تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805768171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید ملک نیا خود را وقف انقلاب کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهید ملک نیا خود را وقف انقلاب کرد گناوه- ایرنا - برادر شهید غلامعباس ملک نیا اولین شهید بندرریگ استان بوشهر گفت: برادرم شب و روزش را وقف انقلاب و امام کرد، طوری که شب ها درسنگر بسیج و روزها درنهضت سوادآموزی مشغول به خدمات رسانی و آموزش بود.


غلامعباس ملک نیا اولین شهید بندرریگ که درمناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس در سال 1359 به درجه عظمای شهادت نایل شد.
شهید ملک نیا در سال 1335 در خانواده مذهبی در بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر که بزرگترین فرزند خانواده خود بود، دیده به جهان گشود.
وی که فردی مذهبی ومتدین بود، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در دبستان منوچهری شهر خود و دوران متوسطه را در رشته صنایع چوب هنرستان بوشهر گذراند و پس از اخذ دیپلم در سال 1356 به خدمت سربازی اعزام شد.
در بحبوبه پیروزی انقلاب اسلامی دربهمن 57 و به فرمان تاریخی امام راحل، پادگان محل خدمت سربازیش را پس از 17 ماه ترک و به شهر خود آمد و در کنار دیگر برادران به فعالیت های خود برای براندازی رژیم پهلوی پیوست.
این شهید پس از پیروزی انقلاب به پادگان حمیدیه اهواز بازگشت و باقیمانده دوران سربازی خود را به اتمام رسانید.
غلامعباس از جمله جوانان پرشور انقلابی بود که پیروی از خط امام را سرلوحه زندگی اش قرار داده بود و منشا خدمات وافری برای شهرش بود.
کلاس نهضت سواد آموزی را در زادگاهش تشکیل داد و خود به عنوان سرپرست، مسوول دفتر و آموزشیاری، مشغول به سوادآموزی به افراد بی سواد شد.
پس از صدور فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب در پنجم آذر 57 مبنی بر تشکیل بسیج و در زمانی که هیچ خبری از جنگ تحمیلی نبود، به اتفاق جمعی از جوانان غیور بندرریگ اقدام به تاسیس بسیج کرد.
برداراین شهید گفت: برادر شهیدم شب و روزش را وقف انقلاب و امام کرد، طوری که شب ها در سنگر بسیج و روزها در نهضت سوادآموزی مشغول به آموزش بود.
مرتضی ملک نیا افزود: به بسیج عشق وعلاقه خاصی داشت و ساعات زیادی از شب را بیدار می ماند و اسلحه بر دوش در کوچه های این بندر به گشت زنی می پرداخت و بسیجیان به همین خاطر به او ˈ شو روˈ (شب رو) می گفتند.
شهید ملک نیا از ورزشکاران معروف این خطه نیز بود که به رشته فوتبال علاقه زیادی داشت و از بازیکنان مطرح دراین رشته بود.
*خاطرات همرزمان شهید*
همرزمان این شهید گفتند: یک ماه از شروع جنگ نگذشته بود که به عنوان اولین گروه از داوطلبان به جبهه برای دوره آموزش نظامی به بوشهر اعزام شدیم و شهید ملک نیا که نیز درآن حضور داشت،پس از طی دوره های آموزشی بوسیله یک تریلر که عقب آن اتاق مخصوص حمل مسافر بود به اهواز روانه شدیم.
یکی از همسنگران این شهید گفت: در مدرسه توحید اهواز که محل تجمع چریک های جنگ های نامنظم به فرماندهی دکترشهید چمران بود را با شهید ملک نیا سپری کردیم و سپس به نزدیکی های خط مقدم جبهه اعزام و پس از چهار کیلومتر پیاده روی به منطقه جلالیه که صداهای مهیب توپ وتانک و خمپاره و هواپیماهای دشمن تازگی داشت، رسیدیم.
عباسعلی بنیادی ادامه داد: من و شهید ملک نیا در یک سنگر بودیم و دو شب قبل از شهادت ایشان بارانی سخت بارید و سنگرمان پر از آب شد و تا صبح گرفتار بیرون ریختن آب از سنگرها بودیم.
وی گفت: شهید ملک نیا بعد از ساعت ها خستگی، چرتی زد و پس از خواندن نماز رو به من کرد و گفت که دلم هوای چای کرده و من گفتم در هوای بارانی آتش نمی توان روشن کرد.
وی ادامه داد: با وجود این که غلامعباس حدود 10 دقیقه تلاش کرد که آتشی روشن کند موفق نشد و در آخر صبحانه را بدون چای صرف کردیم.
این رزمنده افزود: فرمانده گروهان برای شناسایی و گرا دادن به توپخانه به دو آرپی جی زن نیاز داشت که غلامعباس به عنوان آرپی جی زن گروهان برای همکاری دعوت و او هم با کمال میل قبول کرد و به همراه دو نفر از بچه های گروهان برای آخرین بار با ما خداحافظی کردند و رفتند.
بنیادی گفت: آنان از طریق کانال کنده شده دربین راه با 20 تن از رزمندگان دوره دیده زیرنظر شهید چمران برخورد و مواضع دشمن را روزها شناسایی و شب ها شبیخون می زدند.
وی افزود: نیروهای دکتر چمران و ملک نیا در ظهر 23 دی 59 درحالی که درحال عبور از کانال و نزدیک مواضع دشمن شده بودند یک باره مورد حمله موشک های هدایت شونده ناو، کالیبر 50 و تکاوران دشمن قرار گرفتند که تعدادی شهید، اسیر وزخمی شدند.
این همسنگر شهید ملک نیا ادامه داد: برای یاری رساندن به افراد زخمی و دسترسی به پیکر شهیدان تلاش زیادی در آن روز کردیم اما دشمن با قرار دادن تله های انفجاری و پرتاپ خمپاره اجازه این کار را به ما نداد.
وی گفت: یک روز بعد، به اتفاق همرزمانم خود را به منطقه درگیری رساندیم و از دور متوجه شدیم که پیکر بی جانی در حالت سجده روی زمین افتاده و چون صورتش بر خاک گذاشته بود مشخص نبود و نزدیکش که شدیم معلوم شد ملک نیا است.
این همسنگر شهید اظهارکرد: از گروه تنها پیکری که به دست آمد، شهید ملک نیا بود که جسد خون غلتیده اش را بر دوش گذاشتیم و به خط نیروهای گروهان تحویل دادیم.
اگرچه در نخستین روزهای آغازین جنگ، شش تن از صیادان این بندر در اثر حمله هوایی هواپیماهای عراقی به موتورلنج هایشان آغوش بر روی شهادت گشوده بودند، اما در 28 دی ماه 59 مردم بندرریگ پیکر ملک نیا را که اولین شهید این بندر در جبهه های جنگ تحمیلی بود، باحضوری باشکوه و پرشور تشییع و به خاک سپردند.
بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر بیش از 20 شهید تقدیم انقلاب ومیهن کرده است. ک/3
637/539 /675

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن