تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812666975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاره چیست و در سینما چه می کند؟ + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



ستاره چیست و در سینما چه می کند؟ + تصاویر
عوامل بسیاری در موفقیت یک فیلم در گیشه دخیل هستند و ستاره­‌ها یکی از مهمترین مولفه­‌های این موفقیت به حساب می­‌آیند.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛ عوامل بسیاری در موفقیت یک فیلم در گیشه دخیل هستند و ستاره­‌ها یکی از مهمترین مولفه‌های این موفقیت به حساب می­‌آیند.

اینکه به چه کسی ستاره گفته می­‌شود و ویژگی­‌های یک ستاره چیست؟ نیاز به بحث گسترده­‌ای دارد اما آنچه که مسلم است ستاره هنرمندی است که حضورش در یک فیلم موفقیت آن اثر را در گیشه تضمین می‌کند البته در بسیاری از موارد هم دیده شده که ستاره­‌ها نمی­‌توانند ناجی یک اثر در گیشه باشند اما حضور و تاثیر شگرف آن­ها در فروش بر هیچکس پوشیده نیست.

گاهی اوقات ستاره­‌ها تنها به خاطر ظاهر و چهره عنوان ستاره به خود می­‌گیرند که‌ در سینمای ایران از این نمونه کم نیستند و گاهی وقت­‌ها هم یک هنرمند بدون هیچ ویژگی بارزی در چهره و ظاهر تنها به دلیل بازی خوب و متمایز خود به ستاره تبدیل می­‌شود.

در واقع ستاره­‌ها به طریقی قبل از فتح گیشه­‌ها فاتح قلب­‌های مردم هستند.   به طور قطع مولفه­‌های بسیاری برای تشخیص یک فیلم خوب از بد وجود دارد اما بسیاری از این مولفه­‌ها ممکن است برای توده­‌های عام مردم بی­‌معنا باشند به همین دلیل از عنوان سینمای تجاری یا گیشه استفاده ­می­‌شود؛ سینمایی که در جذب مخاطب موفق است و تنها هدفش هم از ابتدای امر همین بوده، پس در سینمای تجاری نقش ستاره­‌ها ناخودآگاه پررنگ‌تر می­‌شود.

البته یک فیلم بسیار بد با وجود کهکشانی از ستاره­‌ها هم در گیشه ناکام خواهند ماند که مصداق آن را می­‌توان در سال جاری دو فیلم "متروپل" و "اشباح" دانست که با وجود ستاره­‌های بسیار در گیشه شکست خوردند، در واقع همه­‌ی فیلم­‌هایی که این روزها بر روی پرده­‌ی سینماها نقش بسته­‌اند به جز دو یا سه فیلم در گیشه به سختی شکست خورده­‌اند.  




اما این روزها در اکران تنها فیلمی که در گیشه یکه­‌تازی می­‌کند "رد کارپت" رضا عطاران است همین که نام "رضا عطاران" آورده شود گیشه به خودی خود تضمین­‌شده خواهد بود حتی در ماه رمضان.  



  "رضا عطاران" یکی از ستاره­‌هایی است که نه بخاطر چهره بلکه بیشتر یا صحیح­‌تر بگوییم به قطع یقین برای طنازی­‌های بی بدیل و بی­‌نظیرش تبدیل به یک ستاره شده و نشان داده که فیلمی که او بازی می‌کند حداقل ارزش یکبار دیدن را دارد.

فیلم دیگری هم با نام "پنج ستاره" با حضور "شهاب حسینی" در این اوضاع نه چندان خوب اکران بد نفروخته است و شاید نام بردن از "شهاب حسینی" به عنوان یکی از دلایل موفقیت این اثر بی­‌ربط نباشد.  



  هنوز هم هستند طرفدارانی که تنها بخاطر چهره­‌ی هنرمند به سینما می­‌روند اما واقعیت این است که این اواخر آمارها نشان داده که دیگر چهره‌های جذاب تا فیلم خوبی نباشد مردم را مجذوب سینما نمی‌کند و گیشه تنها با ستاره­‌ی خوش‌تیپ نمی­‌فروشد.

به نظر می­‌رسد این روزها تعریف ستاره عوض شده و بازیگری که بازی خوب و شایسته­‌ای را از خود ارائه دهد هر چند با قیافه­‌ی معمولی ستاره است.

ستاره شدن تنها منحصر به بازیگران نیست و برخی از کارگردانان هم ستاره هستند و نامشان به طور قطع در گیشه در فروش یک فیلم اثرگذار است چرا که همین امسال هم تعدادی از نام­‌های بزرگ چون "حاتمی­‌کیا" و "تبریزی" مردم را به سینماها کشاندند.   منبع: باشگاه خبرنگاران   130    




۲۵/۰۴/۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن