تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804142250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با همکاری دولت و بخش خصوصی می توان به سمت خودکفایی حرکت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با همکاری دولت و بخش خصوصی می توان به سمت خودکفایی حرکت کرد بندرعباس-ایرنا- استاندار هرمزگان در همایش تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی این استان گفت: تنها با همدلی،همکاری و حضور در صحنه بخش خصوصی می توان به سمت تولید و خودکفایی حرکت کرد.


به گزارش ایرنا جاسم جادری چهارشنبه اظهار کرد: برای رفع مشکلاتی که در سر راه تولید وجود دارد شواری ˈ گفت وگوی دولت وبخش خصوصیˈ دراین استان تشکیل شده است.
وی با تشریح دستاوردهای حاصل از اولین جلسه این شورا که باحضور صنعتگران،معدنکاران و تشکل های مربوطه برگزار شد ابراز داشت: مسائل و مشکلات مطرح شده به صورت تخصصی بررسی و راه حل های نهایی نیز در جلسه های آینده ارائه خواهد شد.
ˈ مشکلاتی مختلفی به خصوص بین واحدهای تولیدی صنعت و معدنی با بانک ها وجود دارد که موظف به پیگیری هستیم و مسائل خارج از حیطه وظیفه را نیز به مرکزانتقال می دهیم، درحالیکه برای ایجاد سهولت بیشتر در رفع مشکلات و پیشبرد کارها جلسه آینده شورایˈ گفت وگوی دولت و بخش خصوصیˈ این استان باید بطورحتم با دعوت از یکی از وزیران یا معاونین مرتبط برگزار شود تا مسائل را به صورت تخصصی تر بررسی و حل (نهایی) کنیم.
نماینده عالی دولت در هرمزگان ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های صادره و اهمیت موضوع از این پس جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با پیگیری معاون برنامه ریزی استانداری و همچنین رییس اتاق بازرگانی ، صنعت و معدن این استان و دیگر اعضا بطور منظرم هر ماه یک بار برگزار می شود.
استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره تعهدات ایجاد شده سفراسفندماه پارسال رییس جمهوری به این استان ازجمله رساندن تولیدفولاد به سقف 10میلیون تن ابراز داشت: در جلسه اخیرهیات دولت اعلام کردیم که تاکنون دراین زمینه کاری نکرده ایم.
جادری اضافه کرد: هرچند طبق مصوبات سفر، مسوولیت طرح های مذکور بطور مستقیم برعهده استاندارگذاشته شده اما تا وقتیکه معدن نداشته باشیم، چگونه می توانیم خوراک کارخانه های تولید فولاد را تامین کنیم.
رییس شورای برنامه ریزی هرمزگان یادآورشد: با ارسال نامه ای که با هم اندیشی و کمک مدیران فولادی استان تهیه شده از رییس جمهوری خواسته ایم نسبت به تامین مواد معدنی (معدن آهن) تولید کنندگان این استان را یاری کنند.
تامین انرژی بمنظور استفاده از ظرفیت غیرفعال کارخانه های تولید کننده شمش آلومینیوم، کمک به کشتی سازی که تازه راه افتاده(به مرحله تولید وعمل به تعهدات و زمان معین) و تامین سرمایه درگردش و تعریف پروژه های جدید برای آن و همچنین رفع مشکلات مالی واحدهای صنعتی و معدنی از جمله جرایم دیرکرداعمال شده از سوی بانکها از دیگر خواسته های مطرح شده از سوی استاندار هرمزگان از رئیس دولت تدبیر و امید است.
رییس شورای اداری هرمزگان خطاب به مدیران واحدهای صنعتی و معدنی این استان یادآورشد: از شما مدیران تولیدی، صنعتی و معدنی که می فهمید چگونه می شود تولید وبهره وری را بالابرد و ارزش افزوده ایجاد کرد می خواهم بروید به سمتی که قیمت تمام شده کاهش یابد و محصولاتی رقابتی تولید کنید که تنها مجبور به عرضه آن در داخل نباشیم.
وی با اشاره به وجود صنایع بزرگ فولادی، پالایشگاههای نفت و گاز، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی واینکه جاسک نیز بعنوان منطقه ویژه صنعتی فعالیت خودرا آغاز خواهد کرد گفت: همه اینها به تلاش بی وقفه، خرد جمعی و مجاهدت گروهی نیازمند است.
ˈسال عزم ملی نیز معنایش این است که مردم و دولت همه به سمت تولید بیشتر و مطلوب تر، بهره وری و همچنین خودکفایی حرکت کنیم تا به خروج از رکودی که درگیر آن هستیم کمک کند.
استاندارهرمزگان در ادامه افزود: دولت براساس دستورالعملی که درخصوص اقتصاد مقاومتی صادر شده باید پشتیبان ، ناظر، سیاست گذار وهدایت گر باشد و دیگر بخش ها به ویژه بخش خصوصی که امکانات دارند کمک کنند تا بتوانیم انتظار مقام معظم رهبری و رییس جمهوری را در این زمینه برآورده کنیم.
نماینده عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان کرد: ˈ دولت به این نتیجه رسیده که با توجه به تحریم های ظالمانه ای که بر ما تحمیل شده تنها با تکیه بر ظرفیت های مردمی می شود این کشور را اداره کردˈ.
جادری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی معنایش این نیست که ما به سمت ریاضت، کم کردن مخارج عمومی، افزایش مالیات و س خت گیری در زندگی مردم پیش برویم و همه چیز را دراختیار دولت بگذاریم بلکه معنای اقتصاد مقاومتی این است که به سمت تولید برویم و در جهت حمایت از سرمایه گذاری و بخش خصوصی گام برداریم و سیاست ما بر همین اساس بوده و این را بارها نیز اعلام کرده ایم.
استاندار هرمزگان با اشاره به مشکل پرداخت جریمه دیرکردصنایع به بانکها افزود: دولت در رابطه با سود و بهره وام ها، تدابیری اندیشیده و بخشی از آن را خودش پرداخت می کند.
این مقام مسوول یادآورشد: هرچند تعدادی تحت عنوان تولیدکننده پول مردم را گرفته، برده و خورده اند و خودشان را به نام صنعتگر و تولید کننده جا زده اند درحالیکه هیچ چیزی از فرمهای دریافت وام (نه تولید و نه صنعت ) بیرون نیامد و با وامهای دریافتی کارهای دیگری انجام دادند که اجحاف به سرمایه گذاران واقعی بود.ک/3
512/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن