تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820301060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف سرانه شیر در آذربایجان شرقی کمتر از شاخص های جهانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مصرف سرانه شیر در آذربایجان شرقی کمتر از شاخص های جهانی است تبریز- ایرنا - معاون مدیریت امور دام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با وجود اینکه متوسط مصرف سرانه شیر در آذربایجان شرقی بالاتر از نرم کشوری است ولی با شاخص های جهانی فاصله زیادی دارد.


به گزارش ایرنا، ˈمنوچهر باغبان حقیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مصرف سرانه شیر کشور 75 کیلوگرم و در آذربایجان شرقی 95 کیلوگرم می باشد که در مقایسه با متوسط جهانی آن که 168 کیلوگرم است بسیار پایین است.
وی حداقل نیاز هر فرد به محصولات لبنی را در سال 156 کیلوگرم و 300 کیلوگرم بصورت مطلوب عنوان کرد و گفت: میزان مصرف هر فرد بالغ بنا به توصیه سازمان های ملی و بین المللی روزانه نیم لیتر شیر مایع ، 25 تا 35 گرم پنیر و 200 گرم ماست می باشد.
باغبان افزود: تولید شیر خام در آذربایجان شرقی در سال گذشته 842 هزار تن بود و این استان از این نظر رتبه چهارم کشور را دارد.
وی سهم استان از تولید کشور را هفت درصد اعلام کرد و گفت: 9 میلیون واحد دامی (57 درصد دام سنگین – 43درصد دام سبک) جمعیت دامی استان را تشکیل داده که سهم دام سبک از تولید شیر خام استان سه درصد و در حدود 28 هزار تن و سهم دام سنگین از تولید شیر خام استان 97 درصد و در حدود 814 هزار تن بوده است.
وی تعداد گاوداری صنعتی شیری بر اساس پروانه بهره برداری صادره را 417 واحد و تعداد گاوداری کوچک شیری بر اساس پروانه بهره برداری صادره را دو هزار و 252 واحد عنوان کرد و افزود: تعداد مراکز جمع آوری شیر در سطح استان 110 مرکز و میزان شیر خام جمع آوری شده توسط این مراکز 200 هزار تن در سال می باشد.
معاون مدیریت امور دام سازمان تعداد کارخانجات فرآوری شیر خام استان را 67 کارخانه و ظرفیت فرآوری شیر خام را 793 هزار تن در سال دانست.
باغبان با اشاره به استقرار، نصب و راه اندازی تجهیزات آنالیز شیر و سوماتیک سل کانت گفت: این تجهیزات با توان آنالایز چربی، پروتئین ، اوره و شمارش سلول های بدنی نمونه های شیر با توان عملیاتی 300 نمونه در ساعت در سازمان جهاد کشاورزی استان در اردیبهشت امسال نصب شد که این مجموعه به عنوان آزمایشگاه مرجع شمال غرب کشور آغاز به فعالیت کرده و استان های آذربایجان غربی ، اردبیل و کردستان را نیز زیر پوشش قرار خواهد داد.
باغبان حقی همچنین به نبود تناسب بین هزینه و درآمد در واحدهای تولید کننده شیر خام بویژه در واحدهای گاوداری صنعتی که زیر ظرفیت فعالیت می کنند اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت دام مولد در واحدهای گاوداری صنعتی جهت افزایش درآمد و کاهش قیمت تمام شده محصول از جمله راهکارها برای رفع این مشکل می باشد.
7223/245

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن