تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804357430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد امنیت شغلی و اجتماعی برای زنان دغدغه حزب اسلامی کار است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین اقبال نیا: اقبال نیا:
ایجاد امنیت شغلی و اجتماعی برای زنان دغدغه حزب اسلامی کار است
قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار گفت: ایجاد امنیت شغلی، اجتماعی، برای زنان شاغل و خانه دار، جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری بانوان و بسترسازی برای مشارکت فعال این گروه تاثیرگذار از دغدغه های حزب اسلامی کار است.



به گزارش خبرنگار مهر، افسانه اقبال روز شنبه در جمع زنان اصلاح طلب و فعالان حوزه کارگری استان قزوین که در محل حزب اسلامی کار برگزار شد اظهارداشت: اصلاح‌ طلبان به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، امام راحل(ره) پای‌بند و از دغدغه‌های مقام معظم رهبری آگاهند و دلسوز انقلابند و تلاش می کنند در مسیر نظام گام بردارند اما متاسفانه علیه آنها جوسازی شد.

اقبال ‌نیا بیان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد از مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی واهمه دارند زیرا هزینه فعالیت در احزاب زیاد و مشکلات پیش رو فراوان است و به همین دلیل بسیاری از نخبگان در مشارکت‌های حزبی و گروهی وارد نمی‌شوند اما عصر کنونی ایجاب می کند با هماهنگی و همفکری با یکدیگر مشکلات را شناسایی و به مسئولان منعکس کنیم و میزان مشارکت را بالا ببریم.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار تصریح کرد: مشارکت سیاسی زنان، شایسته‌ سالاری، ایجاد امنیت شغلی و اجتماعی برای زنان شاغل و خانه‌ دار و مبارزه با پدیده اسید پاشی به زنان باید با جدیت پیگیر شود.

این فعال حوزه زنان در مقایسه فضای سیاسی فعلی کشور با سال‌های اخیر تصریح کرد: در حال حاضر بستر مشارکت‌های اجتماعی باز شده و فضای جامعه به گونه‌ای است که می‌توان مطالبات را بیان کرد؛ در این میان تنها به همفکری و همیاری یکدیگر نیاز است تا بتوانیم اهداف مورد نظر را دنبال کنیم.

عضو مجمع زنان اصلاح‌ طلب کشور بیان کرد: دغدغه‌ها و چالش‌های موجود در حوزه زنان فروان است و گروه‌های شاغل و خانه‌دار هر یک مشکلات مربوط به خود را دارند و آسیب‌هایی آنها را تهدید می‌کند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور به افزایش پدیده اجتماعی و شوم اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: توجه به این مسئله مهم تلقی می‌شود چرا که متاسفانه آثار منفی رفتار ناشایست اجتماعی بیشتر بانوان را تهدید می‌کند که سازمان زنان حزب اسلامی کار این امور را با جدیت دنبال می ‌کند.
 
وی با تاکید بر این مطلب که فرد اسیدپاش باید مفسد شناخته شود تصریح کرد: سازمان زنان حزب اسلامی کار تلاش می کند با پیگیری قوه‌ قضائیه در جرم اسیدپاشی، دولت مدعی‌ العموم باشد و برای این جرم مجازات سنگینی در نظر گرفته شود و در آن بخشش وجود نداشته باشد.

این فعال حوزه زنان تاکید کرد: درباره مجازات اسیدپاشی باید فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا این‌گونه جرایم کاهش یاید.

این مسئول ضرورت ایجاد امنیت شغلی برای زنان شاغل را یادآورشد و گفت: در حال حاضر که موضوع کاهش ساعت کاری زنان مطرح است این مهم باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و درباره آن ریشه ‌یابی شود.

اقبال ‌نیا بیان کرد: متاسفانه با این طرح امکان دارد کارفرمایان دیگر تمایلی به جذب نیروی زن در محیط ‌های کار نداشته باشند و این امر منجر به افزایش بیکاری زنان شود.

این مسئول به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک سال و نیم آتی اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد زیاد زنان کشور متاسفانه تعداد نمایندگان زن در مجلس بسیار اندک است و زمانی می‌توانیم حق خود را به دست آوریم که در مجلس امضاء کنندگان زیادی داشته باشیم.

وی افزود: در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی زنان توانمند باید در این عرصه وارد شوند و یکدیگر را کمک کنند تا تعداد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی افزایش یابد.

این فعال حوزه زنان با اشاره به شایسته‌سالاری و توانمندی‌های برجسته زنان تصریح کرد: برخلاف فیمنیست‌ها به دنبال برتری زنان نیستیم بلکه معتقدیم زنان افراد توانمند و قدرتمندی هستند و می‌خواهیم شایسته‌سالاری را بیان کنیم.

اقبال ‌نیا ادامه داد: از نگاه سازمان زنان حزب کار هر فردی که شایسته‌تر است باید مدیر باشد چرا که تنها در کنار هم می‌توان یکدیگر را کامل کرد و به اهداف مورد نظر دست یافت.

عضو مجمع زنان اصلاح ‌طلب به اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت گذشته انتقاد کرد و گفت: پرداخت یارانه‌ها مشکلات اقتصادی را افزایش داد و بر گرانی‌های کشور افزود و علت گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی موجود در کشور باید با دقت بررسی و دلایل آن به مردم اعلام شود.

اقبال‌نیا در خاتمه حزب اسلامی کار و خانه کارگران را دارای رابطه‌ تنگاتنگ و صمیمی اعلام و اضافه کرد: دبیرکل حزب اسلامی کار و خانه‌ کارگر با یکدیگر تعامل بسزایی دارند و همه با یکدیگر همسو و همفکر هستند.

مصطفی جولاده‌ نیکو، دبیر حزب اسلامی کار استان هم در این مراسم گزارشی از فعالیت‌های این حزب در استان ارائه کرد و افزود: خانه کارگر و حزب اسلامی کار در موازات هم هستند و برای رفع مشکلات کارگری و احقاق حقوق آنها تلاش می ‌کنند. جولاده ‌نیکو با اشاره به سیاست‌های حزب اسلامی کار در استان تصریح کرد: سیاست ما این است که از وجود پیشکسوتان سیاسی در استان به خوبی بهره ببریم اما اعتقاد داریم افرادی که تمایل دارند در حزب اسلامی کار فعالیت کنند از همه اقشار مردم و افراد غیرسیاسی باشند. این فعال حوزه کارگری اظهارداشت: در استان قزوین نخبگان و پتانسیل‌های زیادی وجود دارد لذا احزاب باید با این توانمندی‌ها و مشکلات موجود آشنا شوند و آن را به مسئولان منعکس کنند. جولاده ‌نیکو حل مشکلات موجود را نیازمند هم‌اندیشی و هم‌افزایی افراد با یکدیگر دانست و افزود: ‌فعالان احزاب باید علاوه بر شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های موجود در جامعه راه حل آن را هم پیگیری کنند. در این مراسم ضمن معرفی زهرا سبزواری‌ها از فعالان حوزه زنان به عنوان رئیس سازمان زنان حزب کار استان قزوین فعالیت رسمی این حزب در قزوین آغاز شد.


۱۳۹۳/۴/۷ - ۱۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن