تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820286674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمینه صادرات هندوانه فارس فراهم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زمینه صادرات هندوانه فارس فراهم شده است شیراز- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با تلاش مسوولان از ابتدای تیرماه جاری زمینه صادرات هندوانه این استان فراهم شده است.


به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا مهندس احمد دهقان بیان کرد: در سال گذشته 53 هزار و 750 تن هندوانه تولیدی استان فارس به ارزش 11 هزار و 846 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است که هم اکنون شرایط مناسب صادرات این محصول فراهم شده است.
وی افزود: در سال زراعی جاری 18 هزار و 370 هکتار از مزراع استان زیر کشت هندوانه است که نسبت به سال گذشته یکهزار و 480 هکتار معادل هشت و هشت دهم درصد رشد داشته است.
دهقان با بیان اینکه پیش بینی می شود 832 هزار تن هندوانه از این مزارع تولید شود اظهارداشت: امیدواریم شاهد رشد مطلوبی در بخش صادرات محصول هندوانه در سال جاری باشیم.
وی اضافه کرد: هندوانه استان در سال زراعی جاری 19 و دو دهم درصد ازسطح زیرکشت و 24 و پنج دهم درصد ازمیزان تولید محصولات سبزی و صیفی استان را به خوداختصاص می دهد.
دهقان ادامه داد: عمده محصول هندوانه در شهرستان های ممسنی، اقلید، آباده، لار، فراشبند، رستم، قیرکارزین، استهبان، داراب، فیروزآباد و کازرون کشت می شود.
وی با اشاره به گستردگی و شرایط آب و هوایی متفاوت استان فارس عنوان کرد: محصول هندوانه به جز فصل زمستان در مابقی ماه های سال در استان برداشت می شود و این در حالی است که 28 درصد هندوانه تولیدی استان در فصل بهار، 68 درصد در فصل تابستان و چهار درصد در فصل پاییز انجام می پذیرد.ک/1
7382/ 667

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن