تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820040822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر از شهرستانهای استان یزد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چند خبر از شهرستانهای استان یزد یزد - ایرنا - رییس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اردکان گفت: این انجمن با یکصد هنرجو در رشته آموزش بازیگری تئاتر فعالیت می کند.


ˈعلی هاتفیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، از ثبت نام کلاس تخصصی کارگردانی در این انجمن خبرداد و افزود: از اولویت برنامه های این انجمن بحث آموزش است که در نظر داریم به طور مداوم این کلاس ها را برگزار کنیم.
این مسوول اعلام کرد: با مصوبه شورای انجمن بجز افرادی که در رزومه کاری خود بیش از دو مجوز کارگردانی دارند و کسانی که در این کلاس ها شرکت و بعد از قبولی در آزمونی که در پایان این دوره آموزشی انجام می شود، به آنها مجوز کارگردانی داده خواهد شد.
وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند جهت شرکت دراین کلاس ها و ثبت نام همه روزه به دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان واقع در تالار فرهنگ مراجعه کنند.
**************
یزد - ایرنا - فرماندار خاتم از چاپ و انتشار کتاب قلعه های تاریخی این شهرستان با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان خبر داد.
محمد زاده رحمانی عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با ببان اینکه شهرستان خاتم در زمینه تاریخی از پیشینه ای دیرینه برخوردار است، خاطر نشان کرد: شهر هرات مرکز این شهرستان از گذشته به دارالکلات یعنی سرزمین قلعه ها معروف بوده است.
وی افزود: شهر مروست نیز با برخورداری از بافت تاریخی ارزشمند و همچنین قلعه ها و آثار تاریخی در زمینه میراث فرهنگی دارای اهمیت زیادی است.
این کتاب با تامین اعتبار از سوی معاونت میراث فرهنگی استان یزد و حمایت فرمانداری شهرستان خاتم تا شهریور ماه سال جاری به چاپ خواهد رسید.
**************
یزد - ایرنا - با حضور مدیرمووسسه موضوع شناسی فقهی حوزه علمیه قم و کارشناسان زلال احکام حد ترخص شرعی در مبادی ورودی و خروجی ابرکوه به یزد و ابرکوه به فارس تعیین و جانمایی شد.
امام جمعه ابرکوه روز پنجشنبه درحاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: نصب تابلو حد ترخص با هدف ایجاد تسهیل برای مسافران برای اقامه نماز و گرفتن روزه است.
حجت الاسلام سید ˈابراهیم حسینیˈ اظهار داشت: حد ترخص یعنی آنجایی که مسافری که شرایط سفر را دارد و یا اگر روزه دارد هنگام عبور از آنجا نمازش را شکسته بخواند و روزه اش را بازکند.
امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه ملاک حد ترخص دو چیز است، افزود: اول آنکه مسافر با رسیدن به آن جا دیوار خانه های شهر را نبیند و دوم اینکه اذان را نشنود.
*************
یزد - ایرنا - کارگروه شهرستانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری، با حضور معاون فرماندار اردکان، بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، معاون فرماندار اردکان هدف از تشکیل این کارگروه را طبق دستورالعمل های کشور و اجرای قوانین مربوط به کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان اعلام کرد.
حسن شاکر گفت: یکی از مهمترین حیواناتی که امروزه بهداشت ما را مورد تهدید قرار داده است سگ های ولگرد هستند که در گذشته بطور مستقیم در خصوص کشتن این حیوانات اقدام می شد که بنظر می رسد اتلاف این حیوانات بصورت بی محابا و کنترل نشده نوعی دخالت در چرخه طبیعت محسوب شده و باعث بروز ضررهایی به محیط اطراف می شود.
معاون فرماندار اردکان با اشاره به برخی بیماری های خطرناکی که از طریق سگ های ولگرد منتقل می شود، خاطر نشان کرد: کنترل جمعیت سگ های ولگرد از طریق علمی و حساب شده، بهترین شیوه برای مقابله و پیشگیری بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است.
رئیس کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان، افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از طریق برون سپاری این کار به پیمانکاران واجد شرایط و انجمن های علاقمند به حیوانات روش های دیگری است که ما را در رساندن به اهداف این کمیته یاری می رساند.
بخشداران، شهرداران، روسای ادارات مرکز بهداشت،دامپزشکی،محیط زیست،نماینده ناجا و همچنین نماینده دادستانی از اعضای این کارگروه هستند. ک 3
7544/616

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن