تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803013912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این فیلم را مسئولان ببینند و راجع به عملکرد خودشان قضاوت کنند!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: این فیلم را مسئولان ببینند و راجع به عملکرد خودشان قضاوت کنند!
مسئولان آموزش و پرورش منطقه از اوضاع اسفناک مدرسه آگاهند اما ساخت آن را منوط به یافتن زمین کرده و از جایگزین کردن بیغوله با کانکس هم به دلایل ناگفته دیگر دریغ ورزیده‌اند تا در نتیجه امیدها به ساختمانی مرمت شده با کاهگل باشد که به باد و بارانی بند است.
کد خبر: ۴۱۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴ - 14 July 2014




اگر این فیلم را تماشا کردید و به این نتیجه رسیدید که اوضاع از این بدتر نمی‌شود، بدانید که سخت در اشتباهید!

به گزارش «تابناک»، به فاصله کمتر از یک ماه از پایان سال تحصیلی و در شرایطی که مدارس گران قیمت کلانشهرها ثبت نامشان به پایان رسیده و از محل مبالغ دریافتی از اولیای دانش آموزان، چه بسا میلیاردها تومان سود برای برخی حاصل آمده، هستند دانش آموزانی که نمی‌دانند سال بعد رنج رفتن به بیغوله‌ای که برایشان مدرسه نام داده‌اند به جان بخرند یا ترک تحصیل کرده و زندگی را در جایی تمیزتری جز خرابه‌ها دنبال کنند.

اگر این کلمات برایتان نامانوس به نظر می‌رسد و تصور می‌کنید در انتخاب لغاتی چون «بیغوله» یا «خرابه» اغراق صورت گرفته، شاید بهتر است ابتدا فیلم تهیه شده از مدرسه روستای شِرُنگ رُنگ -از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد- را ببینید تا نظرتان نه تنها درباره این موضوع، که درباره عمق محرومیت جاری در برخی نقاط کشور تغییر کند.




دانلود


آنگونه که عضو شورا توضیح می‌دهد، مسئولان آموزش و پرورش منطقه از اوضاع اسفناک مدرسه آگاهند اما ساخت آن را منوط به یافتن زمین کرده و از جایگزین کردن بیغوله با کانکس هم به دلایل ناگفته دیگر دریغ ورزیده‌اند تا در نتیجه امیدها نومید شده و شورای روستا مجبور شوند مدرسه را برای ادامه کار مرمت کنند؛ آنچه در این فیلم می‌بینیم، در حقیقت بنایی مرمت شده است!

چند نیمکت فرسوده و شکسته، یک معلم و هفده دانش آموز، تمام بضاعت مدرسه ابتدایی شرنگ رنگ است. مدرسه‌ای که اگر یکی دو شعله لامپ و کتاب های درسی دانش آموزانش را ندید بگیریم، درخواهیم یافت که هیچ بهره‌ای از دنیای شلوغ دور و اطراف ما نبرده است.

البته همین اندازه امکانات هم به بادی و بارانی بند است؛ این را عضو شورا درباره برق کلاس می‌گوید که گاه قطع می‌شود. باز جای شکرش باقی است که بخاری برقی ندارند و دانش آموزان مجبورند برای گرم کردن خود در سرمای زمهریر کوهستانی در فصول سرد، با خودشان هیزم به مدرسه ببرند، وگرنه با تکیه به برق معلوم نبود چه خطراتی جانشان را تهدید می‌کرد!

کمبودها زمانی دردناک تر می‌شود که متوجه می‌شویم دانش آموزان مقاطع بالاتر باید بیرون منتظر بمانند تا معلم ابتدا به کلاس اول و دومی ها درس بدهد و بعد بتوانند وارد کلاس شده، روی زمین بنشینند و بیاموزند که علم بهتر است از ثروت! و چه خوب برخی از ایشان در گذشته توانسته‌اند از شروع تحصیلات در این مدرسه، به مدارج عالی تحصیلی در آینده برسند.


این فیلم را مسئولان ببینند و راجع به عملکرد خودشان قضاوت کنند!



تا اینجای کار به نظر می‌رسد که توقع پاسخ دادن مسئولان درباره ظلمی که به واسطه کوتاهی ایشان به دانش آموزان شرنگ رنگ روا داشته می‌شود، کمترین توقع باشد و می‌بایست منتظر واکنش ایشان باشیم، ولی اگر فکر می‌کنید با دیدن این فیلم به اوج مشکلات دانش آموزان ساکن مناطق محروم پی برده‌اید، سخت در اشتباهید.

کافی است تصاویر متعددی که از مدارس کپری منتشر شده و می‌شود را به یاد آورید تا دریابید که اوضاع برخی مدارسِ دور از چشم ما و مسئولان آنچنان وخیم است که مدرسه شرنگ رنگ چه بسا در مقابلشان قابل تحمل تر باشد؛ با این حساب آیا جا ندارد از همین امروز خواب بر خود حرام کرده و برای اصلاح این مدارس پیش از آغاز سال تحصیلی وارد عمل شویم؟







لینک


لینک را کپی کنید دانلود








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن