تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804138908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیازی به خانه احزاب نداریم/ اکثر احزاب گل آفتاب گردانند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده اردستان در مجلس: نیازی به خانه احزاب نداریم/ اکثر احزاب گل آفتاب گردانند تهران – ایرنا - نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: «نظام ایران از نوع مردمسالاری دینی است بنابراین به خانه احزاب نیازی ندارد چون خانه احزاب مخصوص جوامع استبدادی و بسته شرقی است تا احزاب گوناگون موجود را به مثابه نهادهای شبه دولتی مدیریت و هدایت کند.»


به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، احمد بخشایش در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به عنوان نماینده ناظر در کمیسیون ماده 10 احزاب می گویم آیا خانه احزاب در ایران مورد نیاز است یا نه؟ می گویم حزب نیاز است ولی خانه احزاب نیاز نیست.
وی یادآور شد: «خانه احزاب بیشتر در کشور های شرقی با سابقه استبدادی شکل گرفته است. کشورهای جهان از لحاظ جغرافیایی حزبی به دو مقوله تقسیم می شوند. کشورهایی که از لحاظ قدرت قوی هستند ولی از لحاظ دولت و جامعه مدنی ضعیف هستند. قدرت در چنین جوامعی از سلسله مراتب عمودی پیروی می کند و نفوذ دولت ها در چنین جوامعی بر روی احزاب، رسانه ها و روزنامه ها کنترل گونه است. »
نماینده مردم اردستان اضافه کرد: «احزاب در چنین کشورهایی چون شوروی سابق به صورت ابزاری در جهت تحکیم پایه های حاکمیت عمل می کند. برای متحد کردن و منسجم ساختن احزاب در چنین کشورهای مستبدی نیاز به خانه احزاب امر اجتناب ناپذیری به نظر می آید.»
بخشایش گفت: «اما جمهوری اسلامی ایران نظامی نیمه نیمه است، نیمه پارلمانی و نیمه ریاستی است و تکیه گاه اصلی آن مردم است. مردم هم رییس جمهور و هم اعضای پارلمان را انتخاب می کنند و رییس جمهور مسوول و پاسخگو به مردم است و هم اعضای پارلمان به عنوان نماینده آنها پاسخگو هستند.»
وی افزود: خانه احزاب جایگاه صنفی دارد انجمن های صنفی و احزاب باید در یک پروسه بین اعضای خودشان این خانه را انتخاب کنند. هر صنفی باید مخارج آن را بپردازد و این پرداخت از حق عضویت است اما این وضعیت در مورد خانه احزاب ایران خاموش و ساکت است و قانون مخارج و هزینه های خانه احزاب و جایگاه آن را معین نکرده است .
این نماینده ناظر در کمیسیون ماده 10 احزاب ادامه داد: براین اساس است که در دولت اصلاحات در دهه 70 خانه احزاب از لحاظ مکان و امکانات وابسته به معاونت سیاسی وزارت کشور شد. خانه احزاب هم به عنوان نماینده صنفی احزاب تلاش کرد تا بستر ساز ظرفیت قانون اساسی در بحث آزادی بیان، تجمعات و اعتراضات باشد لیکن موفق نبود.
وی در ادامه یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران معمولا این احزاب کوچک هستند که علاقه مندند که بر نردبان احزاب بزرگ تکیه بزنند تا از طریق خانه احزاب بتوانند به تریبونی دست یابند خود را مطرح کنند و در نتیجه از طریق لابی های قدرت به آلاف و علوف برسند و به فساد اقتصادی و سیاسی دامن بزنند.
بخشایش اضافه کرد:« از بلاهای پیش روی مقامات جمهوری اسلامی همان فساد اقتصادی است که اگر این احساس نزد مردم به وجود بیاید که فساد در لابه لای دستگاه مقننه، قضاییه و مجریه به وجود آمده و این دستگاه ها از شفافیت، پاسخگویی و علم محوری روز به روز به دور افتند این فضا و وضعیت می تواند به بحران اعتماد منجر شود.»
این نماینده ناظر در کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: «امروز نام 230 حزب در کمیسیون ماده 10 احزاب به ثبت رسیده که این احزاب به دلایل گوناگون ناکارآمدند و اکثرشان گل آفتاب گردانند و به سوی قدرت رو دارند.»
نماینده مردم اردستان در مجلس قبل از قرائت نطق خود گفت: «یک انتقادی به هیات رییسه دارم که در بحث استیضاح ها به نام مصالح ملی، مسایل فردی و گروهی دنبال می شود کم کاری و اغماض می شود جایگاه مجلس از راس امور بودن دارد تنزل پیدا می کند مجلس بایستی التزام به قانون داشته باشد.»
سیام**1058 ** 1418

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن