تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801490830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحصیل دانش آموزان گیلان در مدارس غیردولتی از میانگین کشوری بیشتر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تحصیل دانش آموزان گیلان در مدارس غیردولتی از میانگین کشوری بیشتر است رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت : تحصیل دانش آموزان گیلان در مدارس غیردولتی، از میانگین کشوری بیشتر است.


به گزارش ایرنا، ˈمهدی حاجتیˈ عصر یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان در رشت افزود: در زمان حاضر ، 2 / 14 درصد از دانش آموزان گیلان به تعداد 29 هزار و 853 نفر در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که چهار درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
وی با بیان این که آموزش و پرورش استان گیلان در 33 شهرستان و منطقه مشغول به فعالیت است ، اظهار کرد : سیاست های وزارت آموزش و پرورش در پنج محور از جمله ساماندهی نیروی انسانی ، توسعه مشارکت ، عملیاتی کردن بودجه و ... به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شده است.
وی توانمندسازی مدیران مدارس را یکی از برنامه های آموزش و پرورش عنوان و خاطر نشان کرد : اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه به واحدهای آموزشی ابلاغ شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با بیان این که به ازای هر 14 دانش آموز یک معلم در استان فعال است ، تصریح کرد : آموزش و پرورش گیلان دارای 30 هزار و 561 نیروی انسانی شاغل است که از این تعداد، 26 هزار و 239 نفر شاغل در مدارس گیلان هستند.
وی آمار معلمان بازنشسته این استان طی 10 سال آینده را حدود 48 درصد عنوان و یادآور شد : حدود سه هزار و 272 معلم در گیلان نیز در مدت سه سال آینده بازنشسته می شوند.

* دولت نگاه جدی به آموزش و پرورش دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید گفت : دولت نگاه جدی به آموزش و پرورش دارد.
ˈمهدی حاجتیˈ خبری افزود : سهم اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته، 26 درصد افزایش یافته و این نشان از اهتمام ویژه دولت به این دستگاه بزرگ در کشور است.
وی آموزش و پرورش را دستگاه اثرگذار در جامعه و بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور دانست و اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به لحاظ در اختیار داشتن نیروی انسانی و جمعیت دانش آموزی بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و مردم است.
حاجتی با بیان اینکه همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند ، خاطر نشان کرد : کمک به آموزش و پرورش موجب می شود که این دستگاه بتواند در تعلیم و تربیت به عنوان رسالت مهم و خطیر خود موفق شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تعلیم و تربیت آینده سازان کشور جمهوری اسلامی را از وظایف خطیر این دستگاه بزرگ در کشور نام برد و تصریح کرد : همه ما بایستی در راستای تقویت اعتقادی دانش آموزان تلاش کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت بخشی برنامه های تعلیم و تربیت اظهار کرد: تلاش برای برنامه های با کیفیت آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

* دریافت شهریه در مدارس دولتی هنگام ثبت نام ممنوع است
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 94 - 93 در مدارس استان گفت : دریافت شهریه در مدارس دولتی هنگام ثبت نام ممنوع است.
ˈمهدی حاجتیˈ افزود : خانواده ها در صورت هر گونه تخلف در رابطه با دریافت شهریه هنگام ثبت نام موارد را به ستاد نظارت بر ثبت نام آموزش و پرورش برای رسیدگی اطلاع دهند.
وی با بیان این که ثبت نام دانش آموزان بایستی بدون دغدغه خانواده ها انجام گیرد ، اظهار کرد : تاکنون 628 مورد بازرسی از ثبت نام مدارس در گیلان انجام گرفته و با مشاهده 53 مورد تخلف، به مدیران واحدهای آموزشی تذکر شفاهی و کتبی داده شده است.

* رسانه ها در تحقق رسالت آموزش و پرورش کمک کننده هستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به نقش مهم رسانه ها و خبرنگاران گفت : رسانه ها در تحقق رسالت آموزش و پرورش می توانند به این دستگاه بزرگ فرهنگی در کشور کمک کنند.
ˈمهدی حاجتیˈ در ادامه این نشست خبری، رسانه ها را مدافع حقوق شهروندان دانست و افزود : آموزش و پرورش نیز از حقوق شهروندی و متعلق به همگان است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان انتقاد از او را بهترین لحظات خود دانست و اظهار کرد : انتقاد سازنده موجب پیشرفت و تعالی می شود.
آموزش و پرورش گیلان دارای بیش از 380 هزار دانش آموز با پنج هزار و 781 واحد آموزشی با 19 هزار و 453 کلاس درس است.ک/2.
7286/695

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن