تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804152701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمربندی بدون ایمنی!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کمربندی بدون ایمنی! قم - ایرنا - کمربند خودرو برای افزایش ایمنی مسافر است و کمربندی شهرها برای ایمنی عبور و مرور شهروندان، اما کمربندی قم حکایتی دیگر دارد.


به گزارش ایرنا ، کمربندی قم (بلوار امام علی(ع))که در میان اهالی شهر قم به کمربندی شاه جمال و اراک نیز معروف است طولی نزدیک به 20 کیلومتر دارد و در دو باند ماشین رو میدان بقیه الله(عج) در نزدیکی مسجد جمکران را به میدان 72 تن و سپس امامزاده شاه جمال در ابتدای محور قم - سلفچگان متصل می کند.

** اهمیت کمربندی قم در تردد وسایل نقلیه شهری
میدان 72 تن به عنوان مهم ترین مبدا ورودی شهر قم از سمت شهرهایی چون تهران ، کاشان و اصفهان در میانه کمربندی امام علی(ع) قرار گرفته است و مسافرانی که قصد سفر به دلیجان ، اصفهان ، شیراز، غرب و جنوب کشور را از طریق جاده قدیم قم - اصفهان دارند می باید وارد کمربندی مذکور شده تا به منطقه امامزاده جمال رسیده و به سمت مقاصد ذکر شده حرکت کنند.
با توجه به این که استان قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است ، مسیر جاده قدیم قم - اصفهان یکی از مسیر هایی است که از سال های دور محل تردد خودروهای سنگین به سمت جنوب و غرب کشور است و این امر باعث شده مخاطرات بیشتری سواری های همسفر با این غول های جاده را در کمربندی دو بانده قم تهدید کند.
این کمربندی تنها طی سه ماه آغازین سال 93 شاهد چندین حادثه مرگ بار بوده است و بیشتر خودروهای حادثه دیده در این مسیر را نیز خودروهای قمی تشکیل می دهند.
ترافیک سنگین خیان های مرکزی شهر قم، بسیاری از رانندگان شهری را تشویق به استفاده از این کمربندی کرده است تا هر چه سریعتر مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق و غرب و بلعکس را طی کنند و به مقصد برسند.

** حداقل شش کشته و 20 مجروح طی سه ماه
در تماس خبرنگار ایرنا با معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی قم برای دریافت آمار فوتی های و مجروحان تصادفات کمربندی امام علی(ع) طی سه ماه گذشته، وی از ارائه آمار فوتی ها خودداری کرد و گفت: تنها می توانیم آمار مجروحین را ارائه دهیم و طبق قانون دست ما برای اعلام تعداد کشته ها بسته است.
ˈمهدی فراهانیˈ توضیح بیشتری در این خصوص نداد اما آرشیو ایرنا نشان می دهد تا پنجم تیرماه امسال و براساس گزارشات اورژانس و پلیس راه، حوادث رانندگی در کمربندی قم به حداقل شش کشته و 20 مجروح انجامیده است.
در یکی از این حوادث، در پنجم تیر ماه در اثر برخورد یک دستگاه تریلی با چند خودروی سواری، پنج نفر کشته و 11 نفر مجروح شدند.
یکم تیرماه نیز براثر برخورد یک دستگاه تریلی با خودروی پراید، یک نفر از سرنشینان پراید در دم جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر مصدوم شدند.
در این حادثه یک دستگاه تریلی که در بزرگراه امام علی(ع) و از سمت تقاطع 72 تن به سمت میدان ولیعصر(عج) در حرکت بود به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده به سمت چپ بزرگراه منحرف شد.
این تریلی با برخورد با گاردیل وسط بزرگراه با یک دستگاه خودروی پراید که از لاین مخالف در حرکت بود به شدت برخورد کرد که در اثر این سانحه، یک نفر از سرنشینان پراید در دم فوت کرد و سه نفر مصدوم و به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شدند.

** پلیس: کمربندی ایمن نیست
فرمانده پلیس راه استان قم در گفت و گویی مسیر کمربندی امام علی(ع) را غیر ایمن خواند.
سرهنگ ˈاردشیر جمشیدی رادˈ از افزایش تصادفات واقع شده در کمربندی امام علی(ع) در سال 93 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته حوادث رخ داده شده در کمربندی امام علی(ع) حدود 10 درصد کل تصادفات فوتی و جرحی استان را به خود اختصاص داده بودند اما در سه ماهه آغازین امسال شاهد افزایش این آمار به 15 درصد هستیم.
وی بدون ارائه آمار بیشتر در این زمینه ابراز داشت: بدلیل ترافیک در محدوده شهری شاهد هستیم که توسط شهرداری قم ورودی و خروجی های زیادی به سمت کمربندی امام علی(ع) باز شده است که این امر خود باعث افزایش تصادفات شده است.
وی افزود: حضور همزمان خودروهای سبک و سنگین و عدم رعایت سرعت مجاز از سوی آن ها و در این بین ورودی و خروجی های غیر مجاز و غیر ایمن باعث ایجاد خطر هر چه بیشتر در کمربندی امام علی(ع) شده است.
فرمانده پلیس راه استان قم با اشاره به این که کمربندی خروجی و ورودی شهر قم که خودروهای سنگین از آن تردد می کنند باید به بیرون از شهر منتقل شود اظهار داشت: در این بین بسیاری از مردم برای گریز از ترافیک داخل شهر، این کمربندی را به عنوان مسیر جایگزین انتخاب می کنند و این امر نیز یکی از دلایل افزایش حوادث و تلفات است.
وی با اشاره به این که تدابیر لازم از سوی پلیس برای کنترل کمربندی امام علی(ع) اندیشیده شده است افزود: متاسفانه حجم ترافیک بالای کمربندی باعث می شود در کار پلیس خلل وارد شود و برخی نیز در این بین تمامی تقصیرها را به گردن ما می اندازند.
جمشیدی راد مجددا با تاکید بر این که کمربندی امام علی(ع) باید به خارج از محدوده شهری منتقل شود افزود: مدت ها است که از شهرداری قم خواسته ایم که با جای گاردریل در وسط کمربندی امام علی (ع) از نیوجرسی(بلوک های سیمانی) استفاده شود اما با توجه به این که این پروژه نیازمند بودجه سنگینی است هنوز محقق نشده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه با وجود غیر ایمن بودن این کمربندی شاهد تردد برخی سرویس های مدارس نیز هستیم که در سال گذشته یک دستگاه خودروی پژو 206 در این محور واژگون شد و یک دانش آموز دختر جان خود را از دست داد.
کارشناسان ترافیک با اشاره به این که بخش اعظم این کمربندی، دیگر عملا داخل محدوده شهری شده و مورد استفاده شهروندان قمی قرار می گیرد، تعریض این کمربندی، استانداردسازی ورودی و خروجی های آن، محدودیت سرعت مجاز، استفاده از سرعت گیری های استاندارد و حضور جدی تر پلیس و ... را برای ایمن سازی این محور پیشنهاد می کنند.
به نظر می رسد، تجربه افتتاح رسمی و پر تبلیغات، جاده قم - گرمسار و نهایتا مسدود شدن آن به دلیل حجم بالای تصادفات و تلفات، نشان می دهد که گویا تا وقتی یک فاجعه بزرگ در کمربندی قم رخ ندهد اراده ای جدی برای حل مشکلات آن بوجود نخواهد آمد.
جاده قم گرمسار خردادماه 90 با حضور وزیر راه وقت به روی خیل عظیم خودروهای سبک و سنگین باز شد.
اعلام کوتاه شدن راه قم - مشهد به میزان 116 کیلومتر و کاهش زمان رسیدن به مقصد به میزان 2.5 ساعت برای خودروهای سواری و 4 ساعت برای کامیون ها، وسوسه هجوم خودروها به این جاده بود اما سرانجام بدلیل حجم بالای حوادث و تعداد تلفات، مسوولان اقدام به بستن این جاده تا زمان تعریض و استانداردسازی آن کردند.
به نظر می رسد، کمربندی قم نیز باید همچنان تلفات بدهد تا روزی که زمان ˈچاره اندیشی ˈ فرا برسد! ک/4
7408 / 380/
گزارش: محمد جهانگیریان

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن