تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819799348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار: تکلیف سهم آب ایلام از سدهای کرخه و سیمره باید مشخص شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون استاندار: تکلیف سهم آب ایلام از سدهای کرخه و سیمره باید مشخص شود ایلام- ایرنا- معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار ایلام گفت: تکلیف سهم آب ایلام از مدیریت سدهای کرخه و سیمره باید مشخص شود.


به گزارش ایرنا، «حشمت اله عسگری» روز جمعه در نشست کارگروه ماده 11 قانون تشکیل جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: ادامه روند کنونی تخصیص آب از این دو سد با توجه به متمرکز بودن آن باعث قفل شدن مدیریت آب در استان می شود.
وی ادامه داد: نگرانی مسوولان ایلام در بحث مدیریت آب متمرکز منطقه ای بیشتر از مدیریت ملی است زیرا در این شرایط با توجه به اینکه تنها استان ایلام است که تخصیص و بهره برداری آب را رعایت می کند، ادامه این روند باعث می شود که استان های دیگر به دیدگاه مدیریت آبی استان اهمیت ندهند.
وی اضافه کرد: استان ایلام مدیریت جامع و متمرکز آب را پذیرفته اما از سوی پایین دست هیچ برنامه ای برای مدیریت آب وجود ندارد که همین مساله باعث شده که اکنون در «دشت عباس» شهرستان دهلران با مشکل مواجه شویم.
معاون استاندار ایلام با انتقاد از اینکه در بحث مدیریت جامع آب، ایلام بی نصیب مانده است، گفت: ایلام استان خشکی است نه به این علت که آب نیست بلکه به سبب بی توجهی در برنامه مدیریت آب و اجرای برخی طرح ها که آغاز شده اند اما هنوز به اتمام نرسیده اند، با مشکل کم آبی مواجه است.
عسگری افزود: از حیث آب، سیمره و سامانه گرمسیری سیروان دو خط موازی هستند که دو سوی زمین های استان را پوشش می دهند اما با توجه به اینکه سال 93 سال نامناسبی از نظر منابع مالی برای طرح های آبی استان است به همین علت نمی توان به بهره برداری از طرح ها خوشبین بود.
وی اظهار کرد: برخی از طرح های سال های گذشته در حوزه آب استان با وجود پیشرفت فیزیکی بالا هنوز به بهره برداری نرسیده اند که این موضوع نیازمند توجه وزارت نیرو است.
معاون برنامه ریزی استاندار ایلام همچنین از جهاد کشاورزی خواست که در خصوص رعایت الگوی کشت توجه بیشتری کند تا از منابع آب بهترین استفاده در تولید شود.
عسگری گفت: در بحث سامانه سیروان در خصوص تخصیص آب به زمین های پایین دست ابهام وجود دارد زیرا معلوم نیست چه کسی مدیریت می کند ضمن اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت پایین دست حوزه کشاورزی وجود ندارد و به همین علت باید شبکه های پایین دست تعیین تکلیف شود تا بتوان مدیریت درستی در این زمینه اعمال کرد.
به گزارش ایرنا، در نشست کارگروه ماده 11 که با حضور نماینده وزارت نیرو برگزار شد، وضعیت آب استان و تخصیص های آن مورد بررسی قرار گرفت.
سد سیمره واقع در شهرستان بدره حدفاصل استان های ایلام و لرستان قرار دارد و سد کرخه استان خوزستان نیز در نزدیکی حوزه جغرافیایی استان ایلام واقع است. ک/2
7177/565

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن