تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812682862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد شهید در واگذاری سینماها تعلل می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان سیدین نیا:
بنیاد شهید در واگذاری سینماها تعلل می کند
اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: بنیاد شهید در اجرای حکم واگذاری سینماهای تحت مدیریت این نهاد به حوزه هنری تعلل می کند.



به گزارش خبرنگار مهر سید مهدی سیدین نیا امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال های اخیر اکثر سینماهای زیر نظر بنیاد شهید از جمله سینما اندیشه، سینما فلسطین و سینما ایران تعطیل یا تخریب شده اند و تنها چراغ دو سینمای خانواده و ساحل روشن مانده است.

وی بیان داشت: اداره ارشاد از این اتفاق جلوگیری نکرده، اما طی هفت ماه گذشته رهبری براساس گزارشی که به ایشان ارائه داده شده بود، دستور واگذاری کل سینماهای بنیاد شهید کشور به حوزه هنری را صادر کردند.

سیدین نیا با بیان اینکه اداره ارشاد و دادگاه 49 هم به پیگیری موضوع واگذاری بی تفاوت هستند، ادامه داد: در حال حاضر به ازای هر 900 نفر در شهر اصفهان یک صندلی سینما داریم، در حالی که در گذشته به ازای هر 20 نفر یک صندلی سینما داشتیم.

وی اذعان داشت: متاسفانه در زمینه پروژه سینمایی ما در آران و بیدگل هم با وجود آن که از محل شاخص های فرهنگی اعتبار خوبی به آن اختصاص داده شده و در مرحله فونداسیون قرار دارد، سه فرماندار اخیر این شهرستان برای تامین بودجه مناسب آن با ما همکاری نمی کنند.

وی افزود: پروژه سینمایی گز و برخوار به همت حوزه هنری و شهرداری این شهر به زودی افتتاح خواهد شد و در حال بازسازی مجتمع سینمایی فولادشهر با همکاری شهرداری آن هستیم.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان عنوان داشت: مطالعات نظری و امکان سنجی شهر هنر از سه سال پیش شروع و در 10 هزار صفحه انجام شده و از این جا به بعد به کمک دولت و مجلس در حوزه اعتبارات و تخصیص زمین نیاز جدی داریم.

وی ادامه داد: بر روی پنج زمین در استان اصفهان برای اختصاص به این پروژه مطالعات خاک شناسی، اقلیمی و دسترسی انجام داده ایم و این پروژه برای تحقق به بودجه چندهزار میلیاردی نیاز دارد.

سیدین نیا با اشاره به این که این پروژه به 580 هکتار زمین نیاز دارد، اذعان داشت: ما این پروژه را با همکاری دولت و بخش خصوصی اجرا می کنیم، چرا که ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه بخش خصوصی دارد، اما تقاضای کمک در زیرساخت ها از دولت داریم.

وی گفت: اجرای 300 برنامه نرم افزاری در سال، انجام فعالیت هایی در حوزه نشر و تولید فیلم، به کارگیری 5 هزار نیروی متخصص و نخبه فرهنگ و هنر، ظرفیت جذب 20 میلیون توریست و طراحی هنرمندانه معماری براساس باغ ها و موزه های ایران و دنیا از ویژگی های این پروژه است.

رییس حوزه هنری استان اصفهان افزود: اگر این پروژه طبق روال عادی پیش برود،  تکمیل 5 فاز آن 10 سال طول می کشد و هر دو سال یک فاز آن افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در حوزه ادبیات و مقاومت در زمینه تاریخ شفاهی در دو محور ثبت خاطرات انقلابیون از سال 32 تا پیروزی انقلاب و از سال 57 تاکنون 140 نفر در 5 هزار موضوع و 3 هزار سند کار می کنیم و 50 درصد کار پیش رفته است.

سیدین نیا گفت: در زمینه تئاتر 18 نمایش و 12 نشست تخصصی تئاتر در سال جاری برگزار می شود و در حوزه ادبیات فارسی هم جلسات شعر داریم و اولین روز نخستین همایش بین المللی شاعران پارسی زبان هم امروز در اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: در زمینه ادبیات داستانی 24 جلسه آموزشی ویژه داریم. اولین رمان ما در سال گذشته نوشته شد و در حال حاضر بر روی دو رمان کار می کنیم و در زمینه ادبیات داستانی به وضعیت قابل قبولی رسیده ایم.

رییس حوزه هنری استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر چند فیلمنامه بلند در حوزه هنری نوشته می شود که اگر درست پیش برود، در تولید فیلم بلند سرمایه گذاری خواهیم کرد و 12 جلسه کانون فیلم هم در راستای تولید فیلم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که نمایشگاه هایی در زمینه عکاسی، گرافیک، کاریکاتور، خوش نویسی، نگارگری و نقاشی در گالری های حوزه هنری برگزار می شود، عنوان داشت: ساختمان سعدی حوزه هنری به دلیل عدم اعتبارات چند سال است درگیر مرمت شده و پس از پایان مرمت به موزه - نمایشگاه تبدیل خواهد شد.

سیدین نیا بیان داشت: در زمینه نقاشی هم به جز برگزاری نشست های تخصصی، سه کتاب درباره زندگی و آثار سه هنرمند این عرصه چاپ و کتاب های قبلی در این حوزه را تجدید چاپ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تجدید چاپ کتاب موسیقی مکتب اصفهان، انتشار چهار آلبوم موسیقی، چاپ دو کتاب و برگزاری نشست های تخصصی در حوزه گرافیک، برگزاری جلسات طنز، انتشار نشریات طنز و چاپ کتاب در این حوزه از دیگر فعالیت های ما است.

 رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره تولیدات حوزه هنری به دبیری اصفهان در ابتدای سال 94 در 17 رشته هنری، اذعان داشت: متاسفانه بودجه حوزه هنری 10 سال است افزایش نیافته که این موضوع موجب کندی فعالیت های ما شده است.


۱۳۹۳/۴/۲۲ - ۱۳:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن