تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812854242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبيه سازي الگوي پوياي رفتاري سهام در بورس اوراق بهادار تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۳ (۴:۵۹ق.ظ)
شبيه سازي الگوي پوياي رفتاري سهام در بورس اوراق بهادار تهران گروهي از اقتصاددانان معتقدند اين پژوهش رفتار سهام صنايع ملي مس ايران را در بازار بورس شبيه سازي نموده و امكان پيش بيني و تحليل نوسانات آتي قيمت اين سهم را براي سياست گذران و ذي نفعان فراهم كرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، در فصلنامه ي مطالعات مديريت راهبردي مقاله اي است که به اين موضوع پرداخته است که با هم گزيده اي از آن را مرور مي کنيم:
براي الگوسازي رفتار سهم، عوامل اثرگذار بر قيمت سهم در بازار بورس و عوامل موثر در قيمت محصول در بازار شناسايي شده اند. در گام بعد نمودارهاي علي و معلولي هر بخش براساس روش شناسي پويايي هاي سيستم ترسيم شده است. سپس الگوي تحقيق با استفاده از رويكرد پويايي هاي سيستم و بااستفاده از نرم افزار Vensim DSS مورد شبيه سازي و تحليل قرار گرفته است. نتايج حاكي از آن است كه مهم ترين عامل اثرگذار بر نوسانات قيمت سهام، هزينه توليد و پس ازآن قيمت جهاني مس مي باشد. در نهايت نيز سناريوهاي مختلف از قبيل اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها، نوسانات قيمت جهاني و نسبت P/E سهم براي پيش بيني نوسانات آتي قيمت سهم مطرح و نتايج آن ها مورد تحليل قرار گرفت.

نويسندگان:
- محمد هاشم موسوي حقيقي
- فيروزه ستوده













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن