تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820039485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش رسانه ها در جذب مشارکت های مردمی عتبات عالیات بی بدیل است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نقش رسانه ها در جذب مشارکت های مردمی عتبات عالیات بی بدیل است شیراز- ایرنا- رییس ستاد عتبات عالیات استان فارس با اشاره به مساعدتهای خوب مردمی به ستاد عتبات عالیات در راستای بازسازی حرم های مطهر گفت :بی تردید نقش رسانه ها در این مشارکتها بی بدیل و بسیار اثر گذار بوده است .


به گزارش ایرنا ، جابر مهدی یار دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس با تشکر از همراهی همه رسانه های استان پیرامون اطلاع رسانی از فعالیتهای مردمی ستاد عتبات عالیات اظهار داشت: انصافا نقش ایرنا در ارتباط خوب بوده و جای قدردانی دارد.
وی اظهار داشت : برای توسعه حرم ها نیاز به مشارکت مردمی داریم که این بدست نمی آید جز با ورود هر چه بیشتر رسانه ها در این عرصه مقدس .
مهدی یار ادامه داد: وقتی رسانه ها به موضوعات و فعالیتهای ستاد عتبات عالیات ورود می کنند ما ستادی ها حاشیه می شویم و رسانه ها نقش محوری پیدا نموده و در واقع متن می شوند.
وی با اشاره به اینکه امسال 11میلیارد و 70میلیون تومان پروژه برای استان فارس آورده ایم تصریح کرد : برای اینکه بتوانیم این حجم پروژه را به آستان مقدس بخوبی تحویل دهیم نیازمند کار تبلیغی رسانه ها بمنظور جذب بیشتر مشارکتهای مردمی هستیم .
***حضور داعش هیچ خللی در توسعه حرم ها ایجاد نکرده است
رییس ستاد عتبات عالیات استان فارس نیز در بخشی از سخنان خود از داعش با نام ددمنش یاد کرد و افزود: حضور داعش در کشور عراق هیچ خللی در توسعه حرم ها ایجاد نکرده است.
مهدی یار با اشاره به اینکه داعش یک چیز جدیدی برای عراق نیست و ریشه آن به دوران صدام برمی گردد اظهار داشت : وقایع اخیر عراق مانع از بحث بازسازی عتبات عالیات نشده و اکنون علاوه بر اینکه دست اندرکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات در تمام شهرها و حرم های عراق در حال فعالیتند ، ما روز به روز شاهد مراجعان زیادی بمنظور اعزام به این فعالیت ها هستند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت ددمنش ها و جنایتکاران داعش در عراق هیچگونه وقفه ای در کار بازسازی عتبات عالیات رخ نداده است، گفت: در سامرا که این گروه جنایتکار بیشترین جنایات را مرتکب شدند و سعی کردند حرم را تصاحب کنند امروز همچنان فعالیت در راستای توسعه حرم مثل همیشه با صلابت ادامه دارد.

*** مردم استان فارس تاکنون 50میلیارد تومان به بازسازی حرم کمک کرده اند

مهدی یار با اشاره به اینکه از سال 83 تا کنون میزان کمک های نقدی و غیر نقدی مردم به این ستاد 50 میلیارد تومان بوده اظهار داشت : امسال حدود 11 میلیارد و 700 میلیون تومان پروژه برای استان فارس آورده ایم.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس همچنین با اشاره به اینکه ما ساخت و ساز حرم را به مناقصه می گذاریم اضافه کرد:همه افراد می توانند در این مناقصه شرکت ولی در آن اصالت افراد مدنظر قرار می گیرد.
مهدی یار بیان داشت: ساخت نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد(ع) توسط استان فارس را در حال طراحی و پیگیری هستیم که از صفر تا صد این پروژه به دست مردم فارس با برآورد هزینه دو میلیارد تومان انجام خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد: یکی از پروژه هایی که اخیرا برای فارس پیش بینی کردیم در ادامه ساخت سه در طلا که توسط این استان ساخته و در حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین نصب شد در جانبین این سه در طلا شش پنجره دیگر را از جنس طلا و نقره پیش بینی کردیم که یک طرف صحن را کامل کنیم.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه پروژه بعدی ساخت درهای صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف است اظهار داشت: این صحن در زمینی به وسعت هفت هکتار و زیربنایی به وسعت 218 هزار متر مربع در حال ساخت است و عملا این صحن جز طرح توسعه حرم حضرت علی(ع) محسوب می شود.
وی افزود: خدمات این صحن علاوه بر صحن سرا برای عبادت و زیارت، موزه، کتابخانه، درمانگاه، مهمان خانه، سایتهای اداری، پارکینگ ها، حوزه علمیه و دیگر نیازمندی های زائران طراحی شده است.

*** هنر فارس در صدر هنرهای مورد نیاز بازسازی حرم هاست

این مقام مسوول با اشاره به اینکه استان فارس یک استان هنری و هنر آن در صدر همه هنرهاست اظهار داشت: هنرمندان فارس امروز در دنیا بی نظیر می باشند و آن به خاطر شرایط و فرصت پیش آمده است.
رییس ستاد عتبات عالیات استان فارس اضافه کرد: استان فارس در سامرا هم نقش هنری، هم نقش حمایت نیروی انسانی و هم نقش حمایت امکانات و اعتباری دارد و آیینه کاری ها، گچ بری ها، سنگ کاریها، مفروش کردن حرم، مشارکت در طلا کردن گنبد حرم، پشتیبانی از سیستم تأسیساتی، درمانگاه حرم، اعزام متخصصان و رفع نیازمندی های پشتیبانی خدماتی توسط فارس شکل گرفته است.
مهدی یار بیان داشت: یکی دیگر از کارها که طراحی آن به 80 درصد رسیده است، ساخت کتیبه خاتم برای پنج درب بزرگ حرم امام حسین(ع) در کربلاست همچنین ساخت صندوق خاتم جهت ضریح حضرت مسلم بن عقیل در کوفه در برنامه ستاد قرار داردکه به محض اتمام طراحی ،کارگاه این جعبه خاتم شروع به کار خواهد کرد.
وی همچنین از ساخت یک در بزرگ منبت کاری به نام باب القبله برای سامرا خبر داد و گفت: این در یکی از درهای اصلی حرم خواهد بود و در حال آماده سازی است که وسعت منبت کاری آن در کشور کم سابقه است.
مهدی یار اظهار داشت: یکی دیگر از کارها که مراحل پایانی را می گذراند و حدود 10 درصد از کار مانده ساخت دو صندوق بزرگ خاتم برای داخل ضریح حرم مطهر امام موسی بن جعفر(ع) و امام جعفر(ع) در کاظمین است که جایگزین صندوق های خاتم قبلی می شود و کارگاه ما در مشهد مقدس در کنار حرم امام رضاست و هنرمندان خاتم کار فارس در آنجا مشغول هستند و نذورات آن توسط مردم استان رضوی تأمین شده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس خاطرنشان کرد: هر دستگاه حقوقی و هر فرد حقیقی و هر سازمان و نهاد در هر سطح از مسوولیتی می تواند شرایط چگونگی جمع آوری نذورات، ساماندهی آنها، انعقاد قراردادها، چگونگی اجرای قراردادها، چگونگی خریدها، حمل و نقل و نصب درها را تا نصب از نزدیک مشاهده کند.
وی ادامه داد: هر اداره ای که توانایی این را داشته باشد که سیستم رایانه خود را به سیستم رایانه ما وصل کند می تواند بطور مستقیم عملیات مالی ما را رصد کند و همین جا اطمینان خاطر به مردم می دهیم که آنچه را که به عنوان نذورات در اختیار ما قرار می دهند برابر نیت آنها عمل خواهد شد.ک/2
7374/ 667

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن