تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803992427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نياز به 320 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري براي تكميل 29 هزار طرح


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۱۳ب.ظ)
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد: نياز به 320 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري براي تكميل 29 هزار طرح معاون برنامه ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: 29 هزار طرح نيمه تمام در کشور وجود دارد که از مرحله صدور کاغذي جواز درآمده اند و داراي پيشرفت فيزيکي هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين ابويي مهريزي در نشست خبري امروز که به مناسبت روز ملي صنعت و معدن برگزار شد تمايل به سرمايه گذاري را در اين 29 هزار طرح 320 هزار ميليارد تومان عنوان کرد و اشتغال برآورد شده در اين طرحها را نيز يک ميليون و 170 هزار نفر برشمرد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: براي خروج از رکود و رونق بخش صنعت و معدن راهکارهايي ارائه شد که عمده اش تامين مالي و اصلاح و تصويب قوانين و مقررات و دستورالعملها ، پشتيباني از واحدهاي توليدي و با توجه به شرايط اقتصادي کشور انبساط بازار و افزايش تقاضاي داخلي به راحتي امکان پذير نيست و رونق را دو جنبه عرضه و تقاضا بايد ديد.
وي تصريح کرد : اندازه بازار داخلي محدود است و تحريک تقاضاي خارجي بايد صورت بگيرد و اقدامات بايد براي افزايش صادرات باشد و بايد از ظرفيت واحدهاي موجود که سرمايه گذاري بر آن انجام شده استفاده شود
ابويي تصريح کرد : تمرکز دولت بايد بر کاهش مشکلات و رفع و تامين نيازمنديهاي واحدهاي موجود باشد و نيز تاکيد بر بخش زاينده صنعت که سرمايه گذاري در واحدهاي جديد است و بايد براي واحدهاي نيمه تمام فکري بشود.
وي با بيان اينکه واحدهاي داراي پيشرفت فيزيکي بايد در 3 ساله باقيمانده از عمر دولت به بهره برداري برسند اضافه کرد : 150 طرح که جزو طرحهاي سرمايه بر هستند براي پايش و رصد پيشرفت فيزيکي انتخاب شده اند که داراي شاخصهايي از جمله تکميل و توازن زنجيره ارزش ، نقش در توسعه متوازن و رفع محروميت مناطق مختلف وجلوگيري از بلا استفاده ماندن سرمايه گذاري انجام شده هستند.
همچنين توانمندي و توسعه صادرات ، بهره برداري بهينه از مزيتهاي نسبي و منابع و زير ساختهاي موجود ، اثر بخشي در رسيدن به رشد صنعتي و هدفگذاري شده و نقش در اشتغال زايي از ديگر شاخصهاي انتخاب اين طرحها عنوان شد.
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت سرمايه گذاري مندرج در جواز اين 150 طرح را 180 هزار ميليارد تومان و اشتغال برآورد شده را 80 هزار نفر دانست.
به گفته وي اين 150 طرح منتخب 56 درصد کل سرمايه گذاري و 6 درصد اشتغال 29 هزار طرح را برعهده دارند.
ابويي اضافه کرد : 80 هزارو 700 طرح در مرحله جواز تاسيس مي باشد كه اين بين 29 هزار طرح پيشرفت بالاي يك درصد دارند همچنين 6 هزار تا از صفر تا 20 درصد پيشرفت فيزيکي حدود 6700 طرح از 20 تا 40 درصد پيشرفت فيزيکي حدود 5600 طرح از 40 تا 60 درصد پيشرفت فيزيکي و 8300 طرح از 60 به بالا قرار دارند.
وي همچنين از طرح برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت در اجراي سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي ظرف 2 هفته آينده در شوراي اقتصاد خبر داد و گفت : اين برنامه مي تواند به منزله مانيفست ما و مبنايي براي برنامه ششم توسعه باشد.
اين مقام مسوول با اشاره به تهيه پيش نويس لايحه حمايت از توليد از سوي وزارت صنعت ، معدن و تجارت و با استفاده از نظرات اتاق بازرگاني و صاحبنظران گفت : در زمينه پشتيباني از توليد همچنين تجديد کار ستاد تسهيل امور توليد با اختيارات قانون اساسي را پيشنهاد کرده ايم.
وي ادامه داد: همچنين اولويت دادن به تامين آب و برق و گاز بخش صنعت و معدن ، تشکيل شوراي عالي صادرات حداقل هر 3 ماه يکبار و تفويض اختيارات لازم به موجب قانون اساسي و نيز انتخاب فعالان اقتصادي بخش خصوصي براي حضور در سفرهاي خارجي مقامات کشوري به نحوي که 50 درصد همراهان رييس جمهور و 80 درصد ساير مقامات از بخش خصوصي باشد از ديگر پيشنهادات ما در حمايت از توليد است.
ابويي در ادامه اين نشست با ارائه آماري وضعيت توليد و تجارت را در 9 شروع به کار دولت يازدهم تشريح کرد : به گفته وي صادرات غير نفتي در 9 ماهه عمر دولت يازدهم به لحاظ ارزشي 10.6 درصد و واردات 10.3 درصد رشد داشته اند.
همچنين تعداد پروانه هاي بهره برداري از اول شهريور 92 تا پايان خرداد 93 حدود4 درصد رشد و تعداد جواز تاسيس طي اين مدت 11 درصد و تمايل به سرمايه گذاري 22.4 درصد افزايش داشته است.
وي رتبه کشورمان را در شاخص بهبود فضاي کسب و کار در بين 189 کشور 152 برشمرد و گفت : .وزارت اقتصاد و دارايي مسوول بهبود فضاي کسب و کار است و ما نيز به عنوان عضو، برنامه عملياتي داده ايم و بر اين اساس رسيدن به رتبه زير 100 هدفگذاري شده است.
به گفته ابويي ، رتبه ما در شاخص رقابت پذيري و رقابت صنعتي 88 در بين 148 کشور و در زمينه عملکرد رقابتي صنعتي 55 از بين 133 کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن