آنها با حوزه زنان گره خورده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی بیان کرد: حضور فعالانه در این اجلاس جهانی بهترین فرصت برای نمایش و طرح موضوعات میراث ناملموس استان مرکزی است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این اجلاس جهانی سه روزه تریبونی برای ارائه داشته های معنوی و غیرملموس خرده فرهنگها است و اختصاص یک روز به زنان فرصتی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
ˈزهرا فرجیˈ بیان کرد: داشته های فاخر فرهنگی و هنرمندان برجسته در محورهای عنوان شده در این اجلاس به عنوان سرمایه نرم نظام و دستمایه فرهنگ ، هنرورزی و دانایی محوری است که استان مرکزی در این بخش سابقه زیادی دارد.

*** اشاعه ورزش همگانی کلید بهبود سلامت زنان است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی در این نشست گفت: اشاعه و توسعه ورزش همگانی کلید بهبود سلامت زنان است و برای این امر باید اقدامات عملی انجام شود.
حسن بیگی افزود: طرح ورزش همگانی زنان شاغل اراک به عنوان نمونه ارائه شده که در صورت مثبت بودن نتایج اجرای دوماهه، این طرح با همکاری فرمانداریها در سطح استان اجرایی خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این طرح پنج بوستان شهری برای ورزشهای همگانی و پیاده روی زنان شاغل دستگاههای اجرایی استان مرکزی پیش بینی شده که هدف از آن حضور سه روز در هفته زنان شاغل و تحرک جسمانی مناسب در فضای باز است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی بیان کرد: اگرچه 120 بوستان شهری اراک قابلیت ورزشهای همگانی را دارند اما بانوان به عنوان نیمی از جمعیت از داشتن پارک مادر محروم هستند و مسوولان باید با نگاه ویژه برای جبران این نقیصه بکوشند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: درحال حاضر از 46 دستگاه اجرایی استان تنها در 21 دستگاه تکلیف قانونی ورزش صبحگاهی بانوان انجام می شود.
ˈزهرا فرجیˈ افزود: بر اساس نتایج بررسی شیوع عوامل خطر و بیماریهای زنان، کم تحرکی عامل 49 و 80 صدم درصد بیماریهای این قشر است و متاسفانه بیش نیمی از زنان از چاقی رنج می برند.
وی بیان کرد: تحقیقات علمی نشان داده که تحرک جسمانی به شدت در مهار و پیشگیری از بیماریهای مفصلی، دیابت، چربی و فشار خون، امراض قلبی و عروقی و مشکلات روحی اثرگذار است و طرح وزرش همگانی زنان شاغل اراک با این هدف برنامه ریزی شده است.
در این نشست مقرر شد کمیته ویژه با حضور میراث فرهنگی و گردشگری، ارشاد اسلامی، فنی و حرفه ای، استانداری و خانه تشکل های مردم نهاد برای شناسایی و معرفی زنان هنرمند و آثار برجسته و ماندگار زنان استان به اجلاس جهانی میراث ناملموس تشکیل شود.
ارزیابی ساعت مناسب برای ورزش بانوان شاغل و پیش بینی مراحل اجرا و نظارت برای برنامه ورزش همگانی و پیاده روی در اراک از دیگر مصوبات بود.
بر اساس نتایج سرشماری سال 90 از جمعیت یک میلیون و 413 هزار نفری استان مرکزی 698هزار و 432 نفر زن هستند.ک/2
560/559

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن