تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819908668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسايي مشکلات حنجره و ضايعات توده اي در بيمارستان نمازي امکان پذير شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۴۸ب.ظ)
شناسايي مشکلات حنجره و ضايعات توده اي در بيمارستان نمازي امکان پذير شد با ايجاد اتاق برونکوسکوپي کودکان در بيمارستان نمازي شيراز، امکان شناسايي مواردي از جمله مشکلات حنجره، ضايعات توده اي، انواع عفونت ها، بافتهاي مربوط به زخم و تنگيهاي حاصل از روده گذاري براي نخستين بار براي کودکان جنوب کشور فراهم شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمداشکان مصلحي فوق تخصص ريه کودکان با بيان اينکه کودکان زير سه سال، به ويژه اگر در معرض ديد اطرافيان نباشند بيش از سايرين در معرض خطر بروز مشکلات ريه هستند، تصريح کرد: باقي ماندن اجسام خارجي در ريه کودک، سبب ايجاد بافت هاي زخمي شده و در مواردي امکان استخراج قسمت هايي از ريه و يا تمامي آن وجود دارد.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شيراز و نماينده انجمن ريه اروپا در ايران، گفت: در اين موارد بعضا داروهاي آنتي بيوتيک و اسپري هاي استنشاقي، جوابگوي مشکل فرد نخواهد بود.
مصلحي ابراز داشت: با توجه به وجود مشکلاتي از اين قبيل که سيستم تنفسي کودکان را تهديد مي کند و لزوم انجام اقدامات تخصصي در اين خصوص، دانشگاه علوم پزشکي شيراز از اسفندماه سال گذشته، اتاق برونکوسکوپي ويژه اطفال را در بيمارستان نمازي شيراز، راه اندازي کرد.
وي با اشاره به فعاليت اين مرکز در روزهاي شنبه و سه شنبه هر هفته، افزود: اتاق برونکوسکوپي اطفال در بيمارستان نمازي شيراز، براي نخستين بار در جنوب کشور راه اندازي شده و از زمان آغاز فعاليت تاکنون، نوزاداني از سنين يک ماهگي تا بزرگتر در اين بخش مداوا شده اند.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شيراز اظهار کرد: اين اتاق هم اکنون با يک دستگاه، فعاليت خود را آغاز کرده و ويژگي مهم اين دستگاه، لوله قابل انعطاف آن است که با ديد بهتر، عوارض کمتر، بيهوشي هاي کوتاه تر و قابليت مشاهده اجسام خارجي در فواصل دورتر، موجب رفع مشکلات تنفسي کودکان مي شود.
دکتر مصلحي قدمت اين تخصص را در ايران بسيار کوتاه عنوان کرد و گفت: خدمات تشخيصي از قبيل شناسايي مشکلات حنجره، ضايعات توده اي، انواع عفونت ها، بافت هاي مربوط به زخم و تنگي هايي حاصل از روده گذاري، از جمله خدمات اتاق برونکوسکوپي اطفال بيمارستان نمازي است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن