تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818777397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخذ شهريه‌هاي 20 ميليوني در مدارس غيرانتفاعي پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اخذ شهريه‌هاي 20 ميليوني در مدارس غيرانتفاعي پايتخت
عضو شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه ديروز شوراي شهر پايتخت كه با حضور وزير آموزش و پرورش برگزار شد، از اخذ شهريه‌هاي ۲۰ ميليوني در برخي مدارس غيرانتفاعي شهر تهران خبر داد.


عضو شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه شوراي شهر پايتخت كه با حضور وزير آموزش و پرورش برگزار شد، از اخذ شهريه‌هاي ۲۰ ميليوني در برخي مدارس غيرانتفاعي شهر تهران خبر داد.
ابوالفضل قناعتي افزود: در مهرماه سال قبل مديركل آموزش و پرورش تهران درخصوص مدارس غيرانتفاعي و مبالغ بي‌رويه اخذ شده در اين نهادهاي آموزشي عنوان كرد كه حداكثر مبلغ اخذ شده 2 ميليون تومان است در حالي كه شاهديم در برخي نقاط پايتخت شهريه‌هاي 20 ميليون توماني اخذ مي‌شود. همچنين علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش در اين جلسه با اشاره به مشكلاتي كه اعضاي شورا در حوزه آموزش و پرورش مطرح كردند، گفت: در ابتداي دوره وزارتم از كارشناسان وزارتخانه خواستم مسائل و مشكلات آموزش و پرورش را شناسايي كنند كه به حدود 730 تا 740 مسئله رسيديم.
وي با اشاره به متغير بودن سطح مدارس در تهران گفت: ما در شهر تهران مدرسه 20 ميليوني داريم كه شامل هزينه ناهار، سرويس، كلاس‌هاي تابستاني و... است و از سوي ديگر، مدارسي هم داريم كه به آنها مدرسه نمكي‌ها مي‌گويند كه بچه‌ها بعدازظهرها در آنها نمك و نان خشك مي‌فروشند.
   تغيير كاربري برخي مدارس به منزل مسكوني در پايتخت
وي با بيان اينكه شهر تهران به گونه‌اي است كه مركز شهر مرتب در حال خالي شدن از نظر دانش‌آموزان است و اطراف شهر به طور دائم در حال گسترش دانش‌آموز است، گفت: انتظارمان از شوراي شهر اين است كه با ما در رابطه با تغيير كاربري در بافت داخل شهر و تملك زمين در اطراف شهر همكاري كند تا بتوانيم متناسب با رشد جمعيت در اطراف تهران به خصوص غرب تهران و تا حدودي شرق تهران فضاي مناسب داشته باشيم.
وزير آموزش و پرورش نيز در اين جلسه با اشاره به تغيير كاربري برخي مدارس به مسكوني گفت: هم اكنون در برخي مناطق مدارس به مسكن تبديل شده‌اند كه اين موضوع مشكلات جدي براي آينده ما ايجاد خواهد كرد و در آينده زميني در اختيار ما نخواهد بود كه براي توسعه فضاهاي آموزشي استفاده كنيم. وي همچنين با بيان اينكه مدارس بعد از ظهرها خالي است، گفت: فضاهاي آموزشي ما مي‌تواند با برنامه‌ريزي و مديريت صحيح در اختيار مردم محله قرار گيرد تا كودكان بتوانند به عنوان زمين بازي از اين فضاها براي پر كردن اوقات فراغت خود استفاده كنند.
   وزير: بودجه كارهاي فرهنگي شهرداري را
در آموزش و پرورش هزينه كنيد
فاني با بيان اينكه 98 درصد از بودجه 21 هزار‌ميلياردي اين وزارتخانه صرف حقوق پرسنل مي‌شود، از اعضاي شوراي شهر تهران خواست به منظور اثربخشي بيشتر، بودجه كارهاي فرهنگي و اجتماعي شهرداري را در حوزه آموزش و پرورش هزينه كنند.
وي با اشاره به زمينه‌هاي مشترك همكاري مديريت شهري و آموزش و پرورش گفت: شوراي شهر ظرفيت‌هايي دارد كه ما از آن بي‌خبر هستيم. ما پيشنهادهايي براي همكاري متقابل داريم، اما اين پيشنهادها شامل همه ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي شورا نيست. در بسياري از دستگاه‌ها بودجه‌هاي كلاني صرف كارهاي فرهنگي مي‌شود كه اثربخشي آن 5‌درصد هم نيست، اما هر كاري در آموزش و پرورش 100درصد اثربخشي دارد. وي از شوراي شهر خواست در مديريت شهري روي اثربخشي بودجه‌هاي فرهنگي و اجتماعي كه تصويب مي‌شود، دقت كنند. وي افزود: اين بودجه‌ها را دست ما ندهيد، اما با راهنمايي ما در جاهايي كه لازم است، هزينه كنيد. من فضاي بسته آموزش و پرورش را باز كردم و اين موقعيت مشخص نيست دوباره ايجاد شود ياخير. من معتقدم اگر همه هم به كمك آموزش و پرورش بيايند، شايد بخشي از مسائل حل شود.



نویسنده : بيژن سوراني 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن