تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه طرح معنوي در کرمان اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۱ب.ظ)
سه طرح معنوي در کرمان اجرا مي‌شود مدير کل اوقاف و امور خيريه استان کرمان از اجراي سه طرح معنوي طي ماه مبارک رمضان در اين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام محمد قاسمي‌نژاد گفت: سال گذشته حدود 12 هزار نفر در طرح حفظ قرآن شرکت کرده و شش هزار و 500 نفر در آزمون پاياني شرکت داشتند.
وي ادامه داد: امسال اولين کار فرهنگي ما در ماه مبارک رمضان ثبت‌نام افراد علاقه مند براي شرکت در اين طرح در سامانه جامع موقوفات کشور است که اميدواريم پدران، مادران، مربيان، مومنين و روحانيت کمک دهند تا بتوانيم اين تعداد را در سطح استان پوشش دهيم.
حجت الاسلام قاسمي‌زاده در ادامه اظهار داشت: تعداد مربيان در طرح حفظ قرآن کريم 270 نفر است که آموزش ديده‌اند و همانطور در طرح حفظ سال گذشته ياريگر ما بوده‌اند امسال هم ما را در رسيدن به اهدافمان ياري دهند.
مدير کل اوقاف استان کرمان با توجه به اينکه اين طرح از چهارم خرداد آغاز شده و تا آخر تير نيز ادامه خواهد داشت، افزود: محدوديت سني در اين طرح وجود ندارد و علاقه مندان مي توانند از يک جزء تا جزء‌هاي بالاتر در اين طرح شرکت کنند.
وي محل اجراي اين طرح را اماکن مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و برخي از مساجد و اماکن که مربوط با اوقاف هستند نام برد و گفت: در پايان دوره به افرادي که در آزمون کتبي و شفاهي شرکت کنند و نمره ي موفقيت را کسب کنند کارنامه ي معتبر با عنوان گواهي حفظ داده خواهد شد.
مدير کل اوقاف کرمان طرح نشاط معنوي را دومين طرح فرهنگي ماه رمضان عنوان کرد و گفت: حدود 50 نفر از مربيان که برخي از قم اعزام شده‌اند و برخي ديگر نيز بومي هستند که براي اين طرح آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند و از ابتداي ماه مبارک رمضان به مدت 50 روز در بقاع متبرکه و امام زادگان با حضور اساتيد روحاني آغاز شده است.
حجت الاسلام قاسمي‌نژاد با تأکيد بر اينکه پدر و مادراني که فرزندشان را در اين دوره‌ها شرکت مي‌دهند قطعا از آنچه فرزندان فرامي‌گيرند راضي خواهند بود ضمن اينکه تدابيري براي تشويقات مثل بحث اردو و جوايز و تشکيلات و تشريفات نيز در کنار آموزش‌ها قرار داده شده است.
وي سومين طرح در ماه مبارک رمضان را، طرح ضيافت الهي نام برد و گفت: ماه مبارک رمضان ظرفيتي را ايجاد مي کند که بتوان به برخي از افراد جامعه که دچار آسيب هاي اقتصادي و اجتماعي هستند، توجه بيشتري شود.
اين مسوول افزود: نيات موقوفان در رابطه با اين طرح در اداره شهرستان‌ها و مناطق بررسي مي‌شود و با هماهنگي هيأت امنا و مساجد وارد مذاکره شده و در زمان‌هاي مشخصي در اين ماه از اين برادران و خواهران پذيرايي مي شود که اين تنها صرفا پذيرايي مادي نيست، بلکه در کنارش مباحث معرفتي و ديني هم اجرا مي‌شود.
وي با اشاره به اين نکته که برخي از مردم سؤال مي‌کنند که اوقاف چرا در حوزه‌هاي ديگر ورود پيدا نمي کند، گفت: اوقاف تابع موقوفات و نيات واقفين است به طور مثال وقتي نيت واقف اين است که در محرم روضه بخوانيد بايد حتما در محرم از موقوفه‌اش استفاده شود، بنابراين ما تابع و امين نيت افرادي هستيم که ملکي را وقف مي‌کند.
مدير کل اوقاف استان کرمان بيشترين محل اجراي نيات واقفين را در ماه محرم، صفر و رمضان دانست و گفت: اگر کساني بخواهند در طول سال اين منبر پيامبر عظيم الشأن (ص) و اهل بيت گرامي اش مستمر برقرار باشد يکي از راه هايش اين است که براي مناسبت هاي مذهبي در طول سال وقف کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن