تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821283694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران- ایرنا- «هفته طلایی پس از هفت ماه» و «الگوی نوین آمریکایی برای رابطه با چین» موضوع های برگزیده ی صفحه ی نخست روزنامه دنیای اقتصاد در روز پنجشنبه است.


این روزنامه تیتر نخست را به موضوع هفته طلایی پس از هفت ماه، اختصاص داد و عنوان کرد: این هفته بورس تهران با ثبت بازدهی 6/3 درصدی هفتگی، بیشترین میزان بازدهی را در مدت بیش از 7 ماه به ثبت رساند و توانست از رقم 70 هزار و 876 واحد به 73 هزار و 416 واحد برسد. رشد حجم و ارزش معاملات، تحرک مثبت گروه های پیشرو بازار و افزایش رقم شاخص را باید از نشانه های حرکت بورس به سمت رونق دانست.
روزنامه دنیای اقتصاد در تیتر دیگری به عنوان الگوی نوین آمریکایی برای رابطه با چین، پرداخت و افزود: پنجمین نشست سالانه مقامات آمریکا و چین با عنوان «گفت وگوهای استراتژیک و اقتصادی» دیروز در پکن آغاز شد. در بیانیه اوباما به مناسبت نشست مشترک گفت وگوهای استراتژیک و اقتصادی آمریکا و چین مطرح شد.دیروز در مراسم افتتاحیه این نشست که انتظار می رود در آن موضوعاتی چون امنیت سایبری، مناقشات دریایی، نرخ ارز چین و یک معاهده برای سرمایه گذاری مطرح شود، رهبران چین و آمریکا بر مدیریت اختلاف های موجود بین دو کشور تاکید کردند. کارشناسان بر این باورند که این نشست دو روزه فرصتی را در اختیار دو غول اقتصاد جهان قرار خواهد داد تا پس از چند ماه تنش بر سر موضوعات مختلف، آبی بر آتش اختلافات فی مابین بریزند. در این نشست مشترک، جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده و جک لو، وزیر خزانه داری آمریکا، ریاست هیات آمریکایی و وانگ یانگ، معاون نخست وزیر چین و یانگ جیه چی، دیپلمات ارشد چینی، ریاست طرف چینی را بر عهده دارند.
این روزنامه با انعکاس موضوع نیمی از توافق آماده نگارش، آورده است: وزیر خارجه ایران عصر روز سه شنبه از توافق نزدیک به 50 درصدی بر سر متن توافق جامع هسته ای خبر داد؛ موضوعی که برخی سایت های خبری نیز در آستانه سفر وزرای خارجه 1+5 به وین به آن اشاره کردند و گفتند که طرفین، نگارش کلیات متن توافق جامع را به پایان برده اند. ظریف همچنین اضافه کرد: «من در پایان دور گذشته اظهار کردم که تعداد پرانتزها بیشتر از تعداد کلمات متن است؛ اما الان می توانیم بگوییم که شاید نزدیک به 50 درصد متن موردتوافق باشد که البته این به آن معنا نیست که ما روی نقاط اختلافی به نتیجه رسیده ایم.»
تغییر سهم زمین در ساخت وساز، تیتر دیگر روزنامه دنیای اقتصاد است. فرمول «مشارکت در ساخت» به واسطه تغییر سهم چهار پارامتر موثر بر قیمت تمام شده مسکن، متحول شد. پارسال عایدی حاصل از ساخت وسازهای مشارکتی - واحدهای نوساز ناشی از تخریب ساختمان - در تهران به نسبت «70درصد - 30درصد» بین مالک و بسازوبفروش تقسیم می شد، اما امسال این نسبت، به «50-50» تغییر کرده است. کاهش فعالیت های ساختمانی و افت تقاضا در بازار املاک کلنگی، قیمت زمین در تهران را 28 درصد نسبت به اوایل سال 92 کاهش داده و باعث تضعیف سود مالک در برابر سازنده شده است.

**9128**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن