تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوء رفتار با معلولان از مصادیق خشونت خانگی تلقی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سوء رفتار با معلولان از مصادیق خشونت خانگی تلقی می شود مشهد - ایرنا - مسوول اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: سوء رفتار با معلولان از مصادیق خشونت خانگی تلقی می شود.


محمد غفاری زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: معلولان نیز همانند سایرین از حق حیات و زندگی برخوردارند و ناتوانی های آنان به هیچ وجه آنها را از حقوق اجتماعی و فردی محروم نمی کند.
وی گفت: هرگونه بدرفتاری با معلولان و محروم کردن آنان از انجام فعالیت های اجتماعی از سوی والدین و اطرافیان خشونت خانگی محسوب می شود.
وی بیان کرد: بد رفتاری با معلولان و سالمندان نیز در کنار آزار کودک و همسر از مصادیق خشونت خانگی است و با آن برخورد می شود.
وی گفت: چنانچه رفتار والدین با کودک به گونه ای باشد که موجبات صدمات روحی، روانی و جسمی او را فراهم کند و یا او را از حقوق اجتماعی محروم سازد، قابل پیگیری است.
وی تاکید کرد: اگر والدین یک معلول جسمی - حرکتی یا ناشنوا و یا نابینا از حضور فرزند خود در مراکز آموزشی و فرهنگی جلوگیری کنند این مورد نیز از مصداق خشونت خانگی محسوب شده و قابل پیگیری می باشد.
غفاری زاده گفت: فلسفه وجود خانواده و پدر و مادر برای این است که کودک بیشتر و بهتر از مزایای زندگی اجتماعی برخوردار شود و زندگی بهتری را تجربه کند بنابراین پدر و مادرها و سایر اعضای خانواده نیز باید این نکته را در نظر بگیرند که تمام تلاش و کوشش خود را برای بهره مندی هر چه بیشتر اعضای خانواده از مواهب زندگی اجتماعی بکار گیرند.
وی بدون ذکر تعداد، از افزایش مراجعات و تماسها با اورژانس اجتماعی خبر داد و افزود: برخی تصور می کنند خشونت خانگی فقط خشونت نسبت به همسر است در حالی که در قانون، آزار کودکان، معلولین و سالمندان نیز در زمره مصادیق خشونت خانگی قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: کودک آزاری جزو جرایم عمومی است و حتی اگر افراد مورد خشونت مراجعه نداشته باشند و دادستان به طریق دیگری از موضوع مطلع شود می تواند به عنوان مدعی العموم به این امر رسیدگی کند./3
7496 /664

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن