تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806692297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند کند واگذاری دو سالن سینما به حوزه هنری/ وقتی بوروکراسی مانع تراشی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان گزارش مهر از اصفهان/
روند کند واگذاری دو سالن سینما به حوزه هنری/ وقتی بوروکراسی مانع تراشی می کند
اصفهان- خبرگزاری مهر: امتناع مسئولان بنیاد شهید اصفهان از واگذاری سالن های سینمایی که در اختیار دارد سبب شده تا روند واگذاری سالها با تعلل روبرو شود.



به گزارش خبرنگار مهر، بسته شدن دو سالن سینمای ایران و فلسطین اصفهان هم از این دسته است. دو سالنی که در اختیار بنیاد شهید اصفهان است و اکنون حوزه هنری براساس حکم رهبری قصد در اختیار گرفتن مدیریت آن دو و احیاء آنها را دارد. تصمیمی که با توجه به موفقیت حوزه هنری در مدیریت سینما سپاهان عاقلانه به نظر می رسد.

وقت تلف می کنند

رئیس حوزه هنری استان اصفهان در این باره گفت: در سال گذشته پس از گزارشی که به مقام معظم رهبری دادیم، دستور داده شد که سینماهای زیر نظر کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید در کل کشور به حوزه هنری واگذار شوند.

سید مهدی سیدین نیا در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: در اصفهان نیز سالن های سینمایی اندیشه، فلسطین، ایران، خانواده و ساحل در اختیار بنیاد شهید هستند که سه مورد از آنها در معرض تعطیلی، تخریب و تغییر کاربری قرار دارند.

وی بیان داشت: با وجود صادر شدن این حکم کشوری، قوه قضاییه و بنیاد شهید در اجرای آن تعلل می کنند، چرا که بنیاد می خواهد با وقت تلف کردن و تحویل ندادن سالن های سینمایی به حوزه هنری، بگوید سالن های سینمایی خراب بوده تا بتواند به تغییر کاربری و فروش آنها بپردازد.

سیدین نیا افزود: متاسفانه نگاه اقتصادی به سالن های سینمایی موجب می شود به دنبال تغییر کاربری و تبدیل آنها به مراکز تجاری باشند و در نتیجه سینماها یکی یکی تعطیل و نابود شوند.

حکم کشوری است

وی عنوان داشت: قوه قضاییه هم در این زمینه اهمال می کند، با وجود این که شکایت ما از بنیاد شهید را باید در دادگاه اصل 49 پیگیری کند، می گوید این پرونده باید در تهران مطرح شود، در حالی که این پرونده مربوط به اصفهان است.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: وظیفه دادگاه اصل 49 این است که در صورت تعلل بنیاد شهید در واگذاری این سینماها به حوزه هنری، اسناد مالکیت بنیاد شهید نسبت به این سالن ها را ابطال و آن ها را به حوزه هنری واگذار کند.

وی ادامه داد: دادگاه از ما می خواهد با مذاکره این موضوع را حل کنیم، در حالی که این حکم که از طرف بالاترین مقام کشور صادر شده، باید اجرا شود تا بنیاد شهید نتواند با وقت تلف کردن از خلاءهای قانونی استفاده کند.

سیدین نیا بیان داشت: من به ارشاد هم در این رابطه نامه نوشتم، اما آن ها هم همکاری نکردند. براساس قانون مالک یک سالن سینمایی نمی تواند آن را تغییر کاربری دهد و در صورت خراب کردن آن هم، باید آن را نوسازی کند یا یک سینمای دیگر در جای دیگری بسازد.

بودجه نیاز داریم

مدیر مجتمع نمایشی ایران فیلم که مدیریت سینماهای تحت مالکیت بنیاد شهید را در اصفهان به عهده دارد نیز در این باره گفت: پیگیری مالکیت این سینماها ربطی به اصفهان ندارد و باید از طریق مسئولان رده بالای بنیاد شهید تهران پیگیری شود. من این موضوع را شنیده ام، اما تاکنون حکمی در این زمینه برای ما نیامده است.

محسن پرتوی در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: ارشاد متولی سینما است و باید پیگیری کند که علت تعطیلی سینماها چیست و مشکل آن ها را برطرف کند. سالن سینما فلسطین قدیمی است و باید بودجه تعمیر آن تامین شود. در واقع اداره ارشاد استان باید پیگیری کند تا بودجه این کار را موسسه سینما شهر که وابسته به وزارت ارشاد و بنیاد فارابی است، تامین کند.

وی بیان داشت: مالکیت سینما ایران به بانک دی به عنوان یکی از بخش های بنیاد شهید واگذار شده و دیگر در اختیار مجتمع ایران فیلم نیست. بنیاد شهید قسمت های مختلفی دارد و اگر مدیران آن بخواهند، می توانند مدیریت آن را به مجتمع ایران فیلم برگردانند.

سینماداری به صرفه نیست

پرتوی اذعان داشت: تالار اندیشه هم زیر نظر ما نیست و بنیاد شهید اصفهان مدیریت آن را به عهده دارد.

وی افزود: باید مسئولان ارشاد جلوی خراب یا بسته شدن سینماها را بگیرند و ببیند دلیل بسته شدن چه بوده است. ارشاد باید از بانک دی بپرسد که چرا سینما را بازگشایی نمی کند و مشکل آن ها در این زمینه چیست.

مدیر مجتمع نمایشی ایران فیلم گفت: براساس قانون حتی اگر مالک یک سالن سینمایی آن را خراب کند، باید جایگزین آن را بسازد و اجازه تغییر کاربری هم ندارد. نتیجه این قانون، این است که بسیاری از سالن های سینمایی بسته باقی می مانند.

وی ادامه داد: سینما ایران 14 ماه و سینما فلسطین سه سال است بسته مانده و متولیان باید پیگیری کنند که علت چه بوده است.

پرتوی افزود: وقتی یک سالن سینمایی روزی 200 یا 300 هزار تومان می فروشد، حمایت نمی شود و عوارض آن بخشیده نمی شود، سینماداری به صرفه نمی شود، اما به دلیل نبود اجازه تغییر کاربری، سالن سینما بسته می ماند و کسی هم علت آن را نمی پرسد و مشکل را حل نمی کند.

بازگشایی موقتی سینما ایران

این در حالی است که حجت ‌الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سال گذشته در گفتگو با رسانه ها از بازگشایی سینما ایران به صورت موقت خبر داده و گفته بود به زودی سینما ایران فیلم‌ های خود را بعد‌از‌ظهرها به نمایش می ‌گذارد. قولی که البته هرگز عملی نشد.

قطبی در این گفتگو به تدابیر اندیشیده شده برای راه ‌اندازی سینمای ایران اشاره کرده و گفته بود: پایان تعطیلی این سینما، از سرگیری مجدد اکران فیلم‌ ها و بازسازی و تغییر کاربری آن از راهکار‌های ارائه شده برای رفع مشکلات این سینما بوده است.

وی ادامه داده بود: در حال حاضر مقرر شده سینمای ایران به صورت موقت راه‌ اندازی شود و در این مدت هم زمان بازسازی آن نیز انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به این که کاربری زمین سینما ایران باید به مصارف فرهنگی اختصاص داده شود، عنوان داشته بود: قرار است در زمین این سینما یک مجتمع فرهنگی تجاری احداث شود، اما به گونه ‌ای که حتما در آن، سالن سینما نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داده بود: ساخت یک مجتمع تجاری فرهنگی از نظر قانون هیچ ایرادی ندارد، به شرط این که کاربری زمین سینما ایران از فرهنگی خارج نشود و بخش ‌های تجاری به آن اضافه شود.

قطبی برای جبران کمبود سینما در اصفهان هم قول تجهیز سالن سینمای مجتمع فرشچیان و اضافه شدن هفت سینما در شهرستان‌ های اصفهان را داده بود که حداقل هیچ خبری از عملی شدن قول اول نیست.

همه این حرف ها نمی تواند هیچ کمکی به بهبود وضعیت این دو سینمای قدیمی کند. به نظر می رسد عاقلانه ترین کار این است که مسئولان درگیر بوروکراسی نشوند و زودتر مدیریت این دو سینما را به نهادی واگذار کند که بتواند از پس احیا و رونق بخشی به این مجموعه ها برآید. .......................

گزارش : الهام باطنی

 


۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن