تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یتیمان چشم انتظار خیران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یتیمان چشم انتظار خیران بندرعباس- ایرنا- وقتی کسی پدرخود را از دست می دهد یعنی پشتوانه خود را ازدست می دهد وانگار تمام دنیا درچشم او تیره وتار است همه چیز را برای خود تمام شده می داند اما وقتی سرنوشت او با کمک خیران رقم می خورد انگار جایگاه محکمی برای رشد پیدا می کند.


درباره رعایت حال وحفظ حقوق یتیم علاوه دین مبین اسلام ، ائمه اطهار و رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) ودرسایر ادیان هم تاکید فرآوان شده ودرقرآن کریم 23بار به واژه یتیم ومشتقات آن اشاره شده وجای هیچگونه توضیحی نیست ، لذا می توانیم عمل به این سنت حسنه سرلوحه کارمان قرار دهیم ونه تنها به یتیم ظلم نکنیم واگر مال واموالی داشتند تصاحب نکنیم بلکه به آنها کمک کنیم تا زندگی سعادتمندی داشته باشند.
البته در کشورما انسان های بزرگی زندگی می کنند وحس نوعدوستی زیادی دارند، برخی از مردم با فرزند خواندگی وشماری هم به صورت غیر مستقیم با کمک های مالی ومعنوی درجهت حفظ کرامت ایتام تلاش می کنند که از هرجهت کار بزرگ وخدا پسندی است .
تاریخ ثابت کرده که افرادی که یتیم می شوند هرچند حامی اصلی خود را ازدست می دهند وتوسط مادر وحتی اقوام و سایر افراد هم بزرگ می شوند وبا وجود غم از دست دادن پدر در دل دارند اما انسان های موفق در تحصیل ، کار و زندگی هستند وقدر دان محبت دیگران می شوند.
در کشورما ساز وکار مناسبی از طریق کمیته امداد ، بهزیستی وحتی سازمان های مردم نهاد وانجمن های خیریه پیش بینی شده و شمار زیادی از این کودکان که به دلایل مختلف از جمله از دست دادن پدر ومادر و بد سرپرست زیر پوشش این بخش قرار می گیرند ولی همچنان تعداد این افراد هرسال زیادتر می شود.
شماری ازاین افراد در حوادث مثل تصادف ، سیل و زلزله و کهولت سن والدین به جمعیت یتیمان اضافه می شوند که هرساله از سوی کمیته امداد و سازمان های یاد شده به زیر پوشش می روند و از سوی مردم خیر هم سامان پیدا می کند.
مردم کشورمان افراد خیر هستند و مشارکت در کار خیر دربین آنان موج می زند وهمواره در مناسبت های مختلف بویژه در ماه مبارک رمضان پیشگام دراین راه هستند طوری که هریک بین یک تا چند یتیم را زیر پوشش قرار می دهند و اجازه نمی دهند این کودکان رنجی به دل داشته باشند.
در واقع سنت حسنه وپسندیده ای در کشورمان حاکم است و براساس اعتقادات دینی مردم بخشی از درآمد خود صرف کار خیر که یکی ازاین کارها کمک وتحت وپوشش قرار دادن کودکان یتیم و بی سرپرست است.
هرساله درایام ماه مبارک رمضان نیز مراسم کمک به ایتام برگزار می شود که با استقبال پرشور وباشکوه مردم مواجه و مردم برای کمک به کار خیر سبقت می گیرند و این کودکان را مثل فرزندان خود دوست دارند.
درحالی که در ماه مبارک رمضان قرار داریم و به آستانه شب قدرهم نزدیک می شویم وبه یاد آن بزرگ مرد تاریخ حضرت علی (ع) که در محراب عبادت به شهادت رسید وبه پدر یتیمان معروف است شور و جنب وجوش مردم دراین ایام برای زیر پوشش قرار دادن یتیمان بیشتر می شود.
آمار دقیقی از کل افراد ایتام که پدر ومادر خود از دست داده و نیازمند حمایت هستند ، وجود ندارد اما طبق آمارهای کمیته امداد امام خمینی(ره) درحال حاضر درسطح کشور 700هزار خیر و نیکوکار 270هزار ایتام را سرپرستی می کنند .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان می گوید: درمجموع 9هزار و 900 یتیم در هرمزگان زیرپوشش کمیته امداد در این استان هستند که از این تعداد 9 هزار و 200 نفر آنان تحت حمایت 14 هزار نیکوکار می باشند و 700 یتیم زیر 18 سال در استان بدون حامی بوده و چشم انتظار حمایت حامیان هستند.
مرتضی موصلی با اشاره به اینکه 80 درصد از حامیان ایتام در ماه مبارک رمضان جذب این طرح شده اند، بیان داشت: نیکوکارانی که متقاضی حمایت از ایتام باشند، می توانند به دفاتر کمیته امداد استان مراجعه کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون162 هزار نیکوکار و خیر دراین استان با کمیته امداد در عرصه توانمندسازی مددجویان وکاهش فقر همکاری دارند که این افراد خیر شامل 131 هزار نفر مشترکان صندوق های صدقات، یکهزار راننده نیکوکار، 15 هزار نفر حامی ایتام و همچنین پزشکان نیکوکار می باشند وبا برنامه ریزی صورت گرفته تاپایان سالجاری افراد خیر ونیکوکار استان به دو هزار نفر افزایش یابد. ک/4
668
از: خلیل تنیده

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن