تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803623484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیازمندی سالانه 80 هزار میلیارد ریالی راههای کشور جهت نگهداری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نیازمندی سالانه 80 هزار میلیارد ریالی راههای کشور جهت نگهداری جیرفت - ایرنا - معاون امور دولت و هماهنگی امور استان های وزارت راه و شهرسازی گفت: 220 هزار کیلومتر راه در سطح کشور وجود دارد که سالانه برای نگهداری آنها 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


به گزارش ایرنا، ˈ احمد مجیدی ˈ روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: 102 هزار کیلومتر از این راه ها، راه روستایی آسفالت است که ارزش ریالی آنها 200 هزار میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم این راه ها، 25 سال عمر کنند یعنی چهار درصد ارزش ریالی آنها برای نگهداری شان هزینه شود به 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در حال حاضر یک هشتم این پول در اختیار ما قرار دارد و سالانه 10 هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: بیش از 50 درصد 102 هزار کیلومتر راه روستایی هشت سال پیش ساخته شده اند که اکنون نیاز به نگهداری دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سیاست راه و شهرسازی از ساخت و ساز به نگهداری سوق داده شده است اما در جنوب کرمان در شرایطی هستیم که هم باید راه جدید بسازیم و هم از راه های موجود به خوبی نگهداری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هشت هزار و 400 کیلومتر راه همسنگ در جنوب کرمان داریم که در کنار آن عقب افتادگی هم وجود دارد و با توجه به پتانسیل های این منطقه در بخش راه و راه آهن ناچار هستیم در بخش ساخت و ساز اقدام کنیم.
مجیدی، سوانح جاده ای را از چالش های عمده بخش حمل و نقل جاده ای برشمرد و گفت: سال 85 که شش میلیون خودرو در کشور وجود داشت 28 هزار نفر در بیرون و درون شهرها به علت تصادف فوت کردند.
وی اضافه کرد: از آن سال به بعد برنامه ریزی و تلاش شد و امروز با وجود 16 میلیون خودرو در کشور آمار تلفات درون شهری و برون شهری نزدیک به 18 هزار نفر است که اگر می بایست با همان سبک سال 85 پیش برویم باید 56 هزار نفر جان خود را از دست می دادند.
وی گفت: روزانه 60 نفر درون و بیرون شهرها کشته می شوند و 300 تا 400 نفر هم مجروح می شوند که هزینه سنگین را از نظر ریالی و انسانی در بخش بهداشت و درمان، انتظامی و قضایی به کشور تحمیل می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 80 درصد این افراد مرد هستند و از این تعداد 50 درصد آنها مردانی هستند که بین 20 تا 30 سال سن دارند و می توانند در کشور اشتغال ایجاد کنند.
وی بیان کرد: سالانه در نواحی ورودی و درون شهرها پنج هزار و 500 موتورسوار جان خود را از دست می دهند که امیدواریم با تلاش جمعی 16 دستگاه اجرایی، ایمنی راه ها و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بتوانیم کاهش تصادفات و تلفات را در سطح کشور شاهد باشیم.

*9 هزار و 500 کیلومتر خط آهن در دست ساخت است
معاون امور دولت و هماهنگی امور استان های وزارت راه و شهرسازی گفت: یکهزار و 50 کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد و 9 هزار و 500 کیلومتر راه آهن جدید نیز در دست ساخت است.
وی بیان کرد: راه آهن یک زیرساخت مهم و اساسی است و سیاست های حمل و نقل کشور به سمت راه آهن سوق پیدا کرده است.
وی گفت: 30 درصد از بار کشور باید توسط راه آهن حمل شود اما هم اکنون این رقم 10.5 درصد است و 92 درصد ظرفیت مسافر هم تکمیل است.
مجیدی خاطرنشان کرد: یکهزار و 700 واگن در کشور وجود دارد که 700 واگن آن فرسوده است و واگن های موجود هم باید به سه هزار واگن افزایش یابد.
وی گفت: برای ساخت دو هزار واگن جدید به 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم که به بخش خصوصی پرداخت شود.
وی افزود: همه تلاش وزارت راه و شهرسازی این است که برای بخش ریلی اولویت قایل شویم و بتوانیم خط راه آهنی را که از بم به جیرفت طراحی کرده و مجوزهای آن را گرفته ایم اجرا و خط آهن را به جنوب کرمان متصل کنیم.

* ظرفیت بنادر کشور، 186 میلیون تن است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت بنادر کشور در زمینه حمل و نقل دریایی 186 میلیون تن است که 140 تا 150 میلیون تن بهره برداری می شود.
وی بیان کرد: در زمینه توسعه حمل و نقل دریایی برنامه هایی در سواحل مکران سیستان و بلوچستان در حال انجام داریم که بتوانیم بندر چابهار را از ظرفیت موجود به شش میلیون تن برسانیم تا در مواقع بحران از این بندر استفاده کنیم.
مجیدی افزود: خط راه آهنی که در دست ساخت داریم چابهار را به زاهدان - مشهد -سرخس و کشورهای آسیای میانه متصل می کند.

* 100 فروند هواپیما در دست تعمیر است
وی گفت: در بخش حمل و نقل هوایی 248 فروند هواپیما داریم که 140 تا 150 فروند آنها کار می کند و حدود 100 فروند زمین گیر و در حال تعمیر هستند.
مجیدی بیان کرد: یکسری قطعات در اختیار کشور قرار گرفته و امید است امسال برخی تجهیزات را به ما بدهند تا بتوانیم هواپیماهای بیشتری را بازسازی و وارد ناوگان هوایی کنیم.

*آخرین وضعیت مسکن مهر
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو میلیون و 250 هزار مسکن مهر در سطح کشور هدف گذاری و یک میلیون و 150 هزار واحد آن شروع شد که از این تعداد 950 هزار واحد خود مالک بود و فقط تسهیلات به مردم پرداخت شده تا ساخت و ساز را انجام دهند.
وی بیان کرد: 950 هزار واحد دیگر هم ساخته شده و یک میلیون و 200 هزار واحد دیگر در اختیار دولت بوده که 600 هزار واحد ساخته شده و 600 هزار واحد دیگر هم به صورت نیمه تمام باقی مانده است و 250 هزار واحد هم در شهرها در حال ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: دولت در گذشته 50 هزار میلیارد تومان خط اعتباری بانک مرکزی را در اختیار بانک مسکن قرار داد یعنی بانک مرکزی اسکناس چاپ کند به بانک مسکن بدهد تا این بانک تسهیلات 25 تا 30 میلیون تومانی را به مردم بدهد.
مجیدی با بیان این که تورم کنونی ناشی از مسکن مهر است گفت: چون پول نبود و خط اعتباری بود و چاپ اسکناس باعث تورم شد دولت جدید بشدت با این کار مخالفت کرده است زیرا باعث شد تورم ایجاد شود و قیمت ها بالا برود و روند کار کند شود.
وی افزود: این نگاه که با دو یا سه میلیون تومان می خواهند خانه دار شوند باید از بین برود، بزرگترین کار اقتصادی مردم خرید خانه است و نمی شود با دو یا سه میلیون تومان صاحب خانه شد.
وی بیان کرد: باید این فرهنگ را جا بیندازیم که اگر می خواهید صاحب خانه شوید باید پس اندازی داشته باشید و بعد از مدتی دولت هم تسهیلات بدهد تا مردم صاحب خانه شوند.
مجیدی گفت: در این رابطه دو پیشنهاد برای مسکن داریم نخست سالی یک میلیون مسکن در کشور باید ساخته شود که اگر به قیمت امروز هر متر 600 هزار تومان ساخته شود به شش هزار میلیارد تومان نیاز داریم که عملی است.
وی اظهار کرد: برای تحقق آن باید باز پرداخت تسهیلات مسکن مهر را که به مردم داده ایم در یک صندوق به عنوان صندوق توسعه مسکن قرار دهیم سپس از این پول به کسانی که می خواهند مسکن جدید بسازند تسهیلات دهیم که با این کار بافت های فرسوده هم احیا می شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد دوم این است که بانک مرکزی به تمام بانک ها اجازه دهد وام مسکن بدهند، نمی شود انتظار داشت با 12 میلیون تومان فرد برای خود خانه بسازد یا خانه ای را خریداری کند.
مجیدی بیان کرد: باید سیاست ها به سمتی پیش برود که 50 درصد ساخت خانه یا خرید خانه تسهیلات باشد که امید است یکی از این پیشنهادها عملی شود.
در این آیین از خدمات محمدمهدی بلوردی تقدیر و محمدرضا ساردویی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان معرفی شد.
7444/8154/ 1495

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن