تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803368820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدارس خراسان شمالی، فقیرترین در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدارس خراسان شمالی، فقیرترین در کشور بجنورد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این استان از نظر فضاهای فیزیکی مدارس، فقیرترین در کشور است.


به گزارش ایرنا ˈسیدمحمد لنگریˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت مدارس بخصوص در مناطق مرزی بجنورد، گیفان، راز و جرگلان و شیروان به قدری اسف انگیز است که احساس می شود سالها سامانی به خود ندیده است.
وی دغدغه کنونی آموزش و پرورش خراسان شمالی را وجود مدارس تخریبی عنوان کرد و گفت: تنها یک چهارم از دو هزار و 500 کلاس درس نیازمند به بازسازی و نوسازی در این استان تاکنون ساماندهی شده است.
وی افزود: معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در بازدیدی که ماه گذشته از مدارس این استان داشت قول داد تنها برای آماده سازی این فضاها در آستانه سال تحصیلی جدید 80 میلیارد ریال اعتبار اختصاص دهد.
لنگری اظهار کرد: قبل از سال تحصیلی جدید اعتباری به منظور کیفیت بخشی به حساب مدارس واریز می شود که هم اکنون 560 میلیون ریال بابت پرورشی و تربیت بدنی واریز شده است.
وی افزود: 20 میلیارد ریال اعتبار نیز به مدیریت شهرستان ها و مناطق داده شده تا برای رفع مشکلات سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و مشکلات اساسی مدارس خود اقدام کنند.

مقطع ابتدایی در مدارس خراسان شمالی به دو دوره تقسیم می شود
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طرح تقسیم شش پایه ابتدایی به صورت آزمایشی در برخی مدارس بجنورد اجرا می شود که در آن پایه اول تا سوم در یک نوبت یا فضای آموزشی و پایه های چهارم تا ششم نیز در یک فضا تشکیل می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از بروز برخی مسایل اخلاقی عنوان کرد و افزود: دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اول نباید در کنار دانش آموزان پایه ششم قرار بگیرند چرا که فاصله سنی آنان با هم زیاد است.
لنگری از یک نوبته کردن تمام مدارس بدون رعایت استانداردهای لازم نیز گلایه کرد و گفت: متاسفانه برای تحقق این طرح سالن، انبار و نمازخانه مدارس برای یک نوبته کردن به کلاس درس تبدیل شده بود که این آسیبی جدی است.
وی افزود: اگر تعداد دانش آموزان مدرسه ای بیشتر از یک حد خاص باشد نباید مدرسه یک نوبته شود چرا که کیفیت آموزش را پایین خواهد آورد.

اقبال اولیا به مدارس هیات امنایی بیشتر است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اکنون اولیای دانش آموزان این استان به مدارس هیات امنایی، به دلیل ارائه خدمات کیفی تر آموزشی اقبال بیشتری دارند.
لنگری افزود: به منظور حمایت از دانش آموزان مناطق حاشیه ای شهرها و ارتقای کیفیت آموزش به 15 آموزشگاه حاشیه شهر بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان هر کدام 150 میلیون ریال کمک شده تا بدون دریافت وجه نقد از اولیا، مدرسه را به هیات امنایی تبدیل کنند.
وی اظهار کرد: هم اکنون مسایل و آسیب های اجتماعی در مدارس نیز به یک دغدغه اساسی تبدیل شده که توجه ویژه دستگاه های مربوط از جمله رسانه ها را می طلبد.
وی گفت: اطلس آسیب های اجتماعی در مناطق و مدارس این استان در دست تهیه است که با مهر محرمانه در اختیار دستگاه های مسوول نیز قرار می گیرد تا هر مقداری که می توانند در این زمینه کار انجام دهند.
وی افزود: در این نقشه نقاط پرخطر از نظر آسیب های اجتماعی مشخص خواهد شد که باید توجه همه به این موضوع برای برطرف کردن مشکلات جلب شود.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه هزینه های درمان آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد برای جامعه سنگین است و سالانه هزینه های زیادی نیز در این زمینه ها صرف می شود اما برای پیشگیری اعتبار ناچیزی اختصاص داده می شود.
وی به اجرای طرح مجد ˈمدرسه جاده داناییˈ نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح 40 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و با وجود آغاز طرح تاکنون اعتباری به آن اختصاص نیافته است.
وی افزود: طرح مجد در 15 آموزشگاه با رویکرد برنامه های فرهنگی، مشاوره ای، تربیت بدنی و کمک های مالی با اعتبار داخلی این اداره کل در دست اجرا است.
خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری 164 هزار دانش آموز دارد که زیر نظر 15 هزار و 700 معلم تحصیل می کنند. ک/2
7184/626

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن