تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805240348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا انتفاضه سوم در راه است؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی بر رخدادهای فلسطین اشغالی؛ آیا انتفاضه سوم در راه است؟ تهران- ایرنا- موج تازه خشونت های رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی می تواند نخستین جرقه های انتفاضه سوم مردم فلسطین را بزند.


ناپدید شدن سه نوجوان یهودی، موج تازه خشونت ها و دستگیری های گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را کلید زد.
این سه نوجوان یهودی بیست و دوم خردادماه ناپدید شدند و نهم تیرماه جنازه آنان نزدیک شهر الخلیل پیدا شد.
رژیم صهیونیستی از همان آغاز، گروه های فلسطینی به ویژه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را مسوول ناپدید شدن این سه نوجوان معرفی کرد؛ امری که با تکذیب حماس همراه بود.
به دنبال ناپدید شدن و سپس پیدا شدن جسد این سه یهودی، موجی از خشونت ها توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شکل گرفته که در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.
در پاسخ به ناپدید شدن این سه یهودی، رژیم صهیونیستی تاکنون چندین فلسطینی را شهید و بیش از یک هزار نفر را دستگیر و زندانی کرده و به وسیله جنگنده های خود نوار غزه را آماج بمباران قرار داده است.
اما آنچه خشم مردم فلسطین را بیش از پیش تشدید کرد و به تظاهرات گسترده مردم در سرزمین اشغالی فلسطین منجر شد، شهادت «محمد ابوخضیر» نوجوان 16 ساله فلسطینی، به دست یهودیان تندرو رژیم صهیونیستی بود.
این نوجوان فلسطینی در پی کشف جسد سه نوجوان یهودی، به دست صهیونیست ها ربوده و چند ساعت بعد جسد وی در حالی پیدا شد که آثار باقی مانده روی بدن او نشان می داد که به طرز فجیعی شکنجه شده و سرانجام به طور زنده سوزانده شده است.
به دنبال این رخداد و اقدام های مشابه صهیونیست ها در ربودن نوجوانان و شکنجه آنان، موجی از اعتراض ها سرزمین اشغالی را فراگرفت و نشانه هایی از وقوع انتفاضه سوم مردم فلسطین را به نمایش گذاشت.
** فلسطین؛ قلب فراموش شده جهان عرب
تازه ترین ناآرامی های جهان عرب افزون بر اینکه مردم بی گناه بسیاری را در سوریه، عراق و لبنان قربانی کرده است، یک قربانی همیشگی نیز دارد؛ مردم بی دفاع فلسطین.
خشونت هایی که دامن نقاط گوناگون خاورمیانه را گرفته و از پشتیبانی برخی کشورهای عرب منطقه نیز برخوردار است، فقط به کام رژیم صهیونیستی به پیش می رود و نقشه های شوم این رژیم را برای تشدید اختلاف افکنی ها و دامن زدن به فشارهای قومی-مذهبی عملی می سازد.
رژیم صهیونیستی که به خوبی می داند در خاورمیانه برای حضور همیشگی جایی ندارد، تلاش دارد با دامن زدن به تنش های فرقه ای، فضایی از تعارض را میان قومیت ها و کشورهای منطقه به وجود آورد و در سایه این اختلاف ها و تعارض ها حضور خود را در منطقه تداوم بخشد.
یورش تروریست های تکفیری- بعثی «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) به عراق و به دنبال آن ادعای استقلال منطقه خودمختار کردستان به پشتیبانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، موج تازه ای از بی ثباتی ها در خاورمیانه را نشان می دهد که این رژیم تلاش دارد با دامن زدن به آن، اذهان عمومی مسلمانان را درگیر تنش های طایفه ای کند و خود به اعمال سیاست های نژادپرستانه علیه مردم فلسطین ادامه دهد.
به همین دلیل، رژیم صهیونیستی تلاش دارد از سردرگمی های جهان عرب بیشترین بهره را ببرد و یورش خود علیه مردم فلسطین را گسترش دهد.
در چنین فضایی شاهدیم در چند روز گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی حملات هوایی به نوار غزه را تشدید و ارتش این رژیم تهدید کرده است دوباره نیروی نظامی را به نوار غزه باز می گرداند و این منطقه را اشغال می کند.
** انتفاضه سوم؛ پیامد سال ها سرکوب
خشونت های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین در حالی رو به افزایش است که جهان عرب درگیر مسائلی است که ثبات و آرامش آن را گرفته و موجب شده است تنش های داخلی به دغدغه کلیدی بسیاری از کشورهای عربی تبدیل شود.
این امر باعث شده است رژیم صهیونیستی فضای مناسبی را در بی خبری و سردرگمی جهان عرب به دست آورد و خشونت ها علیه مردم فلسطین را افزایش دهد.
با این شرایط، روند خشونت های رژیم صهیونیستی به سویی است که وقوع انتفاضه سوم در سرزمین اشغالی فلسطین را هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک می سازد.
طی 10 سال گذشته برخی نمایندگان جنبش آزادی بخش میهنی فلسطین (فتح) در تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کردند کنترل تحولات سرزمین اشغالی را در دست بگیرند و از راه های رسمی برخی خواسته های فلسطینیان را پیگیری کنند.
اما موج تازه خشونت ها -که ریشه در نارضایتی از توافق فتح و حماس در تشکیل دولت وفاق ملی دارد- فضایی را به وجود آورده است که حتی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز راهی جز کنار گذاشتن هر گونه سازش احتمالی و دنباله روی از خواسته های مردم را پیش روی خود نخواهد داشت.
در چنین شرایطی می توان هر لحظه انتظار انتفاظه سوم را کشید.
تاکنون تمام تلاش ها برای به نتیجه رسیدن گفت و گوهای سازش با کارشکنی رژیم صهیونیستی به شکست انجامیده و به دنبال آن هر بار رژیم صهیونیستی حلقه محاصره مردم فلسطین را تنگ تر کرده است.
اما این بار به نظر می رسد اقدام های این رژیم نتیجه دلخواه را به دنبال نداشته باشد و اقدام های سرکوب گرایانه برای هراساندن و به خاموشی کشاندن مردم فلسطین خود را در قالب اعتراض های همگانی علیه سیاست های نژادپرستانه این رژیم نشان دهد.
هر چند دولت نتانیاهو تلاش دارد در یک اقدام ظاهرسازانه و به عنوان یکی از اهرم های راهبرد دوگانه خود، بحران پیش آمده را از راه گفت و گو با مقام های فلسطینی مدیریت کند، اما خشم مردم فلسطین و تلاش آنان برای در دست گرفتن ابتکار عمل تاکنون از اینکه این رژیم سیاست های خود را بار دیگر در پناه گفت و گوهای ناتمام و بی نتیجه پیش ببرد، جلوگیری کرده است.
بنابراین می توان گفت با توجه به رخدادها و شواهد موجود، اگر روند کنونی خشونت گرایی رژیم صهیونیستی ادامه یابد باید هر لحظه انتظار انتفاضه سوم مردم فلسطین را داشت؛ انتفاضه ای که هزینه های آن برای رژیم صهیونیستی به مراتب سنگین تر از 2 انتفاضه پیشین خواهد بود.
از مهدی جوکار- گروه تحقیق و تفسیر خبر
پژوهشم**م.ج**1961**1358

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن