تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813074026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ششمین نمایشگاه بهار قرآن در پایتخت افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ششمین نمایشگاه بهار قرآن در پایتخت افغانستان کابل- ایرنا- ششمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن که با همت شورای عالی قرآنی افغانستان در کابل در حال برگزاری است، با استقبال چشمگیر مردم مسلمان این کشور روبرو شده است.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این نمایشگاه که عصر روز گذشته در کابل افتتاح شد و تا بیست و پنجم ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، انواع نسخ قرآنی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
در این نمایشگاه که انواع هنرهای قرآنی نیز به نمایش گذاشته شده، ایستگاه نقاشی کودکان دایر گردیده که با استقبال خوب کودکان افغان مواجه شده است.
محافل انس با قرآن با تلاوت قاریان ملی و بین المللی، اجرای تواشیح، برگزاری مسابقات تلاوت و حفظ قرآن کریم نیز از دیگر برنامه های این نمایشگاه در طول برگزاری است.
در این نمایشگاه غرفه هایی نیز به ناشران و هنرمندان اختصاص داده شده است تا با عرضه کتاب، نرم افراز های قرآنی و آثار هنرمندان، به نیازهای معنوی مردم مسلمان افغانستان پاسخ دهند.
سمین حسن زاده، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با حضور در این نمایشگاه گفت: ماه رمضان ماه بهار قرآن، نزول برکات و رحمت الهی است و بندگان خدا در یک آزمون بزرگ در این مقطع زمانی قرار دارند.
وی افزود: نمایشگاه بهار قرآن در حقیقت پرداختن به بخش های فرهنگی قرآن است که امروز جامعه ما سخت به آن نیاز دارد و در جهت قرآنی بودن روح جامعه بی نهایت موثر است.
ناصرجهانشاهی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: ماه مبارک رمضان، ماه هدایت انسان است و خداوند متعال در این ماه زمینه را فراهم نمود تا انسانها با روزه به قرآن مجید رجوع کنند و با قرائت و تعمق در آیات الهی زمینه هدایت خویش را فراهم نماید.
جهانشاهی با تاکید به لزوم وحدت مسلمین و تمسک به قرآن مجید گفت: امت اسلامی با محور قرار دادن قرآن باید در مسیر عزت و سربلندی خویش با وحدت و انسجام حرکت نماید و اجازه ندهد افراط گرایان با عناوین مختلف در صفوف مستحکم آنان رخنه ایجاد کنند.
نمایشگاه بزرگ بهار قرآن که از شش سال پیش به همت شورای عالی قرآنی کابل آغاز و تاکنون ادامه دارد، همه ساله از 15 ماه مبارک رمضان آغاز و تا بیست و پنجم این ماه ادامه پیدا می کند.
آساق**ع.ن**1501

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن