تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820908112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعيت زندان هاي ايران نسبت به ديگر کشورها رضايت بخش نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۵۲ق.ظ)
انتقاد نايب رييس هيات مديره ستاد ديه از شرکت هاي بيمه؛ وضعيت زندان هاي ايران نسبت به ديگر کشورها رضايت بخش نيست بيمه ها به عنوان نهادهاي حمايتي هدف اصلي شکل گيري و فعاليت خود را فراموش کرده و به تجارت روي آورده اند.
به گزارش خبرگزاري موج، نايب رييس هيات مديره ستاد ديه کشور با اعلام مطلب بالا گفت: با وجود اينکه بيمه ها در گرفتن حق بيمه سختگيري مي کنند و در ازاء چند روز تاخير پرداخت بيمه، بيمه گذاران را جريمه مي کنند اما وقتي مراجعان به دليل برخي مشکلات به دفاتر بيمه مراجعه مي کنند با بي مهري آنان رو به رو مي شوند.
وي در ادامه افزود: در بيشتر موارد مردم نمي توانند از حق و حقوق خود در دريافت بيمه ها دفاع کنند.
نايب رييس هيات مديره ستاد ديه همچنين اظهارداشت: بيمه ها به عنوان نهادهاي حمايتي هدف اصلي شکل گيري و فعاليت خود را فراموش کرده و به تجارت روي آورده اند.
وي در ادامه شمار زندانياني را که به دليل ارتکاب جرائم غيرعمد در زندانهاي محبوس هستند هفت هزار و 523 نفر عنوان و بيان کرد: از اين تعداد هزار و 200 نفر به علت تصادفات رانندگي، دو هزار نفر بدهکاري مهريه، 450 نفر ناتواني در پرداخت نفقه، سه هزار و 250 نفر محکومان مالي و دو هزار نفر به دليل وقوع حوادث کارگاهي زنداني شده اند.
يساقي گفت: پارسال هفت هزار زنداني جرائم غيرعمد با کمک نيکوکاران و اعتبارات دولتي از زندان آزاد شدند.
وي ميزان جرائم اين زندانيان را هشت هزار ميليارد ريال عنوان و بيان کرد: 50 درصد از رقم بدهي اين زندانيان از سوي شکات بخشيده شد.
نايب رييس هيات مديره ستاد ديه کشور گفت: اعتبار مورد نياز براي پرداخت جرائم زندانيان جرائم مالي در سال جاري را نيز چهار هزار ميليارد ريال عنوان کرد و از مردم خواست تا به آزادي زندانيان جرايم غيرعمد کمک کنند.
وي ادامه داد: ماه مبارک رمضان امسال 184 جشن گلريزان براي کمک به آزادي زندانيان جرائم غيرعمد در کشور برگزار مي شود که تاکنون اين آيين در 15 استان با حضور نيکوکاران برپا شده است.
يساقي در خصوص ايرانياني که در خارج از کشور زنداني هستند نيز اظهار داشت: پرونده شمار معدودي از رانندگان ترانزيت مسير اروپا که به علت تصادفات جاده اي در زندان به سر مي برند به منظور رسيدگي به ستاد ديه رسيده است.
وي در ادامه افزود: البته عمده زندانيان ايراني در خارج کشور محکومان جرائم غيرعمد نيستند.
يساقي در ادامه وضعيت زندان هاي ايران را نسبت به ديگر کشورها رضايت بخش ندانست و دليل آن را زنداني شدن شمار زيادي از افراد به علت جرائم غيرعمد از جمله ناتواني در پرداخت مهريه، نفقه، بدهکاري مالي، تصادفات و حوادث حين کار عنوان کرد.
يساقي افزود: متاسفانه بي احتياطي در حين کار و رعايت نکردن قوانين در تصادفات، جدي نگرفتن قوانين و ضوابط در معاملات باعث مي شود که سالانه شمار زيادي از افراد بيگناه به زندان وارد شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن