محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844666736
استاد خرناس هنوز هم با من است
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با داریوش کاردان، مجری برنامه «شهر باران»
استاد خرناس هنوز هم با من است
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تیر 1393 ساعت 01:00 | شماره خبر : 1568144516069718191
برخی خانوادهها هستند که به صورت فامیلی در یک رشته کاری یا رشته هنری فعالیت میکنند و در آن به صورت یک خاندان مشهور میشوند.
خاندان تجویدی در هنرهای تجسمی، خاندان مالدینی در فوتبال، خاندان گلپایگانی در کبابپزی، خاندان دریانی در سوپرمارکت و چند خاندان دیگر که به شهرت رسیدند. اما حکایت خاندان کاردانها حکایت دیگری است چون هر کدام از آنها دستی بر آتش طنز داشته و دارند. سالها پیش یکی از افراد خاندان کاردانها به صورت بسیار اتفاقی مجری یک جنگ تلویزیونی شد و همین فرد که داریوش کاردان نام دارد باعث شد بسیاری از هنرمندان جوان به سینما و تلویزیون معرفی شوند و نسل طلایی طنز در ایران را شکل دهند. هر کدام از آن جمع بیست و چند نفره اکنون به ستارهای در حوزه طنز تبدیل شدهاند؛ ستارههایی که در حوزه سینما و تلویزیون آثار قابل توجهی را یا کارگردانی کرده یا به عنوان بازیگر در آنها حضور پیدا میکنند. حال از آن روزهای خوش نوروز 77 و نوروز 78 گذشته و داریوش کاردان بعد از سالها فراز و فرود در عرصههای مختلف کار در تلویزیون، بار دیگر بر صندلی اجرا تکیه زده و اجرای یک برنامه در زمان افطار با نام «شهر باران» را به عهده گرفته است. داریوش کاردان که در پرونده کاریاش پیش از برنامه شهر باران هم سابقه اجرا در تلویزیون را داشته است، پس از پنج سال دوری از اجرا با ویژه برنامه افطار شبکه یک به تلویزیون برگشته است. برنامه شهر باران هر شب از چهرههای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری به همراه خانوادههایشان دعوت و با آنها درباره مسائل مختلف گفتوگو میکند. اصولا با وجود برنامهای مثل «ماه عسل» در شبکه سه، شبکههای دیگر تلویزیون میدان را برای موقع افطار خالی کرده و چندان تلاشی برای تولید برنامه افطار متفاوت انجام نمیدهند، اما امسال شبکه یک روال متفاوتی در پیش گرفته و با استفاده از داریوش کاردان که تجربه زیادی در حوزه رسانه دارد، برگ برندهای را رو کرده، به نحوی که میتوان گفت اگر این برنامه به جای ساعت حدود 20، ساعت 19 پخش میشد مردم برای تماشای ویژه برنامه افطار گزینه دیگری غیر از «ماه عسل» هم داشتند. به بهانه پخش این برنامه به سراغ داریوش کاردان رفتیم تا با او که روزگاری با دسته تانک تحت امر خود در عملیات فتحالمبین، شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر شرکت داشت به گفتوگو بنشینیم که برایمان بگوید چگونه به تلویزیون آمد و چگونه در این رسانه کار انجام داد. شما در تمام حوزههای رسانه تلویزیون کار کردهاید. از تهیهکنندگی تا کارگردانی و بازیگری که البته چند وقتی است تهیهکنندگی را رها کردهاید، ولی سابقه شما در این حوزه باعث میشود از شما بپرسم یک تهیهکننده خوب در صدا و سیما چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ تهیهکننده در ظاهر یک نفر است، اما کار چند نفر را باید انجام دهد. کسی است که خرید هنر میکند، خدمات میخرد، بازیگر به خدمت میگیرد، داستان و نویسنده را انتخاب میکند و در نهایت غذایی آماده را به سازمان یا سفارشدهنده تحویل میدهد. پس باید به همه چیز اشراف داشته باشد. تا حدی به کارگردانی، تا حدی به بازیگری و تا حدی به گریم و در یک جمله به همه چیز اشراف داشته باشد و از همه مهمتر این که بازار کار را بشناسد که آشنایی به همه این حرفهها غریزه خاص خود را میطلبد. این غریزه بسیار مهم است. چه تعریفی میتوان از این غریزه داشت؟ تهیهکننده باید مدیریت قوی داشته باشد. یک خانه چهار نفره یا شش نفره را تصور کنید که پدر برای مدیریت آن چه مشکلاتی دارد، حال این خانواده را 50 نفره تصور کنید. کار تهیهکننده این است که این 50 نفر را بدون مشکل به مقصد برساند. بهترین تهیهکننده کسی است که یک مدیر تمامعیار باشد تا عواملی که بلدند کارهای خودشان را درست انجام بدهند کنار هم جمع میکند و از آنها استفاده کند تا در نهایت مانند یک سرآشپز خوب غذای مورد نظرش را تهیه کند. متاسفانه الان تهیهکنندگان ما از مدیریت به ریاست تنزل مقام پیدا کردهاند. مدیر کسی است که اداره میکند و رئیس فقط ریاست و این دو بشدت با هم فرق دارد. از سوی دیگر تهیهکننده یک بحث تعهدی نیز دارد که شامل تعهد زمانی و تعهد مالی است. بخشی از تهیهکنندگان تعهد دارند در قبال پولی که از کارفرما میگیرند، در فلان زمان با مصالح لازم، چیزی را که لازم است تحویل دهند که متاسفانه تهیهکننده به آن طرف تعهداتش که مربوط به کارفرماست، عمل میکند ولی به عوامل سازنده که میرسد غیبش میزند و بیتعهد میشود. گویا این افراد برده هستند یا تهیهکننده لطف کرده آنها را به سر کار برده و اکنون دیگر لازم نیست دستمزد آنها را بدهد. در چنین شرایطی تهیهکننده از زیر بار همه تعهدات شانه خالی میکند و عوامل سازنده را به صدا و سیما ارجاع میدهد. به عقیده من یک تهیهکننده خوب باید به قول معروف چپش پر باشد که اگر سازمان یا شبکه پول نداشت خودش بتواند مسائل مالی عوامل را برطرف کند و فقط خودش با سازمان طرف باشد و پولش را از آنجا بگیرد. البته نوعی از تهیهکنندگان را هم داریم که پول کارفرما را میگیرند، اول از همه سهم خودشان را بر میدارند تا بعد باز هم به قول معروف ببینند چه میشود و اگر چیزی از سهم خودشان باقی ماند آن را به عوامل بدهند. ما داریم نمونههایی که بازیگر و دیگر عوامل دو ماه از بازی و کار در یک سریال گذشته ولی هنوز پولشان را نگرفتهاند و دیگر امیدی هم به دریافت پول ندارند. بگذریم از کسانی که تهیهکنندگی را به بازاری برای تولید درآمد تبدیل کردهاند. زمانی، تهیهکنندگی یک هنر بود، ولی اکنون به یک بازار برای کسب درآمد تبدیل شده است. این افراد وقتی میخواهند از بازیگری در یک کار استفاده کنند طوری قرارداد تنظیم میکنند که همه وظایف بر گردن طرف دوم که بازیگر است بیفتد و تنها قید میکنند طرف اول یعنی خودشان موظف است پول بدهد که آن را هم نمیدهند. اینها قراردادهای گلستان و ترکمنچای را از رو بردهاند. تهیهکنندگی در سینما و تلویزیون ما به قهقرا رفته، پس در این فضا آدم تهیهکنندگی نکند بهتر است. خود من ترجیح میدهم طلبکار یک تهیهکننده باشم تا بدهکار یک گروه. اتفاقا میخواستم بپرسم شما سالها در تهیه معروفترین و محبوبترین برنامههای طنز تلویزیون سهیم بودید، اما دیگر وارد این عرصه نشدید. دلیلش چیست؟ من هیچ وقت مستقیم تهیهکننده نبودم. ایرج کاردان، برادرم تهیهکننده بود، ولی رفاقت و همکاری ما آنقدر زیاد بود که هیچ وقت به من نه نمیگفت و من هر چیزی را که برای بهتر شدن برنامه میخواستم تهیه میکرد. برای همین برنامههای آن دهه خوب و پربیننده میشد؟ بله و دلیلش این است که ما در کار کم نمیگذاشتیم. دوست نداشتم این را بگویم، ولی میگویم من و برادرم در برنامه «نوروز سالهای 75 و 76» ماشینهایمان را فروختیم و خرج عوامل را دادیم تا آنها شب عید دست خالی نباشند. البته بعد از سه چهار ماه توانستیم بودجه برنامه را دریافت کنیم در حالی که تهیهکننده امروزی پولش را در بانک گذاشته و در ماه سودش را میگیرد. کمی هم درباره اجراهایتان صحبت کنیم. اگر ذهنم درست یاری کند شما در برنامههای نوروزی 75 و 76 کار اجرا را شروع کردید. به نظرتان برنامههایی که اجرا کردید، خوب بود؟ بله من در نوروز 76 ـ 75 هم بازیگر بودم و هم نویسنده و هم مجری. از استقبال زیادی که از آن برنامهها شد، نشان میدهد مردم آنها را دوست داشتند. فکر میکنید چرا آثار طنز شما، چه در رادیو و چه در تلویزیون بیشتر در ذهن مخاطبان باقی مانده است؟ فکر میکنم طنزهایی که ساختم در زمان خودشان دیده نشدند و پس از گذشت چند سال تازه گفتند عجب برنامهای بوده که فلانی ساخت. مثل شبکه «سه و نیم» یا طنز «39». در رادیو که بودم، برنامههایم بیشتر طنز سیاسی بود. در حوزه شعر هم روی همین موضوعات کار میکردم، اما همیشه دغدغهام این بوده که مردم را بخندانم، چون فکر میکنم مردم ما به خنده نیاز بیشتری دارند و به دلیل کمبود مجلات طنز و کمدی، گرایش به این گونه برنامهها در رادیو و تلویزیون بیشتر شده است. چه شد به سمت اجرای تلویزیونی گرایش پیدا کردید؟ من اجرا را از برنامه 39 در شبکه دو شروع کردم ولی قبل از آن در رادیو به عنوان مجری و کارشناس فعالیت میکردم. در اغلب کارهایی نظیر دوبلاژ، نویسندگی و کارگردانی فعالیت داشتهام. از سال ۱۳۶۸ به مدت پنج سال برنامه «عصرانه» را به صورت زنده در رادیو اجرا کردم که شخصیت رادیویی استاد خرناس هم در این برنامه متولد شد. او شاعری با سبک و سیاق بهلول بود که اتفاقات دوران خودش را نقد میکرد. همین طور برنامه ۳۹ و برنامه طنز رادیویی «آینه» که از سال ۷۴، صبحهای پنجشنبه از رادیو تهران پخش میشد، از دیگر اجراهای من در آن سالها بود. ولی نوروز 75 نخستین اجرای تلویزیونی رسمی و در خور توجه من بود که بسیار دیده شد و بعد ادامه یافت و در برنامههای نوروز 76 و «صندلی داغ» و دهها برنامه دیگر من اجرا را برعهده داشتم و بتدریج در این حوزه صاحب سبک شدم. بعد از برنامه جنجالی و جذاب صندلی داغ شبکه دو، مجموعه طنز شبکه سه و نیم را برای شبکه سه طراحی کردم که در این مجموعه نویسندگی، کارگردانی و بازی را به عهده داشتم؛ برنامهای که داستان شبکه خصوصیای به ریاست استاد خرناس را نمایش میداد که به برنامههای صدا و سیما و اوضاع سیاست نگاهی منتقدانه داشت. در همین سالها، مجری برنامه نقد اول که سریالهای پخش شده از شبکه یک را نقد و تحلیل میکرد نیز بودم که از جذابترین برنامههای این مجموعه نقد سریال امام علی(ع) بود که در آن سالها بسیار مورد توجه قرارگرفت. چرا روی اجرای برنامه صندلی داغ تاکید دارید؟ آیا اجرای بهتری بود یا برنامهای بود که خودتان دوستش داشتید؟ صندلی داغ، اجرایی متفاوت در برنامهای متفاوت بود و به نوعی گامی اول برای حرکت صدا و سیما در راستای نقدهای صریح و روشن بود. البته این برنامه را میتوان آغاز فصلی نو در اجراهای تلویزیونی ایران دانست، زیرا قبل از آن میدیدیم با توجه به ضوابط سازمان صدا و سیما مجریها خیلی خشک و رسمی کار میکردند. این برنامه به نوعی فصل جدیدی را شروع کرد که در آن مجری میتوانست با مخاطب و مهمان برنامه راحت باشد و بگوید و بخندد. این راحت بودن جزئی از اجراهای شما بوده و هست. درست نمیگویم؟ باور کنید این نوع رفتار که در همه برنامههایی که من اجرای آنها را به عهده داشتهام، میبینید جزئی از شخصیت خود من است. من جز این نیستم و هیچگاه برای اجرا نقش بازی نمیکنم که بغض کنم یا الکی بخندم یا اگر لازم باشد و فضا بطلبد نیمچه اشکی هم بریزم تا خودم را در دل مدیران بالادستی و برخی مخاطبان محبوب کنم. من در زمان اجرا، همیشه مجری هستم و به جای کسی نقش بازی نمیکنم. باید با مردم راحت حرف زد. حتما نباید خیلی سنگین، ادای کلمات درشت و پرطمطراق را درآورد. این تقلیدها باعث نمیشود مردم شما را مجری باسواد و کاربلد بدانند. مجری باید اطلاعات مفید و جامعی داشته باشد تا مخاطب احساس کند با مجری سر سفره نشسته و در حین غذاخوردن با هم حرف میزنند یا او را کنار خود و در خانه احساس کند که اگر جز این باشد اجرا موفق نخواهد بود. مردم اجراهای مصنوعی را خیلی زود کشف میکنند، آن را نمیپسندند و با آن ارتباط برقرار نمیکنند. اینجا یک مساله مطرح میشود که با توجه به تعریف شما بسیاری از مجریها، اجرای خوبی ندارند ولی طرفداران زیادی هم دارند. نظرتان درباره اینگونه مجریان چیست؟ بستگی دارد سازمان از مجری چه بخواهد و چه تعریفی از مجری برای برنامه مورد نظر داشته باشد. مثالی میزنم. فرض کنید برای شما مهمان آمده و قرار است برای او شام آماده کنید. به او میگویید که در خانه نان و پنیر و سبزی هست اکنون چه میل دارید؟ انتظار دارید به شما چه بگوید؟ بگوید مرغ میخواهم؟ صدا و سیما چند مجری محدود دارد که مردم بالاخره باید به یکی از آنها علاقهمند شوند و از او طرفداری کنند. وقتی فقط چهار نفر هستند باید بالاخره طرفدار یکی باشیم. این طرفدار داشتن به معنی خوب بودن اجرا نیست. هواخواهی یک نفر دلایل زیادی دارد و وابسته به شرایط زیادی است که یکی از آنها اجرای خوب است. من نمیتوانم اسم کسی را ببرم و نمیتوانم در مورد اجرای یک نفر اظهارنظر کنم، زیرا خودم هم در این زمینه کار میکنم. ولی باید در این جریان یک جمله کلیدی بگویم که در نهایت حق با مشتری است و آنها تعیینکننده هستند.قبول دارم که خیلیها در تلویزیون اجرا بلد نیستند، ولی مخاطب دوستشان دارد. باید دید مردم از چه چیز او خوششان میآید و کسی هم نمیتواند جلوی این دوستداشتن را بگیرد و درباره آن قضاوت کند. این مهم است که مخاطب از مجری خوشش بیاید. به نظر شما پوشش، سن و سال، قد و هیکل و حتی رنگ چشمان در محبوبیت یک مجری تاثیر دارد و میتواند او را موفق کند؟ هر کاری یکسری لوازم خاص میخواهد. این حق بینندگان برنامههای تلویزیونی است که مجری خوشفرم یا مجری شیکپوش ببینند. مردم دوست ندارند کسی را به عنوان مجری روبهروی خود ببینند که بد حرف میزند یا بلد نیست واژهها را ادا کند. این حق ببینده است که از زیباییها لذت ببرد، ولی این درست نیست که زیبایی اصل قرار بگیرد، زیرا آن وقت شما یک مجری دارید که طبل توخالی است و در اصل یک فرم خالی از محتوا به عنوان مجری برای سازمان کار خواهد کرد. از لوازم اصلی اجرا قیافه قابل قبول، صدای قابل قبول و سواد قابل قبول است که باید کنار هم جمع شود. من دیدهام یکسری همکاران در عرصه اجرا هرچقدر سواد دارند و هر آنچه را بلدند مدام به رخ مخاطب میکشند که این کار اصلا جالب و قشنگ نیست. مجری باید به گونهای حرف بزند که مردم بفهمند و نباید خود را بیشتر و بالاتر از مردم ببیند و حق ندارد به مهمان خود در برنامه که از یک روستای دورافتاده آمده یا یک رفتگر زحمتکش است بگوید تو. خودبزرگبینی یا دیگران را کوچک دیدن نهتنها در اجرا، بلکه در تمام شئون زندگی نیز کاری نکوهیده است. به سراغ برنامه شهر باران برویم که شما اجرای آن را به عهده دارید. آیا در انتخاب مهمانهای برنامه هم دخالت دارید؟ از من فقط نظر گرفته میشود. ابتدای برنامه فهرستی از مهمانانی که قرار است به برنامه دعوت شوند تهیه شد و من هم مشورتهای لازم را دادم. فکر کنید مدیران سازمان و گروه معارف شبکه یک، اکنون به شما بگویند آقای کاردان چند مهمان بعدی برنامه را شما انتخاب کنید. چه کسانی را به شهر باران دعوت میکنید؟ اول از همه ژاله صابری و بعد ژاله علو، عزتالله و مجید انتظامی، علی نصیریان و الهام حمیدی نیز در فهرست من قرار خواهند گرفت. نمیدانم این به گوش خانم علو میرسد یا نه ولی دوست دارم از او به خاطر سالها زحمتی که برای من کشیده تشکر کنم و دستش را ببوسم و از او حلالیت بطلبم که چند وقتی است نتوانستهام حق شاگردیش را ادا کنم و به دیدارش بروم. درباره پرسشهای برنامه چطور؟ آیا در طراحی آنها مشاوره میدهید؟ نظر مرا میپرسند، اما من طراح پرسشها نیستم. پرسشها توسط یک گروه تعیین میشود. برنامه شهر باران، اتاق فکری دارد که متخصصان مختلف عضو آن هستند و درباره پرسشها تحقیق میکنند. معمولا برنامههای گفتوگومحور به چالش نیاز دارند یا هدف شما در برنامه شهر باران ایجاد چالش است؟ برخی اوقات این اتفاق در برنامه رخ میدهد، جایی که پای مردم وسط بیاید چالش به وجود خواهد آمد ولی کلا زیاد به دنبال نقد افراد نیستیم، بلکه ما گزارشوار درباره مهمانان برنامه صحبت میکنیم و مثبت و منفی بودن عملکرد آنها را به عهده مردم میگذاریم. تلاش میکنیم حرف دل مردم را از طریق شوخی و جدی بگوییم و فکر میکنم تعداد افرادی که برنامه را میبینند مهم نیست، بلکه اگر بتوانیم روی همان چند نفری که برنامه را پیگیری میکنند، تأثیرگذار باشیم، کافی است. از بحث اجرا بگذریم و سراغ بازیگری برویم، ولی قبل از آن بهتر است این سوال را بپرسم که بالاخره مردم شما را به عنوان کدام یک بشناسند؛ مجری، بازیگر، کارگردان یا تهیهکننده؟ من تقریبا هیچکاره هستم. باور کنید خودم هم تکلیفم را با خودم نمیدانم، چه برسد به مخاطب. من از کودکی استعدادهای مختلفی را در خودم احساس میکردم. ضمن این که هوش بسیار خوبی هم دارم. برای همین مدتی هم در کلاسهای کنکور ریاضی و فیزیک تدریس میکردم. من مدیون الطاف الهی هستم. از دوره نوجوانی دوست داشتم در تمامی این کارها از شعر گفتن گرفته تا کارگردانی و... خودم را محک بزنم و بهرغم همه این کارها فکر میکنم مخاطبانم کارهای طنزم را بیشتر دوست دارند. در چند وقت اخیر تمرکز زیادی روی بازی در سریالهای تاریخی داشتهاید. شما در سریال های «سالهای مشروطه»، «کلاه پهلوی» و «نردبان آسمان» حضور داشتید و این روزها هم در سریال «معمای شاه» بازی میکنید حضور شما در سریالهای تاریخی دلیل خاصی دارد؟ برای بازی در فیلمهای زیادی به من پیشنهاد کردهاند از سری فیلمهای «اخراجیها» گرفته تا «معراجیها» ولی قبول نکردم. من اگر قرار باشد در اثری بازی کنم باید داستانش را دوست داشته باشم و عوامل سازنده را بپسندم. در سالهای مشروطه امیرکبیر را کشتم و در «تبریز در مه» یکی از بزرگان زندیه را، در کلاه پهلوی جهانشیر بودم و در معمای شاه هم هویدا هستم که هر کدام برای خود یک وزنه محسوب میشوند و بازی آنها در روند سریال تاثیر دارد. من نمیتوانم نقشی را بازی کنم که کارش این است که از مقابل دوربین عبور کند و در نهایت فقط نامش در تیتراژ بیاید. مجید احمدی / گروه رادیو و تلویزیون
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تیر 1393 ساعت 01:00 | شماره خبر : 1568144516069718191
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]
صفحات پیشنهادی
يک تلفنهمراه جدید ازسامسونگ با قيمت مناسب+ عکس
يک تلفنهمراه جدید ازسامسونگ با قيمت مناسب عکس تلفنهمراه جديد Galaxy Core Mini با قيمت مناسب و قابليتهای متوسط رونمايی شد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران سامسونگ از تلفنهمراه جديد Galaxy Core Mini رونمايی کرد  ضیافت موسیقایی شاگردان زندهیاد لطفی به یاد استاد
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی ضیافت موسیقایی شاگردان زندهیاد لطفی به یاد استاد تعدادی از شاگردان زنده یاد استاد محمدرضا لطفی با برگزاری کنسرت یاد استاد در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران یاد این نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی گرامی داشتند به گزارش خبرگزاری مهر داعلام حمایت بیش از 900 استاد دانشگاه از وزیر علوم
شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۹ جمعی از اساتید دانشگاههای کشور در نامهای به رییس مجلس از وزیر علوم و فعالیتهای وی حمایت کردند به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این نامه که به امضای 637 تن از اساتید دانشگاههای کشور رسیده و نسخهای از آن برای ایسنا نمابر شدشبنم قلی خانی در استادیوم فوتبال در استرالیا! عکس
شبنم قلی خانی در استادیوم فوتبال در استرالیا عکسشبنم قلی خانی که در کشور استرالیا اقامت دارد پس از دیدن یک مسابقه فوتبال این عکس را منتشر کرد و رفتار تماشاگران را مورد تمجید قرار داد شبنم قلی خانی که در کشور استرالیا اقامت دارد پس از دیدن یک مسابقه فوتبال این عکس را منتشر کرداجرای طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی آغاز شد
اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی آغاز شد مشهد - ایرنا - هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی روز شنبه طی مراسمی در مشهد آغاز به کار کرد به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامیشاگردان لطفی «به یاد استاد» نواختند
شاگردان لطفی به یاد استاد نواختندشاگردان محمدرضا لطفی کنسرت خود را با عنوان به یاد استاد و با همکاری بنیاد آفرینشهای نیاوران برگزار کردند به گزارش خبرگزاری فارس عصر روز گذشته 13 تیر 1393 کنسرت به یاد استاد که اجرایی از شاگردان برجسته زنده یاد محمدرضا لطفی بود با حضور برخی ازاجرای دو نمایش «گون گولا» و «شب بخیر مادر» در تماشاخانه استاد انتظامی
اجرای دو نمایش گون گولا و شب بخیر مادر در تماشاخانه استاد انتظامیدو نمایش گون گولا و شب بخیر مادر در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه میروند به گزارش خبرگزاری فارس نمایش گون گولا به نویسندگی و کارگردانی اشکان صادقی از یکشنبه 15 تیر ماه تا 8 مرداستاد حوزه و دانشگاه: شناخت تغییرات و چالشهای ساختاری خانواده به مهار آسیبها میانجامد
استاد حوزه و دانشگاه شناخت تغییرات و چالشهای ساختاری خانواده به مهار آسیبها میانجامداستاد حوزه و دانشگاه گفت شناخت تغییرات و چالشهای ساختاری خانواده به مهار آسیبها میانجامد به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجتالاسلام سید حسن آقامیری بعد از ظهر امروز در در همایش ضیافت انديک تلفنهمراه متفاوت را در دست بگيريد + دانلود
Quantum – Icon Pack يک تلفنهمراه متفاوت را در دست بگيريد دانلود Quantum – Icon Pack یکی از بهترین مجموعه آیکونهای موجود برای سیستم عامل اندروید است به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران Quantum – Icon Pack یکی از بهترین مجموعه آیکونهای موجود برای سیستم عامل اندرویدتشکر ۲۶۹ استاد دانشگاه تهران از وزیر علوم به دلیل انتخاب نیلی به عنوان سرپرست دانشگاه
تشکر ۲۶۹ استاد دانشگاه تهران از وزیر علوم به دلیل انتخاب نیلی به عنوان سرپرست دانشگاه ۲۶۹ استاد دانشگاه تهران از آقای رضا فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات به دلیل انتصاب دکتر محمود نیلیاحمدآبادی به عنوان سرپرست این دانشگاه تشکر کردند به گزارش نامه نیوز متن این بیانیه تشکر به شرنامه 187 استاد دانشگاه به روحانی در حمایت از فرجیدانا
شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۱۱ 187 نفر از استادان دانشگاههای مازندران و کشاورزی ساری در نامهای به رییسجمهور ضمن حمایت از دکتر فرجی دانا حمایت خود را از سیاستهای دولت ارجمند اعتدال اعلام و تاکید کردند در زمان اندکی که از حضور دولت شما می گذرد نهال امید در دلها به شکوفه نشسته استاستاد حوزه و دانشگاه شاهرود: هدف استکبار از اجیر کردن تروریستهای بینالمللی محدود کردن کشورهای اسلامی است
استاد حوزه و دانشگاه شاهرود هدف استکبار از اجیر کردن تروریستهای بینالمللی محدود کردن کشورهای اسلامی استاستاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت استکبار جهانی امروز میخواهد اسلام و کشورهای اسلامی را محدود کند و با ایجاد جنگهای داخلی و اجیر کردن تروریستهای بینالمللی به خیال خود اسلامتبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاهها/۷ خسروی: سیاستزده شدن دانشگاهها به نفع دانشجو و اس
تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاهها ۷خسروی سیاستزده شدن دانشگاهها به نفع دانشجو و استاد نیستعضو کمیسیون آموزش مجلس سیاسی شدن فضای دانشگاه را یکی از عوامل ضربه زدن به پیشرفت علمی عنوان کرد و گفت سیاستزده شدن فضای دانشگاهها نه به نفع دانشجوست و نه استادحمایت ۲۶۹ استاد دانشگاه تهران از وزير علوم
حمایت ۲۶۹ استاد دانشگاه تهران از وزير علوم 269 استاد دانشگاه تهران در نامهاي به وزير علوم حمايت خود را از او اعلام و از شيوه انتخاب رييس دانشگاه تهران تشكر و قدرداني كردند کد خبر ۴۱۳۴۰۵ تاریخ انتشار ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۷ ۴۳ - 05 July 2014 در حالي كه تعدادي از نمايندگان مجلس و در صنیمه دوم امسال صورت میگیرد اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر و میثم
نیمه دوم امسال صورت میگیرداجرای طرح تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر و میثمشهردار منطقه 4 شیراز از اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر و میثم در 6 ماه دوم امسال خبر داد فرزاد رئیسزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت خدمات شهری باید بهطور عادلانه تقسیصادق زیباکلام:آرزوی من حرف زدن درجلسه دیداراساتیدبا رهبری است/سخنان استادان خسته کننده و حوصله بربود
صادق زیباکلام آرزوی من حرف زدن درجلسه دیداراساتیدبا رهبری است سخنان استادان خسته کننده و حوصله بربود جامعه > آموزش - سایت 24 بحشهایی از مصاحبه صادق زیباکلام در باره دیدار استادان دانشگاه با رهبرمعظم انقلاب به شرح زیر منتشر کرده است آقای دکتر زیبا کلام شما نیز به هماستاد حوزه و دانشگاه: ماه رمضان، دانشگاه انسان برای کسب فضایل است
استاد حوزه و دانشگاه ماه رمضان دانشگاه انسان برای کسب فضایل استاستاد حوزه و دانشگاه گفت ماه رمضان دانشگاه انسان برای کسب فضایل بیشتر محسوب میشود به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجتالاسلام طاهر علوی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبههای این هفته نماز جمعه با اشاره به حلول ماه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها