تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819492203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نياز سالانه 320 ميليارد تومان براي نگهداري راه‌هاي استان كرمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۱۴ق.ظ)
نياز سالانه 320 ميليارد تومان براي نگهداري راه‌هاي استان كرمان مديركل راه و شهرسازي استان كرمان گفت: سالانه 320 ميليارد تومان براي نگهداري و ايمن‌سازي راه‌هاي موجود در استان كرمان نياز است.
به گزارش خبرگزاري موج، خداداد مقبلي در جلسه فوق‌العاده شوراي اسلامي شهر كرمان اظهار داشت: براساس سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال 1390 جمعيتي معادل 3 ميليون و 90 هزار و 842 نفر در استان كرمان زندگي مي‌كنند كه از اين تعداد 58 درصد در مناطق شهري و 42 درصد در نقاط روستايي و عشايري ساكن هستند.
وي بيان داشت: استان كرمان با 11 درصد مساحت ‌كشور و با داشتن 28 هزار كيلومتر راه 12.2 درصد كل راه‌هاي كشور و چهار درصد تناژ كل كالاي حمل شده كشور از مبدا استان كرمان را به خود اختصاص داده است‌.
مقبلي افزود: جاده‌هاي استان كرمان به دليل قرار گرفتن در مسير كرويدر شمال به جنوب و حمل كالا از بنادر جنوبي كشور به ديگر نقاط كشور و همچنين در مسير ترانزيت كالا از جنوب كشور به كشور‌هاي تازه استقلال يافته آسياي مركزي‌، افغانستان و از اروپا به جنوب آسيا هشت درصد كل كالاي حمل شده كشوري را از خود عبور داده و 4.2 درصد كل حجم جابه‌جايي مسافر را در كشور انجام مي‌دهد.
مديركل راه و شهرسازي استان كرمان با اشاره به اينكه از ديدگاه اقتصادي پهناور‌ترين استان كشور در دو عرصه كشاورزي و معدن محسوب مي‌شويم، عنوان كرد: حدود‌ 22 درصد باغات كشور و همچنين يك ميليارد و 100 ميليون تن سالانه محصولات كشاورزي و‌ سالانه استخراج 29 ميليون تن مواد معدني در اين استان توليد‌ مي‌شود.
مقبلي تصريح كرد: 20 درصد‌ كالاي حمل شده از استان كرمان‌ را محصولات كشاورزي تشكيل مي‌دهد، حجم و تناژ حمل بار در استان با درجه بالايي تابع زمان يا فصل برداشت محصولات كشاورزي متنوع استان است.
وي اظهار داشت: اداره كل راه و شهرسازي بايد 8 هزار و 600 كيلومتر راه در استان را نگهداري و ايمن‌سازي كند كه هزينه بسياري را براي اين اداره به همراه خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: 6 هزار و 400 ميليارد تومان ارزش راه‌هاي كنوني استان كرمان است و اين سرمايه بسيار بزرگي است و بايد نگهداري شود و نرم جهاني بين سه تا شش درصد ارزش ساخت سالانه براي نگهداري است.
مقبلي عنوان كرد: سالانه 320 ميليارد تومان نياز است تا از شبكه موجود نگهداري و ايمن‌سازي شود و اين در حالي است كه كل اعتبارات استان كرمان در اين حوزه 40 ميليارد تومان در سال گذشته بوده و امسال اعتبارات ملي ما دو برابر شده است كه 60 ميليارد تومان براي نگهداري راه‌هاي استان در نظر گرفته شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن