تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819800945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی برداشت 600 تن شاتوت از باغات کاشان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیش بینی برداشت 600 تن شاتوت از باغات کاشان کاشان– ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان پیش بینی کرد: با آغاز فصل برداشت بهترین نوع شاتوت از باغات کاشان، 600 تن از این نوع محصول برداشت شود.


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی جهادکشاورزی کاشان ˈمجید کافی زادهˈ سطح زیر کشت شاتوت شهرستان را حدود 77 هکتار دانست و تصریح کرد: 60 هکتار آن بارور و 17 هکتار غیربارور است.
وی متوسط برداشت این محصول را 12 تن در هکتار دانست و افزود: با توجه به وجود حوادث پیش بینی نشده در سالجاری پیش بینی می شود از هر هکتار 10 تن شاتوت برداشت شود.
وی برداشت محصول شاتوت را در چهار مرحله چهار روزه و زمان برداشت این محصول را از اوایل تیر تا پایان مرداد عنوان و تاکید کرد: از این میزان سطح زیر کشت در سالجاری 600 تن شاتوت با درآمد ناخالص حدود 72 میلیارد ریال برداشت خواهد شد.
بگفته کافی زاده، محصول شاتوت کاشان علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به شهرهای تهران، اصفهان، قم و کرمانشاه نیز صادر می شود.
وی بزرگترین قطب تولید شاتوت شهرستان را شهر ˈبرزکˈ عنوان کرد و افزود: 65 هکتار باغات شاتوت شهرستان در این بخش قرار دارد.
شاتوت گیاهی کم توقع، مقاوم در برابر آفات و بیماریها با عملکرد بالای محصول و تنوع استفاده و بهره برداری است.
شاتوت دارای طبیعتی سرد، خشک، کنترل فشارخون، فرو نشاندن عطش، بر طرف کننده صفراست و قرقره آن تلخی و غلظت مواد صفرائی را از دهان و حلق می شوید و علاوه بر مصارف تازه به عنوان محصول فرآوری شده و بصورت کمپوت و کنستانتره در مصارف غذائی شامل (شربت، مرباجات، تولید بستنی، رب) صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.
این نوع توت حاوی منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است.
7429/545

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن