تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805433940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشروی نیروهای اوکراینی به سوی دونتسک ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشروی نیروهای اوکراینی به سوی دونتسک ادامه دارد تهران- ایرنا- حرکت ارتش اوکراین به سمت دونتسک که جدایی طلبان هوادار روسیه پس از سقوط اسلاویانسک در صدد دفاع از آن هستند، ادامه دارد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلاویانسک، زندگی در اسلاویانسک که روز شنبه به دست نیروهای اوکراینی افتاد بتدریج به حالت عادی باز می گردد. این در حالی است که پیشروی این نیروها به سمت دونتسک ادامه دارد.
بر پایه این گزارش، بازپس گیری اسلاویانسک و کراماتورسک که دو منطقه مهم در دست جدایی طلبان محسوب می شود، نخستین موفقیت مهم ارتش اوکراین محسوب می شود. همین امر کی یف را بر آن داشت تا در مقابل راه حل دیپلماتیک مورد حمایت مسکو و کشورهای اروپایی راه حل نظامی را ترجیح دهد.
ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین به روشنی اعلام کرد که تهاجم نظامی ادامه خواهد یافت.
وی در پیامی که عصر شنبه در تلویزیون خوانده شد، اعلام کرد: محاصره تروریست ها باید شدت گرفته و عملیات آزادسازی دونتسک و لوهانسک ادامه یابد.
نیروهای کی یف روز یکشنبه پیشروی به سمت دونتسک که در چندصد کیلومتری اسلاویانسک قرار دارد را ادامه دادند. آن ها در مسیر حرکت خود منطقه ˈکوستیانیوکاˈ (Kostyantynivka) و دو شهر ˈآرتمیوسکˈ (Artemivsk) با 77 هزار نفر جمعیت و ˈدروجکیوکاˈ (Droujkivka) با 60 هزار نفر جمعیت را تصرف کردند.
خبرگزاری فرانسه حاکی است: جدایی طلبان هوادار روسیه که پس از سقوط اسلاویانسک به دونتسک آمده اند، خود را برای مقاومت در برابر ارتش، آماده می کنند.
بیش از 20 هزار هوادار جمهوری مردمی دونتسک دیشب (یکشنبه شب) در تجمعی تمایل خود را برای دفاع از این شهر اعلام کردند.
ˈپاولو گوبارفˈ فرماندار خودخوانده دونتسک با حضور در میان تجمع کنندگان و در محافظت 10 فرد مسلح به کلاشینکف، اعلام کرد: در سراسر خاک دونتسک جنگ چریکی به راه می اندازیم.
وی افزود: تصمیم ˈایگور استرلکوفˈ سرکرده جدایی طلبان در اسلاویانسک به ترک این منطقه درست و حتی هوشمندانه بود. اکنون ارتش اوکراین دونتسک را محاصره و به یک میلیون شهروند آن حمله می کند.
استرلکوف که کی یف او را افسر اطلاعاتی روسیه معرفی می کند در مصاحبه ای با یک شبکه روسیه اعلام کرد که امروز (دوشنبه) شورای نظامی مرکزی را برای همکاری بهتر در دفاع از دونتسک تشکیل می دهد.
خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، وضعیت دیروز (یکشنبه) اسلاویانسک را آرام گزارش کردند. به گفته آن ها، تخریب های محدودی نیز در نزدیکی ساختمان پلیس و تشکیلات امنیتی این شهر مشاهده می شود.
بر پایه این گزارش، توزیع نان در اسلاویانسک آغاز شده و مردمی که نظرات مختلفی در مورد وقایع اخیر شهرشان دارند برای دریافت نان در مقابل کامیون ها صف کشیدند.
بر پایه این گزارش، به نظر می رسد که کی یف برگزاری نشست گروه تماس را که باید روز شنبه برگزار می شد، فراموش کرده است. برگزاری این نشست با حضور نمایندگانی از روسیه، اوکراین و سازمان امنیت و همکاری اروپا به دلیل عدم توافق طرف ها در مورد مکان نشست با مانع رو به رو شد اما روسیه حتی پس از سقوط اسلاویانسک همچنان برای برگزاری این نشست تلاش می کند.
ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با همتایان فرانسوی و آلمانی خود بر ضرورت برگزاری این نشست برای برقراری آتش بس در شرق اوکراین، تاکید کرد. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که لاوروف در این گفت وگوها حمایت مخاطبان خود را به دست آورده است.
ˈلوران فابیوسˈ وزیر امور خارجه فرانسه نیز در مصاحبه با هفته نامه فرانسوی ˈژورنال دو دیمانشˈ، با تایید این گفت و گو بر ضرورت تسلط کی یف بر مرزهای اوکراین تاکید کرد.
ˈولادیمیر گورباچˈ تحلیلگر اوکراینی موسسه ˈهمکاری های اروپا – آتلانتیکˈ معتقد است: تصرف اسلاویانسک و کرماتورسک درستی موضع اوکراینی ها را تایید کرد. کی یف در نظر داشت تا از مرحله آتش بس و مذاکرات بی پایان که نبرد را مانند مسئله ترانسنیستریا و آبخازی به حالت تعلیق در می آورد، به سمت مرحله فعال عملیات نظامی حرکت کند.
وی با تاکید بر ضرورت یافتن راه حلی بدون مداخله روسیه، اعلام کرد: برای تسریع روند برقراری صلح در ˈدونباسˈ شرکای آلمانی و فرانسوی ما باید به جای اوکراین بر روسیه فشار بیاورند.
معدن و ذوب آهن مهمترین صنایع دونباس در شرق اوکراین به شمار می روند. این منطقه از نظر اقتصادی اهمیت ویژه ای برای مناطق شرقی این کشور دارد.
اروپام ** 9053** 1337

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن