تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819881597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت هفت پرديس دانشگاه آزاد در تهران شروع شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۸ب.ظ)
با طرحي چهارساله؛ ساخت هفت پرديس دانشگاه آزاد در تهران شروع شد رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از اجراي طرح تجميع واحدهاي شهر تهران با نام «هفت پرديس دانشگاه آزاد» خبر داد و گفت: بزرگ‌ترين دانشگاه حضوري جهان شايسته ساختمان و سازه هايي در شأن خود است که اين مهم تنها با اجراي طرح تجميع امکانپذير است.
به گزارش خبرگزاري موج،حميد ميرزاده گفت: تعيين تکليف اموال مازاد دانشگاه، تصميم گيري درخصوص افزايش شهريه در سال تحصيلي 94-93 با ميانگين 15درصد، دريافت تسهيلات بانکي براي طرح‌هاي عمراني از طريق امضاي تفاهم‌نامه با بانک‌ها، تصميم گيري درباره طرح‌هاي اقتصادي و دانش بنيان، تعيين و تغيير ساختار تشکيلاتي واحدهاي دانشگاهي مستقر در استان و همچنين انتخاب روساي واحدهاي تهران شمال و تهران جنوب را از موارد مطروحه در اين جلسه برشمرد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در تشريح اهميت و چگونگي اجراي طرح تجميع واحدها در شهر تهران افزود: 30 ساختمان سازمان مرکزي دانشگاه واقع در پاسداران به سايت حصارک انتقال داده شده و به زودي با تبديل به احسن و فروش ساختمان‌هاي مازاد، شاهد اجراي طرح تجميع واحدهاي شهر تهران با نام «هفت پرديس دانشگاه آزاد» خواهيم بود که زمان اجراي آن چهار سال است و مجموعه زيربناهاي اين پرديس حدود 600 هزار متر مربع است.
وي دانشگاه آزاد را بزرگ‌ترين دانشگاه حضوري جهان خواند و گفت: متأسفانه به دليل عدم تجميع واحدهاي اين دانشگاه در شهر تهران، بزرگي و عظمت دانشگاه به چشم نمي‌آيد و اين؛ اجراي طرح تجميع را ضروري مي‌کند.
ميرزاده از استانداري و شهرداري تهران براي اجراي هرچه سريعتر طرح تجميع واحدهاي شهر تهران، تقدير و تشکر کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تا امروز شهرداري و استانداري تهران کمک‌هاي قابل توجهي به دانشگاه آزاد کرده اند و اميدوارم تا انتهاي اجراي اين طرح بزرگ، که به نوعي آبروي آموزش‌عالي کشور نيز محسوب مي‌شود، اين همکاري و همياري تداوم داشته باشد.
وي در رابطه با وضعيت شهريه‌هاي واحدهاي دانشگاه آزاد در سال تحصيلي جديد گفت: با تورم بالاي چند سال گذشته، افزايش شهريه دانشگاه آزاد ضروري است و به همين دليل اساس هيأت امناي مرکزي، افزايش ميانگين 15درصدي شهريه دانشگاه آزاد در سال تحصيلي 94-93 را تصويب کرد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: رشته‌هاي پزشکي در زمينه افزايش شهريه وضعيتي کاملاً متفاوت با ديگر رشته‌ها دارند زيرا ميزان شهريه رشته‌هاي پزشکي در دانشگاه آزاد اسلامي، يک‌چهارم دانشگاه‌هاي دولتي است و همين موضوع تمامي واحدهاي پزشکي دانشگاه آزاد را در چند سال گذشته زيان‌ده کرده است.
ميرزاده با بيان اينکه به زودي موضوع افزايش شهريه رشته‌هاي پزشکي را در هيأت امناي مرکزي مطرح خواهيم کرد، افزود: با توجه به پايين بودن شهريه رشته‌هاي پزشکي در دانشگاه آزاد و هزينه بسيار بالاي اين رشته‌ها، شهريه اين رشته‌ها به صورت مجزا و جداگانه در هيأت امناي مرکزي دانشگاه آزاد مطر خواهد شد تا حداقل ميزان شهريه‌هاي دانشگاه آزاد در رشته‌هاي پزشکي برابر با دانشگاه‌هاي دولتي شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در تشريح وضعيت مالي واحدهاي دانشگاه آزاد نيز گفت: با توجه به تغيير هرم جمعيتي کشور و افزايش تقاضا براي ادامه تحصيل در مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا، در نظر داريم واحدهاي دانشگاهي را فعال تر کنيم که به همين منظور به دنبال جذب هيأت علمي براي اين واحدها در سراسر کشور هستيم.
ميرزاده در رابطه با اقدامات دانشگاه آزاد در انجام پروژه‌هاي عمراني نيز گفت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با بانک ملي ايران، مديران اين بانک با ارائه 754 ميليارد تومان تسهيلات با بهره مناسب به اين دانشگاه موافقت کردند که شرايط خوبي را براي واحدهاي دانشگاه آزاد براي انجام پروژه‌هاي عمراني فراهم خواهد کرد.
وي تصريح کرد: اميدواريم با توجه به برنامه‌ريزي معاونت عمراني و دريافت تسهيلات بانکي پروژه‌هاي عمراني اين دانشگاه که بالاي 50درصد پيشرفت فيزيکي دارند؛ تا پايان سال به بهره‌برداري برسند که با اجرايي شدن اين برنامه، يک ميليون و 600هزار مترمربع به فضاي آموزشي دانشگاه افزوده خواهد شد.
شايان ذکر است در پايان اين جلسه؛ به معاونت عمراني اختيار داده شد تا از محل اعتبار مصوب شده هيأت امناي مرکزي (از محل وام‌ها) در مورد سهم هر واحد با توجه به نياز آن تصميم‌گيري کند. همچنين اين معاونت مي تواند از اين به بعد با اخذ مجوزهاي لازم جهت املاکي که قابليت ارتقا دارند، از طريق ساخت و ساز با اشخاص حقيقي و حقوقي (ترجيحاً بانک‌ها) اقدام نمايد.
مقرر شد موضوع واحدهاي زيان‌ده پس از بررسي کميسيون دائمي هيأت امناي استان تهران مجدداً در هيأت امنا مطرح شود.
از ديگر مصوبات اين جلسه، تصويب افزايش نرخ شهريه در کل استان تهران براي تمامي رشته محل ها و تمامي واحدها 15درصد افزايش نسبت به سال 92 بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن