تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819738237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حزب نياز است اما خانه احزاب نه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۸ب.ظ)
بخشايش اردستاني در نشست علني؛ حزب نياز است اما خانه احزاب نه بخشايش اردستاني گفت: نظام جمهوري اسلامي از نوع مردم‌سالاري ديني است و به همين خاطر است که مي‌گوييم به خانه احزاب نيازي نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد بخشايش اردستاني در نشست علني امروز سه‌شنبه (17 تيرماه) در نطق ميان دستور، افزود: قبل از انکه بخواهم نطق خود را بيان کنم بايد نکته‌اي را به هيات رئيسه مجلس متذکر شوم؛ در بحث استيضاح‌ها به نام مصالح ملي مسايل فردي مدنظر قرار گرفته و در اين ميان کم‌کاري و اغماض مي‌شود و جايگاه مجلس از راي امور بودن درحال تنزل است درحالي که مجلس بايد التزام به قانون داشته باشد.
وي افزود: نظام جمهوري اسلامي نظامي نيمه رياستي و نيمه پارلماني و تکيه‌گاهش مردم است و هم نمايندگان مجلس و هم رئيس‌ جمهور توسط مردم انتخاب مي‌شوند و هر دو نيز در برابر مردم مسئول هستند.
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس خاطرنشان کرد: نظام جمهوري اسلامي از نوع مردم‌سالاري ديني است و به همين خاطر است که مي‌گوييم به خانه احزاب نيازي نيست. به عبارتي حزب نياز است اما خانه احزاب نه!
وي تاکيد کرد: خانه احزاب بيشتر در کشورهاي شرقي با سابقه استبدادي شکل گرفته است؛ کشورهاي جهان از لحاظ جغرافيايي حزبي به دو مقوله تقسيم مي شوند کشورهايي که از لحاظ قدرت قوي هستند ولي از لحاظ دولت و جامعه مدني ضعيف هستند؛ قدرت در چنين جوامعي از سلسله مراتب عمودي پيروي مي کند.
اردستاني يادآور شد: نفوذ دولت‌ها در چنين جوامعي بر روي احزاب، رسانه‌ها و روزنامه‌ها کنترل‌گونه است و احزاب در چنين کشورهايي چون شوروي سابق به صورت ابزاري در جهت تحکيم پايه‌هاي حاکميت عمل مي کند و براي متحد نمودن و منسجم ساختن احزاب در کشورهاي مستبدي نياز به خانه احزاب امر اجتناب‌ناپذيري به نظر مي‌آيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن