تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803373575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهي 37 ميليارد توماني مترو به صنعت برق/ خواسته آقايان قانوني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۲۶ب.ظ)
مديرعامل برق منطقه اي تهران خبر داد؛ بدهي 37 ميليارد توماني مترو به صنعت برق/ خواسته آقايان قانوني نيست از زمان هدفمندي يارانه ها، شرکت مترو هيچ مبلغي براي برق مصرفي خود پرداخت نکرده و ميزان بدهي اين شرکت به صنعت برق بيش از 38 ميليارد تومان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در روزهاي گذشته يکي از اعضاي شوراي شهر تهران از عدم همکاري وزارت نيرو در کاهش تعرفه برق مترو سخن گفته بود که اين اظهار نظر بي جواب نماند.
ابوالفضل قناعتي در گفت و گو با خبرنگار شهري موج با بيان اين ادعا گفت: در حال حاضر شاهد هستيم که شهرداري تهران بابت هزينه برق متروي پايتخت، هزينه هاي سنگيني را مي پردازد و نياز است که در اين زمينه تغييراتي اعمال شود.
وي افزود: هزينه اي که هم اکنون براي برق مترو از شهرداري اخذ مي شود مي تواند صرف ساير خدماتي شود که شهرداري موظف به ارائه آنها به شهروندان است.
عضو کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به درخواست هاي اعضاي شورا از وزير نيرو مبني بر اعمال برخي تخفيف ها براي شهرداري خاطرنشان کرد: زماني که وزير نيرو در صحن علني شوراي اسلامي شهر تهران حاضر شد، اعضاي شورا از اين مقام مسوول درخواست اعمال برخي تخفيف ها براي شهرداري شدند يکي از آن موارد درخواست تخفيف در برقي بود که براي مترو اختصاص مي يابد.
قناعتي در خصوص ميزان تعرفه دريافتي بابت هزينه برق مترو از شهرداري تهران اظهارکرد: براي هر يک از فضاهاي فرهنگي، آموزشي، تجاري و خدماتي تعرفه خاصي در نظر گرفته شده و تعرفه برق مترو نيز جزو بالاترين تعرفه هاي تعريف شده است.
وي با بيان اينکه " دولت بايد کمک هاي خود را به شهرداري تهران بپردازد" اذعان کرد: مقرر شده بود در بحث گسترش خطوط مترو و ساير وسايل حمل و نقل عمومي کمک هايي از سوي دولت به شهرداري ارائه شود اما؛ تاکنون چنين نشده و انتظار ما از مسوولان دولت اين است که اگر نمي خواهند قول هايي که پيش از اين به مسوولان شهرداري تهران داده اند را عملياتي کنند حداقل در بحث کاهش هزينه هاي برق مترو به شهرداري کمک کنند.
اما جواب هاي داده شده از سوي مديرعامل برق منطقه اي تهران بي اين ادعاهاي مطرح شده از سوي اين عضو شورا، بسيار جالب و خواندني است.
سيد زمان حسيني در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج ضمن رد ادعاي گران بودن تعرفه برق تحويلي به مترو، گفت: بر طبق قرار دادي که با شرکت مترو داريم، تامين 60 مگاوات برق مترو بر عهده برق منطقه اي تهران است که در حال حاضر با بهترين شرايط اين مهم انجام مي شود.
وي ادامه داد: اين ادعا که برق تحويلي به مترو، جزو بالاترين تعرفه هاي جاري کشور است کذب بوده و اتفاقا برقي که ما به اين مجموعه تحويل مي دهيم، جزو کمترين تعرفه هاي صنعتي است.
مدير عامل برق منطقه اي تهران تاکيد کرد: ما 6 نوع تعرفه صنعتي داريم که برق تحويلي به مترو از نوع ششم و کمترين تعرفه بخش صنعتي است.
وي با اشاره به اينکه تعيين تعرفه براي مجموعه هاي مختلف توسط مجلس و دولت صورت مي گيرد و شرکت برق به صورت سليقه اي تصميم نمي گيرد، افزود: مجلس در مورد برق مترو به ما دستور داده است که کمترين تعرفه صنعتي را اعمال کنيم ولي آقايان در شرکت مترو از ما توقع کمترين تعرفه بخش کشاورزي را دارند که اين مهم غير ممکن است.
حسيني در واکنش به اين صحبت که هزينه اي که هم اکنون براي برق مترو از شهرداري اخذ مي شود مي تواند صرف ساير خدماتي شود که شهرداري موظف به ارائه آنها به شهروندان است گفت: کدام هزينه را مي گويند؟ عملا از زمان هدفمندي يارانه ها، شرکت مترو هيچ مبلغي براي برق مصرفي خود پرداخت نکرده و ميزان بدهي اين شرکت به صنعت برق بيش از 38 ميليارد تومان است.
وي ادامه داد: بنابراين پولي به ما نمي دهند که بخواهند خرج طرح هاي ديگر شهري کنند.
مدير عامل برق منطقه اي تهران در مورد قراردادهاي جديد با شرکت مترو گفت: بر طبق قانون شرکت برق نبايد به بدهکاران خدمات جديد دهد اما چون بحث مترو مربوط به آسايش مردم است، براي ايستگاه هاي جديد نيز قرارداد تامين برق بستيم که شرکت محترم مترو کمتر از 10 درصد پول انشعاب را به ما پرداخت کرده است.
وي ضمن اعلام اين مطلب که کاهش تعرفه برق مترو با شرايط فعلي امکان پذير نيست، اظهار داشت: تعرفه فعلي برق مترو به طور متوسط 50 تومان براي هر کيلو وات ساعت است که اعضاي شوراي شهر و مديران مترو تعرفه 11 توماني طلب مي کنند؛ که امکان پذير نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن