تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815483621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف سرانه شير در ايران از نصف سرانه مصرف جهان هم کمتر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۱۳ق.ظ)
مصرف سرانه شير در ايران از نصف سرانه مصرف جهان هم کمتر است معاون مديريت امور دام سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي به پايين بودن مصرف سرانه محصولات لبني در کشور اشاره نموده و گفت: مصرف سرانه کشور 75 کيلوگرم و استان آذربايجان شرقي 95 کيلوگرم مي باشد درحالي که اين ميزان در جهان 169 کيلوگرم مي باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، منوچهر باغبان حقي ضمن تشريح روند توليد شير خام در استان آذربايجان شرقي گفت: توليد شير خام در آذربايجان شرقي در سال گذشته 842 هزار تن بوده و اين استان از اين نظر رتبه چهارم کشور را از آن خود نموده است.
وي سهم استان از توليد کشور را 7 درصد دانست و افزود: 9 ميليون واحد دامي (57درصد دام سنگين – 43درصد دام سبک)جمعيت دامي استان را تشکيل داده است که سهم دام سبک از توليد شير خام استان 3 درصد و در حدود 28 هزار تن و سهم دام سنگين از توليد شير خام استان 97 درصد و در حدود 814 هزار تن بوده است.
باغبان حقي تعداد گاوداري صنعتي شيري بر اساس پروانه بهره برداري صادره را 417 واحد و تعداد گاوداري کوچک روستاي شيري بر اساس پروانه بهره برداري صادره را 2252 واحد عنوان نموده و افزود: تعداد مراکز جمع آوري شير در سطح استان110 مرکز و ميزان شير خام جمع آوري شده توسط اين مراکز 200 هزار تن در سال مي باشد.
باغبان حقي به پايين بودن مصرف سرانه محصولات لبني اشاره نموده و گفت: مصرف سرانه کشور 75 کيلوگرم و استان آذربايجان شرقي 95 کيلوگرم مي باشد درحالي که اين ميزان در جهان 169 کيلوگرم مي باشد لذا ترغيب و تشويق جامعه به مصرف شير و محصولات لبني با بيان مزايا و ارزش غذايي آنها همچون ارزش بيولوژيکي بالا، سرشار بودن از مواد مغذي بويژه کلسيم و ريبوفلاوين(B2) و پروتئين با کيفيت بالابراي بهبود مصرف سرانه ضرورت دارد.
وي حداقل نياز هر فرد به محصولات لبني را در سال 156 کيلوگرم و 300 کيلوگرم بصورت مطلوب عنوان نموده و گفت: ميزان مصرف هر فرد بالغ بنا به توصيه سازمانهاي ملي و بين المللي روزانه نيم ليتر شير مايع ، 25 تا 35 گرم پنير و 200 گرم ماست مي باشد.
باغبان حقي به عدم تناسب بين هزينه و درآمد در واحدهاي توليد کننده شير خام بويژه در واحدهاي گاوداري صنعتي که زير ظرفيت فعاليت مي کنند اشاره نموده و افزود: افزايش ظرفيت دام مولد در واحدهاي گاوداري صنعتي جهت افزايش درآمد و کاهش قيمت تمام شده محصول از جمله راهکارها جهت از بين بردن اين مشکل مي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن