تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805135351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فهرست اولويت‌هاي پژوهشي مرکز دولتي صدور گواهي الکترونيکي ريشه منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۱ب.ظ)
در راستاي بهره‌گيري از توانمندي پژوهشگران کشور؛ فهرست اولويت‌هاي پژوهشي مرکز دولتي صدور گواهي الکترونيکي ريشه منتشر شد قائم‌مقام مركز توسعه تجارت الكترونيكي اعلام کرد: در راستاي بهره‌گيري از توانمندي دانشجويان و پژوهشگران کشور در جهت رفع نيازهاي تحقيقاتي حوزه زيرساخت کليد عمومي كشور، ليست اولويت‌هاي پژوهشي مورد نياز مرکز دولتي صدور گواهي الکترونيکي ريشه در سال 1393 منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري موج، فرانك رازقي اسكويي با اشاره به تدوين استانداردهاي حوزه‌ي زيرساخت کليد عمومي کشور توسط مرکز دولتي صدور گواهي الکترونيکي ريشه افزود: زيرساخت كليد عمومي يا PKI به مجموعه‌اي از خدمات، محصولات، سياست‌ها، فرايندها و سيستم‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري گفته مي‌شود كه جهت مديريت و به‌كارگيري گواهي‌هاي الكترونيكي و به منظور ارائه سرويس‌هاي امنيتي مختلف از قبيل احراز هويت، انكارناپذيري تراكنش¬ها، محرمانگي اطلاعات و اطمينان از عدم تغيير آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي گفت: گواهي‌هاي الکترونيکي امکان استفاده از فناوري‌هايي همچون امضاي ديجيتال، پست الکترونيکي امن، کارت‌هاي شناسايي الکترونيکي و امثالهم را براي افراد جامعه فراهم مي‌کنند.
قائم‌مقام مركز توسعه تجارت الكترونيكي افزود: در اين ميان، مرکز دولتي صدور گواهي الکترونيکي ريشه به عنوان نقطه اعتماد در سلسله‌مراتب زيرساخت کليد عمومي کشور، برنامه‌هاي مطالعاتي و پژوهشي مستمري را در رابطه با زيرساخت کليد عمومي در دستور کار دارد که تدوين استانداردهاي فني از جمله‌ي آن‌هاست.
اسكويي گفت: علاوه بر اين، انجام مطالعات در زمينه چارچوب و معماري زيرساخت کليد عمومي کشورها، سياست‌ها و قوانين حاکم بر اين حوزه، نحوه تعامل‌پذيري مراکز صدور گواهي ايران با ساير کشورها، شناسايي حوزه‌هاي تاثيرپذير از فناوري کليد عمومي در کشور، شناسايي راه‌‌هاي تسهيل به‌کارگيري گواهي الکترونيکي در کشور، ارزيابي آسيب‌پذيري‌ها و شناسايي راه‌هاي مقابله، امکان‌سنجي توسعه امضاي همراه (Mobile Signature) در کشور و بررسي مدل‌هاي انتشار فناوري زيرساخت کليد عمومي در زمره فعاليت‌هاي تحقيقاتي اين مرکز بوده است.
قائم‌مقام مركز توسعه تجارت الكترونيكي ادامه داد: در همين راستا و با هدف تشريک مساعي پژوهشگران و متخصصان حوزه‌ي زيرساخت کليد عمومي در بومي‌سازي و ارتقاي دانش فني کشور، مرکز ريشه اقدام به تعيين اولويت‌هاي پژوهشي خود در چارچوب اولويت‌هاي منتشره از طرف شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري (عتف) نموده است.
وي گفت: اين اولويت‌ها محورهاي متنوعي از قبيل زيرساخت‌هاي دولت و تجارت الکترونيکي، توسعه علوم و فناوري در حوزه زيرساخت كليد عمومي، طراحي زيرساخت‌‌هاي سامانه‌هاي نر‌م‌افزاري مرتبط، فناوري¬هاي نوين و نوظهور و تهديدات مرتبط را در بر مي‌گيرند.
قائم‌مقام مركز توسعه تجارت الكترونيكي افزود: علاقه‌مندان و پژوهشگران مي‌توانند با مراجعه به وب‌سايت مرکز دولتي صدور گواهي الکترونيکي ريشه به آدرس http://rca.gov.ir از عناوين اولويت‌هاي پژوهشي و نحوه همکاري با اين مرکز مطلع شوند.
وي همچنين تصريح کرد: توجه به آخرين دستاوردهاي جهاني، انجام مطالعات تطبيقي و ارائه راهکارهاي عملياتي در کليه پروژه‌هاي پژوهشي مورد انتظار خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن