تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819841695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنیت اجتماعی تنها در پرتو مكتب اسلام محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: امنیت اجتماعی تنها در پرتو مكتب اسلام محقق می شود خبرگزاری پانا: یك كارشناس مذهبی گفت: امنیت اجتماعی تنها در پرتو مكتب اسلام و با به كارگیری دستورات و فرامین الهی محقق می‌شود.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۶ تير ساعت 13:04



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی اراكی در سلسله جلسات سخنرانی كه در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین اصول زندگی قرآنی پرداخت و عنوان كرد: دین مبین اسلام در ایجاد امنیت و برقراری نظم و آرامش درتمام حوزه‌های زندگی تاكید فراوانی دارد و برای آن‌ها برنامه، آموزه‌های دستوری و ارشادی خاصی دارد. وی گفت: امنیت در مفهوم قرآنی آن در سایه تقوا، توكل، احترام به حقوق دیگران، اجرای قسط و عدالت، برابری و برادری، دفاع و حمایت از مظلوم و محروم و حاكمیت معیارهای انسانی و الهی امكان پذیر است. این كارشناس مذهبی با اشاره به آیات قرآن مجید در خصوص نعمت‌های الهی بیان داشت: شكرگزاری از نعمت‌های الهی، آثار و نتایج ارزشمندی را برای انسان در دنیا به ارمغان می‌آورد كه آشكارترین آنها، فراوانی روزی ، فزونی خیر و بركت، دوام و ماندگاری نعمت و در امان بودن نعمتها از بلا و نقمت است. وی اظهار کرد: پیشوایان معصومین(ع)، همواره با گفتار و عمل، پیروان خود را به تلاش برای به دست آوردن روزی حلال تشویق کرده‌اند و حلال بودن روزی را ویژگی لازم و دائمی درآمدها دانسته‌اند. حسینی اراكی، شناخت دین و مسائل مربوط به خرید و فروش را از شرایط كسب روزی حلال ذكر كرد و افزود: ائمه معصومین(ع)، راهکارهای مناسب برای کسب روزی حلال را ابتدا شناخت دین و مسائل دینی و بعد از آن آشنا شدن با مسائل خرید و فروش بیان می‌کنند و به صراحت اعلام می‌دارند که رعایت نكردن آن‌ها انسان را در شبهات و حرام گرفتار خواهد کرد. وی در ادامه سخنان خود به آثار و بركات روزی حلال در زندگی فردی و اجتماعی اشاره و عنوان كرد: آمرزش گناهان، استجابت دعا، عزیز شدن نزد خدا، نورانیت دل و جان و فقر زدایی  از بركات كسب روزی حلال است. سخنران حرم مطهر رضوی ابراز داشت: مصرف، هدف اساسی زندگی در نظام اقتصادی سرمایه‌داری است. زیرا آنان به زندگی پس از مرگ معتقد نیستند و به مسائل دنیوی می‌پردازند. اما مكتب اسلام تنها مكتبی است كه انسان را به سلامت از این دنیا گذر می‌دهد. حسینی اراكی با اشاره به آیه 31 سوره اعراف اظهار کرد: در این آیه فرهنگ درست مصرف كردن را به انسان متذكر می‌شود و می فرماید: زیورهای خود را در مقام هر عبادت به خود برگیرید و بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید، که خدا مسرفان را دوست نمی‌دارد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن