تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806910991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگر مذهبی: فرهنگ مشاوره را در مدیریت روابط خانوادگی احیا کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پژوهشگر مذهبی: فرهنگ مشاوره را در مدیریت روابط خانوادگی احیا کنیم تهران - ایرنا - مسوول اداره آموزش مشاوره حوزه علمیه قم احیای فرهنگ مشاوره در مدیریت روابط خانواده را خواستار شد و گفت: خانواده ها ذهنیت خود را با داده های علمی و روایی متناسب کنند.


حجت الاسلام مجتبی رضایی در حاشیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار معارف ایرنا گفت: در جامعه ما باید فرهنگ مشاوره در مدیریت روابط خانواده ایجاد شود. یعنی همانگونه که به فعالیت های اقتصاید اهمیت می دهیم و مشورت می گیریم، برای مدیریت روابط خانواده نیز ذهنیت خودمان را با داده های علمی و روایی متناسب کنیم و آنگاه مشاهده می کنیم که می توان شاهد نتایج مثبت آن بود.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی تا 25 تیرماه از ساعت 18 تا 24 در باغ موزه دفاع مقدس پذیرای جامعه قرآنی و علاقه مندان است.
وی احیای فرهنگ مشاوره در مسائل خانواده را نیازمند عزم ملی دانست و افزود: برخی مسوولان نیز برای ایجاد این گونه مشاوره تمایل دارند و برخی نیز اقداماتی را انجام داده اند که به عنوان نمونه می توان به مرکز امور زنان ریاست جمهوری اشاره کرد که برنامه هایی را برای کارکنان ادارات و خانواده های آنان آغاز کرده است .
به گفته این کارشناس مذهبی اگر زندگی زن و شوهر بر اساس اصول علمی صحیح شروع شود، این اصول به تقویت زندگی زوجین منجر خواهد شد.
وی اضافه کرد: هر شخصی باید بداند آنچه در زندگی پیاده می کند، بر اساس دانسته های خود است و بر همان اساس پیش می رود ، برای دانسته های خود بسیار تلاش می کند ولی در بسیاری موارد نتیجه نمی گیرد. چون علم او در حوزه مدیریت روابط خانواده تخصصی نیست.
رضایی افزود: ممکن است یک مرد یا همسرش استاد دانشگاه باشد و در رشته خود نیز تخصص بسیاری داشته باشد ولی این گونه نیست که در مسائل خانوادگی تخصص داشته باشد، اطلاعات این افراد درباره خانواده محدود به کتاب هایی است که مطالعه کرده و یا سخنرانی هایی است که شنیده اند و این مطالب با بحث های تخصصی خانواده همخوانی زیادی ندارد.
وی که به عنوان مشاور خانواده و ازدواج در بخش حوزوی بیست و دومین نمایشگاه قرآن به بازدیدکنندگان مشاوره می دهد، اضافه کرد: گاهی زن و شوهرهایی برای مشاوره مراجعه می کنند که هر دو استاد دانشگاه هستند ولی پس از یک ساعت صحبت و مشاوره متوجه می شوند که چگونه باید عمل کنند.
وی برگزاری جلسات مشاوره و کارگاه های عمومی را برای زن و شوهرهایی که در دوران عقد به سرمی برند، ضروری دانست و افزود: برخی شرکت کنندگان در این کارگاه ها اظهار می داتشتند که اگر مطالب مطرح شده در کارگاه را نمی دانستیم و وارد زندگی می شدیم، با مشکلات بسیاری روبرو می شدیم.
این کارشناس مذهبی همچنین گفت: ممکن است برخی از زوجین در زندگی مشکل پیدا نکنند ولی زندگی آنها ایده آل نخواهد بود.
وی افزود: هنگامی که تفاوت های زن و مرد را در مباحث مشاوره بیان می کنیم، با واکنش های مختلفی روبرو می شویم. چون مرد و زن هر کدام با دیدگاه خود به دیگری نگاه می کند و مردها طبق روش های مردانه با زن برخورد می کنند و زنان نیز بر اساس نگاه زنانه با مردان برخورد می کنند ولی آنها باید بدانند که با یکدیگر متفاوتند و طرز روش های برخورد با هر یک را یاد بگیرند.
فراهنگ(4)**1003**1601**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن