تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803996439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارشاد: رسانه ها نقش بسزایی در همگرایی ملت ها دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر ارشاد: رسانه ها نقش بسزایی در همگرایی ملت ها دارند تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیر عامل خبرگزاری آجی ایتالیا گفت: رسانه ها در ساخت افکار عمومی و نزدیکی و همگرایی ملت ها نقش بسزایی را ایفا می کنند.


به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی روز شنبه در دیدار با الساندرو پیکا سابقه روابط فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا را دیرینه عنوان کرد که در قالب موافقتنامه های فرهنگی انجام می شود.
وی گفت: امروزه فعالیت های خبری شکل نوینی به خود گرفته و بسیاری از خبرگزاری ها به ارسال اخبار تصویری روی آورده اند که بی شک در این راه صداقت ، امانت داری در کسب خبر و انتقال آن به افکار عمومی دنیا از همه چیز مهمتر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از امضای تفاهمنامه همکاری های خبری فی مابین خبرگزاری های جمهوری اسلامی (ایرنا) و آجی در قالب تبادل اخبار و اطلاعات به زبان های دو کشور خبر داد.
وی افزود: بدیهی است که رسانه ها و خبرگزاری ها نقش بسیار موثری در ساخت افکار عمومی دارند و می توانند در نزدیکی ملت ها با یکدیگر نقش به سزایی ایفا کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امروزه فعالیت های خبری شکل نوینی به خود گرفته و بسیاری از خبرگزاری ها به ارسال اخبار تصویری روی آورده اند که بی شک در این راه صداقت ، امانت داری در کسب خبر و انتقال آن به افکار عمومی دنیا از همه چیز مهمتر است.
جنتی یادآور شد: ایران دارای 18 خبرگزاری است که از این تعداد خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) و سازمان صدا و سما به صورت دولتی اداره می شوند که دامنه فعالیت آنها علاوه بر داخل، خارج کشور را نیز شامل می شود.
وی در ادامه به سابقه دیرینه خبری مکتوب در حوزه مطبوعات ایران نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه مطبوعات هم اکنون ایران دارای 6 هزار نشریه شامل روزنامه، هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه است.
عضو کابینه دولت یازدهم یادآور شد که این دولت سعی دارد فضای بیشتری برای تمامی کسانی که به فعالیت خبری در کشور علاقمند هستند فراهم کند.
جنتی با اشاره به تحریم های جامعه بین الملل نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر، اظهار داشت: در این سال ها نوعی تحریم های ظالمانه نسبت به کشور ایران صورت گرفت که بخشی از آنها یک طرفه و بدون مصوب شورای امنیت ملی سازمان ملل بود و باعت ایجاد فشارهای بسیاری بر ملت ایران شد ولی تمام تلاش ما در مقابل شفاف سازی و اعتماد سازی در جامعه بین الملل بود که نشان دهیم هدف ازفعالیت های هسته ای ما صلح آمیز است.

* ایرنا و خبرگزاری آجی ایتالیا تفاهمنامه امضا می کنند
در این دیدار که محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز حضور داشت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای تفاهمنامه خبری بین دو خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) و آجی ایتالیا در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: براساس این تفاهمنامه دو رسانه می توانند زمینه های همکاری های گسترده تر در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، هنری و ... را میان دو کشور مهیا کنند.
جنتی گفت: در فعالیت های خبری بین دو کشور علاوه بر کسب اخبار و مخابره آن به سایر نقاط جهان لازم است تحلیل های درست خبری نیز در زمینه های مختلف خبری ارایه شود.

* ایرنا علاوه بر خبر تحلیل در سطوح مختلف منتشر می کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از جمله خبرگزاری های ایران است که صرف نظر از کسب و ارایه اخبار معمولا تحلیل هایی در سطوح مختلف نیز منتشر می کند.
در ادامه این دیدار مدیر عامل خبرگزاری آجی ایتالیا نیز گفت: اعتقاد ما این است که جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانایی هایی که دارد نقش برجسته ای در جامعه بین المللی می تواند ایفا کند.
الساندرو پیکا هم به امضای تفاهمنامه همکاری میان دو خبرگزاری ایران و ایتالیا اشاره کرد و گفت: در نظر داریم پس از امضای این تفاهمنامه خبری به تولید اخبار فارسی بپردازیم تا مخاطبین فارسی زبان خبرگزاری آجی بتوانند از اخبار منتشر شده این خبرگزاری بهره مند شوند.
مدیر عامل خبرگزاری آجی گفت: همچنبن با امضای این تفاهمنامه علاوه بر تبادل اخبار لازم است به ایجاد ارتباطات میان فردی و خبرنگاران با یکدیگر که همان ارتباط انسانی است توجه شود تا افراد در این حوزه با یکدیگر تبادل تجربه و اطلاعات داشته باشند.
معاون خبر مدیر عامل خبرگزاری آجی نیز در این دیدار حضور داشت.
الساندو پیکا مدیر عامل خبرگزاری آجی ایتالیا به همراه معاون خبری خود روز شنبه(امروز) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از بخش های خبری این سازمان بازدید و با توضیحات محمد خدادی مدیرعامل ایرنا در جریان روند تولید و انتشار اخبار قرار گرفت.
فراهنگ(1)**1355**1569

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن