تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815349151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر صنعت: شاکیان آلودگی های صنعتی شکایت رسمی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
معاون وزیر صنعت: شاکیان آلودگی های صنعتی شکایت رسمی کنند

معاون وزیر صنعت: شاکیان آلودگی های صنعتی شکایت رسمی کنند
در شهرک های صنعتی زون بندی (منطقه بندی) داریم و نباید به شکلی عمل شود که یک کارخانه آلاینده در کنار یک کارخانه تولید مواد غذایی و خوراکی قرار بگیرد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبر آنلاین، طی روزهای گذشته اخباری در مورد فعالیت صنایع آلاینده در شهرک های صنعتی کشور منتشر شده است. براساس آنچه اعلام شده این صنایع آلاینده در کنار صنایع دیگر موجب ایجاد نگرانی هایی شده اند. از سوی دیگر نهادهای حامی تولید نگران برخورد احتمالی با فعالیت کارخانه های صنعتی و تعطیلی آنها شده اند. به باور این گروه تعطیلی کارخانه های صنعتی در این شرایط اقتصادی می تواند عواقب خطرآفرینی برای اقتصاد کشور داشته باشد. از سوی دیگر نهادهای حامی محیط زیست تاکید می کند خسارت های ناشی از ادامه کار صنایع آلاینده به بحران های زیست محیطی دامن می زند. شرکت شهرک های صنعتی اعتقاد دارد براساس مسولیت های خود با ادامه فعالیت اینگونه شرکت ها مخالفت می کند. گزارش ها نشان می دهد برخلاف گفته های معاون وزیرصنعت در برخی شهرک های صنعتی کشور مانند شکوهیه قم صنایع آلاینده به سادگی در دل شهرک های صنعتی به فعالیت ادامه می دهند. فعالان صنعتی نقل می کنند شرکت شهرک های صنعتی از صنایع مجاور، نمونه های آلاینده می خواهد با طرح شکایت به رسیدگی به این پرونده ها سرعت بخشند. سید ابریشمی معاون وزیر صنعت به این موضوع تاکید می کند:

یک سری از صنایع آلاینده در شهرک های صنعتی حضور دارند که در کنار صنایع دیگر فعالیت می کنند. مانند اتفاقی که در شهرک صنعتی شکوهیه قم افتاده و یک کارخانه ذوب باطری کنار مواد غذایی جای گرفته است. این موضوع به عنوان تخلف از سوی شهرک صنعتی تلقی نمی شود؟ چه دلیلی دارد که صنایع اینگونه در کنار هم باشند؟ البته اساسا حضور این صنایع از نظر محیط زیستی بحران ساز است.

معمولا نباید این طوری باشد و در شهرک های صنعتی هم اینگونه نیست. چون در شهرک های صنعتی زون بندی (منطقه بندی) داریم و نباید به شکلی عمل شود که یک کارخانه آلاینده در کنار یک کارخانه تولید مواد غذایی و خوراکی قرار بگیرد. اگر هم این اتفاق رخ داده، اشتباه و تخلف است چون ما در همه شهرک هایمان زون بندی داریم و این اقدام در زمان طراحی شهرک انجام می شود.یعنی باید محاسبه شود که چه شرکت هایی در کنار هم قرار می گیرند. بنابراین در شرایطی که چنین اقدامی صورت گرفته باشد، تخلف از قانون است و باید اصلاح شود.

یعنی اگر صنایع دیگر اعتراض کنند رسیدگی می کنید؟

بله حتما بایستی که آن شرکت یا مشکل آلایندگی اش را حل کند و یا اینکه آن را جا به جا کنند و قطعا نه تنها ما معترض هستیم که سازمان محیط زیست هم معترض خواهد بود و حتما در صورت شکایت دست به دست هم می دهیم و آن ها را جابه جا می کنیم. به طور قطع می گویم که قطعا اگر چنین چیزی باشد یا باید رفع آلایندگی بکند و به یک واحد سالم تبدیل شود یا اینکه باید جابه جا شود.



1393/4/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن